Terug

Promotie 6 maand gratis TV-Iconic al vijf maand aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Telenet

24/08/2023

Beste, Eind maart tekende ik in op de promotie van Telenet om zes maand gratis TV-Iconic uit te proberen, inclusief gratis installatie twv 85 euro. Mijn bestelling werd bevestigd en de aansluiting gebeurde met succes begin april. In juni zag ik echter dat mijn factuur gevoelig omhoog was gegaan. Ik ontdekte dat de TV-Iconic aanbieding voor de maanden april, mei en juni én de installatie gewoon volledig gefactureerd en door mij betaald waren. Ik heb dit meteen gemeld via de whatsapp helpdesk van Telent. De betrokken medewerker zei dat ze een dossier had aangemaakt bij de achterliggende dienst om na te gaan wat er fout was gelopen en dat er enkele correcties zouden uitgevoerd worden op mijn volgende factuur. Vervolgens heb ik enkele mails gekregen waarin correcties werden voorgesteld en die stonden effectief op mijn volgende factuur. Het was echter helemaal niet zo duidelijk wat er via die correcties werd verrekend en of die bedragen overeenstemmen met ik had betaald. Maar wat erger is: het TV-Iconinc abonnement werd opnieuw voor de volle pot aangerekend (de prijs was intussen zelfs gestegen). Er werd wel ergens een promotie geactiveerd (van 10 euro), maar niet voor het vooropgestelde bedrag en niet voor de TV aansluiting alleszins. Bovendien: de korting die ze hebben geactiveerd, wordt op de volgende factuur terug aangerekend. Ook op mijn factuur van augustus wordt nog steeds het tv-abonnement volledig aangerekend. Ik heb dit opnieuw aangekaart via de whatsapp dienst, maar krijg geen concrete antwoorden over wat er aan de hand is of hoe dit rechtgezet kan worden. Er wordt enkel verwezen naar een dossier dat behandeld wordt door de achterliggende dienst. Met deze dienst kan je geen rechtstreeks contact krijgen blijkbaar. Je krijgt enkel de boodschap dat het wachten is tot het dossier verwerkt is. Ik heb geen dossiernummer ontvangen, dus heb geen idee wanneer en/of daar werk van wordt gemaakt. Bij een normale klachtbehandeling krijg je tenminste een automatische mail met dossier of ticket nummer. Bij Telenet krijg je helemaal niks. Enkel een vage uitleg van een goedbedoelende medewerker.Wat het nog onmogelijker maakt is dat je via de helpdesk telkens door iemand anders wordt te woord gestaan en er dus geen consequente opvolging is van een klachtendossier. Ik heb het nu wel stilaan gehad. Dit is toch geen normale gang van zaken? Ik stel vast dat ik VIJF (!!!) maanden nadat ik ingetekend heb op een promotie om zes maand gratis tv te kijken, nog steeds de volle pot betaal en na twee pogingen om dit aan te kaarten geen oplossing krijg aangereikt van Telenet. De enige manier om dit recht te zetten is mijns inziens een rechtstreekse lijn met iemand die de facturatie en abonnementen beheert. Ik hoop dat het via deze weg wel lukt. Als ik minstens een bevestiging of nummer van mijn dossier krijg zou ik al content zijn. Ik hoop op een constructieve oplossing (en ook op een verklaring voor het debacle dat zich hier afspeelt).Vriendelijke groeten,Maarten Van Mieghem

Berichten (2)

Telenet

Naar: M. V.

25/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Telenet

Naar: M. V.

25/08/2023

Beste mijnheer Van Mieghem,We hebben uw klacht goed mogen ontvangen.We komen zo snel mogelijk tot bij u terug met meer informatie.Met vriendelijke groeten,TelenetConfidential Internal ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform