Klacht
A. H.
Naar: Hello Fresh
Beste, ik bestelde een proefbestelling bij hellofresh met een kortingscode die ik van een vriendin kreeg. Aangezien ik een week later naar het buitenland vertrok vroeg ik hen via chat of ik nog iets moest betalen en of er zeker niets meer besteld was, dit werd mij bevestigd. Een week later kreeg ik een sms dat 's anderendaags opnieuw een bestelling werd geleverd. Na contact met hun klantendienst bevestigen ze dat ik idd een abonnement heb, ongevraagd, en dat ik de 2de levering MOET betalen. Ik heb niet eens een menukeuze doorgegeven! Ze dreigen het geld van mijn rekening af te houden : 66€, hoewel ik met een visa kaart betaalde.Dit is bedrog en diefstal ! Klantendienst dreigt ondertussen met incassobureau.
Berichten (20)
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
Hello Fresh
Naar: A. H.
Beste Anne-Marie,Bedankt voor je bericht.Bij ons op de website/app wordt vaker duidelijk aangegeven dat wanneer een klant een bestelling plaatst, de klant akkoord gaat met de algemene voorwaarden. In deze algemene voorwaarde en ook tijdens het betalen wordt er aangegeven dat zodra er een bestelling wordt gedaan bij Hellofresh dan gaat de klant een flexibele lidmaatschap aan. Deze lidmaatschap houdt in dat de klant elke week een maaltijd box ontvangt tenzij de klant dit zelf tot 4 dagen voor de lever dag pauzeert of opzegt. Omdat er natuurlijk een maaltijd box voor jou in dit geval wordt klaar gemaakt, komen er hier natuurlijk kosten bij kijken en deze kosten dienen betaald te worden. Ik hoop je hiermee genoeg te hebben gea¯nformeerd. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!Groeten,Eslam
A. H.
Naar: Hello Fresh
Wel beste Eslam,Dat is niet naar de waarheid. Ik heb via jullie chatbox idd gevraagd naar evt. abonnementen en uw collega zegde mij dat een simpele chatmelding alles idd kon pauzeren en/of opzeggen. Dat deed ik dus ook plichtsbewust enkele dagen later, maar heel toevallig vinden jullie die chat niet meer terug ! De andere wel ! Als ik dit meld, komen jullie met het excuus dat mijn zgn abonnement nog niet actief stond. Zoek even op welke menukeuze ik dan zou gedaan hebben voor die zgn 2de box...? Of vinden jullie die ook niet terug ?Weet je, jullie lokken mensen met die 50% korting actie. En met dit soort gedoe, want jullie willen me nu de helft van mijn 2de box die ik niet wil afhandig maken, hopen jullie dan die 50% korting weer terug te verdienen.Geen enkele andere oplossing stellen jullie voor, het is duidëlijk dat het jullie om de cash te doen is.Anne-Marie Hermans
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
Hello Fresh
Naar: A. H.
Beste Anne-Marie,Er is je al een aantal keren uitgelegd dat je wel akkoord bent gegaan met een flexibel lidmaatschap. Dat is je ook uitgelegd toen je de proefbox ging bestellen, via de chat en aan de telefoon.We gaan daarom het bedrag van de box niet kwijtschelden.Ik hoop je zo voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Hanae
A. H.
Naar: Hello Fresh
Beste Hanae,Antwoord eens op mijn bovenstaande vragen , opmerkingen aub !Bedankt,Anne-Marie
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
A. H.
Naar: Hello Fresh
En een andere oplossing suggereren, waarom doen jullie dat niet ? Jullie willen enkel mijn geld ?
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
A. H.
Naar: Hello Fresh
Beste Hello Fresh,Ik heb nogmaals mijn bankuitreksels bekeken, en tot op vandaag ben ik niet terugbetaald geweest.Ik verwacht van jullie volgende actie hieromtrent :- een onmiddellijke terugbetaling van 66,94€- een correcte schadevergoeding wegens het zonder toestemming en onwettig afhalen van bovengenoemd bedrag, dit sinds einde juni 2019. Het heeft me ondertussen veel te veel tijd en geld gekost : eindeloze telefoontjes naar jullie 'klantendienst' vanuit het buitenland, ellelange mails, uit eigen initiatief een dossier bij Test-Aankoop laten aanmaken. (ref CPTBE00680274-13).Bedankt en beste groeten,Anne-Marie Hermans
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
Hello Fresh
Naar: A. H.
Beste Anne-Marie,Bedankt voor je bericht,Ik zorg ervoor dat jouw email bij de juiste afdeling terecht komt om dit voor jou op te lossen. Mocht je verder nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag!Groeten,Eslam
A. H.
Naar: Hello Fresh
Beste Hello Fresh,Ik denk dat mijn boodschap duidelijk was. Mijn geduld is op. Hou me niet langer aan het lijntje.Tijd om juridisch advies in te winnen.Anne-Marie Hermans.
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
Hello Fresh
Naar: A. H.
Beste,Bedankt voor je mailtje.Bij de aankoop van de eerste box van mevrouw, is ze akkoord gegaan met een flexibel lidmaatschap, waardoor de week erna dus een box werd bezorgd. Doordat er door een collega van mij verkeerde informatie hierover is gegeven, zijn de kosten van die tweede box ook teruggestort op haar rekening. Dat volledige bedrag van 66.94 EUR is dus gewoon naar haar teruggestort.Hopelijk heb ik je zo voldoende gea¯nformeerd.Groet,Amber
A. H.
Naar: Hello Fresh
Beste mevrouw,Ik heb nog niets ontvangen.Geen terugbetaling en geen schadevergoeding.Het wordt tijd dat jullie in actie schieten.Beste groeten,Anne-Marie Hermans
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
Hello Fresh
Naar: A. H.
Beste.Dankjewel voor je bericht.Ik wil je graag verder helpen maar daar heb ik de volgende gegevens voor nodig: postcode, huisnummer en naam. Zodra we deze hebben kunnen we kijken naar een oplossing.Ik hoor graag van je.Groet,Joas
A. H.
Naar: Hello Fresh
Anne-Marie HermansPostcode 1800Huisnr 218
Hello Fresh
Naar: A. H.
DATA NOT AVAILABLE
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten