Terug

Problemen vrijgave huurwaarborg

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Korfine

13/08/2021

BesteOp 28 juli 2021 vond de sleuteloverhandiging plaats van mijn vorig appartement. De eigenaar van het pand is 90 en woont in een rusthuis, dus sinds ik het contract tekende, heb ik steeds contact gehad met zijn dochter. Zij is ook diegene die op 28/7/2021 aanwezig was om alle documenten in orde te brengen. Zij tekende het vrijgavedocument voor mijn huurwaarborg in opdracht van haar vader. Dat document werd samen met haar identiteitskaart en mijn identiteitskaart op 3 augustus naar Korfine doorgestuurd. Dan begon de rompslomp: de handtekening van de verhuurder zou ontbreken op het vrijgavedocument. We hebben dan een foto van de identiteitskaart van de vader opgestuurd. Zowel het betrokken immokantoor, de dochter van de man en ikzelf hebben Korfine op de hoogte gebracht dat alle partijen akkoord gingen dat de huurwaarborg werd vrijgegeven. Korfine bleef beweren dat de handtekening niet correct was. Eergisteren heeft de dochter een volmachtdocument ingediend, die ondertekend was door haar vader. Daarin stond dat zij de toestemming kreeg het document te tekenen in zijn naam. Na twee dagen geen gehoor, belde ik deze ochtend Korfine op. Zij beweren bij hoog en laag dat de handtekening op de volmacht niet de handtekening was van haar vader. De handtekening kwam namelijk niet helemaal overeen met de handtekening op zijn identiteitskaart. Ze beweren dat de dochter het document zelf getekend heeft. Terwijl haar handtekening helemaal niet lijkt op die die op het document staat. De man is 90 jaar en zit in een rusthuis, alle partijen gaan akkoord, maar Korfine weigert het bedrag vrij te geven. De handtekening moet hemelaal hetzelfde zijn. Want dat is de procedure die ze moeten volgen, zei de dame aan de telefoon me. Het is werkelijk waanzin hoe dit bedrijf handelt. Intussen wacht ik al 2 weken op mijn huurwaarborg. Ongelooflijk ook dat dit bedrijf enkel in de voormiddag beschikbaar is.

Berichten (1)

Korfine

Naar: A. D.

18/08/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform