Geachte,Deze ochtend was ik met de huurwagen aan het filiaal van Europcar om, om zoals in filiaal Zaventem was besproken, een langdurige huurovereenkomst af te sluiten. Langdurig, omdat de aanlooptijd voor mijn nieuwe wagen vrij lang is. Daar aangekomen werd mij gemeld dat de wagen geseind stond sinds 8 oktober '21 en verder werd ik aan het loket behandeld als een misdadiger. Niettegenstaande ik alle argumentatie tot in detail had doorgegeven, werd hier geen rekening met gehouden en bleef men bij Europcar, het té laat binnenbrengen van de huurwagen om dan per onmiddellijk een lange duur overeenkomst overeen te komen, als een misdaad beschouwen. Wel vergeet men te zeggen dat alle huur & kosten op voorhand werd betaald, er een dubbele garantie werd aangerekend en zij beschikten over alle informatie van de vennootschap, kredietkaartgegevens, enz. Dus niet één signaal had men dat het hier om een misdadige actie zou gaan, integendeel. Maar toch blijkt het protocol van Europcar hierin zeer standvastig. Men was hier duidelijk niet vatbaar voor reden, daarentegen werd er zeer denigrerend gecommuniceerd en niet al te beleefd. Nu, waar mijn klacht na deze meer dan eigenaardige wijze van handelen met een vennootschap wél om gaat is het volgende: nadat wij te horen kregen dat ik de wagen per onmiddellijk moest achterlaten, zonder dat ik daar ook maar enige voorzorgsmaatregelen voor had kunnen nemen, zonder enig gehoor te hebben voor de redenen die ik aangaf, ook niet dat financieel alles in orde was en de wagen 100% intact werd mij bevolen (zonder enig bewijs van afgifte, rondgang van de wagen, overzicht van kosten, etc) het kantoor te verlaten. De vennootschap was plots Verona non grata. Dus duidelijk, zonder afrekening van de gemaakte kosten erger nog, men zei mij letterlijk aan de telefoon (Veronique filiaal Zaventem):Dat alles was opgesoupeerd. Ook kreeg ik GEEN facturen voor de verschillende huurtermijnen, enz. Daar ik totaal geen idee had dat de wagen daar zou achtergelaten worden, was uiteraard de benzinetank maar half. Ik liet weten dat ik mijn tankbeurten betaalde met een zakenkaart specifiek voor benzine: ook daar werd met gelachen. De wijze waarop dit probleem(?) werd aangepakt is zo wereldvreemd, klantonvriendelijk, maar het ergste is: er wordt gedweept met procedures en protocollen. Maar de juiste afrekening opmaken, facturen maken, alle noodzakelijke informatie meegeven, enz. wat dan toch te verwachten is van een professioneel bedrijf, werd gewoonweg naast zich neergelegd. Ik wens dan ook een rechtzetting, en vooral ook een zeer getailleerd overzicht van de huur die werd betaald aan de condities zoals op de contracten(?) staan. Men kan niet de ene dag EUR 29 per dag aanrekenen en de volgende dag EUR 179. Indien dit wél zo is, zal hierover nog een volgende klacht volgen. Deze klacht komt van LettingSpace BV, Tom Fillet.