Terug

problemen verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. P.

Naar: Orange Insurance

24/11/2020

Beste, Ik kocht op 17/06/2019 een Samsung Galaxy S10, ik heb mij toen laten ompraten om er een verzekering bij te nemen van 12euro/maand. Ze vertelden mij toen als er iets aan mijn gsm zou zijn, dat ik een nieuwe zou krijgen. Op 18/10/2020 heb ik voor het eerst een schadegeval doorgegeven. Ik heb toen een speciale enveloppe opgestuurd gekregen, om mijn gsm in op te sturen. Op 21/10/2020 Krijg ik een e-mail dat ze mijn gsm goed ontvangen hebben. En dat ze me op de hoogte gingen houden. Op 12/11/2020 Krijg ik een e-mail waarin staat dat ik een nieuw toestel opgestuurd krijg. Niet veel later krijg ik mijn gsm aan. Ik moest nog eens 50euro extra betalen. (Wat ik heeel veel vind, want maandelijks betaal ik al 12 euro, dat ze de herstellingskosten daarvan nemen, maar nee!) Ik heb bij deze ook voornomen dat dit NIET ging om een nieuw toestel, maar dat dit mijn oude toestel was, hersteld! Ik heb hiervoor contact opgenomen met hun. Ze bleven eerst voet bij stuk houden dat dit een nieuw toestel was omdat dit een andere i-mei nummer heeft dan mijn vorige gsm toestel. Ik bleef dus ook voet bij stuk houden dat dit mijn oude toestel was maar hersteld. Er zat trouwens ook een brief bij de gsm, waarop stond dat mijn oude gsm hersteld was. Uiteindelijk geven ze toch toe dat het inderdaad gaat over mijn oud toestel, hersteld. Maar ze mij een nieuwe i-mei nummer gegeven hebben, om te laten blijken dat dit een nieuw toestel is. Ik was kwaad. Uiteraard, want ze beloven mij zwart op wit in e-mail dat ik een nieuw toestel krijg, en dit is niet het geval. Er zijn nu ook problemen die zich voordoen na de herstelling van de gsm. Ik heb Orange hierover gecontacteerd. Zij bevestigen mij dat dit te maken heeft met de herstelling (een fout dus) Ik contacteer Orange insurance dus en ik vertel hen hierover. Het enige wat ze dus voorstellen is dat ik mijn gsm toestel terug opnieuw opstuur voor een herstelling. Ik wil dit niet, want dan ben ik mijn gsm toestel weer voor een aantal tijd kwijt + ik heb deze nodig + al mijn gegevens staan hier terug op die belangrijk zijn voor school etc... En ik eiste een nieuw toestel, een herstelling wil ik niet meer. Maar dit gaan ze niet doen, dit is niet de algemene procedure. Ik heb tegen hun gezegd, dat ze mij dan maar op e-mail hadden moeten zetten dat mijn toestel kon gemaakt worden, en niet dat ik een nieuw toestel kreeg. Ik heb mijn verzekering dus onmiddellijk stopgezet, want voor zo'n afzetters betaal ik niet langer. Ik ben heeel veel geld kwijt want ik betaal al zolang 12 euro per maand + nog eens 50 euro bovenop. Ik baal hier echt van, ik heb het financieel al niet breed. Ik hoop dat hier echt iets aan kan gedaan worden, en ze mij toch een nieuw toestel gaan opsturen, want daar heb ik dus wel voor betaald + het is mij ook beloofd. Ik zou jullie daar ook enorm dankbaar voor zijn moesten jullie dit geregeld krijgen, of er iets aan zouden kunnen doen. Hopelijk hoor ik snel iets van jullie, Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten Amber Peeters

Berichten (1)

Orange Insurance

Naar: A. P.

26/11/2020

Geachte heer,Geachte mevrouw,Ik verwijs naar het in rand vermelde dossier.Na bestudering van alle elementen binnen dit dossier concludeer ik het volgende:D.d. 18/10 deed de klant aangifte van het schadegeval, waarna het dossier correct en binnen de voorgeschreven termijnen werd behandeld.Conform artikel 5.1. van de geldende algemene voorwaarden diende de klant inderdaad een vrijstelling te betalen. Het bedrag van deze vrijstelling verschilt naargelang de onderschreven verzekeringsformule.In dit geval betrof het 50 EUR. 5. Vrijstelling en wijzigingen5.1 De vrijstelling dient contant betaald te worden door de Verzekerde bij ontvangst van het herstelde Toestel of het Vervangtoestel.De vrijstelling bedraagt:â– Insurance for Mobile 6 (6Eur): 20Eur (twintig euro) incl. belastingen per Schadegeval,â– Insurance for Mobile 8 (8Eur): 30Eur (dertig euro) incl. belastingen per Schadegeval,â– Insurance for Mobile 12 (12Eur): 50Eur (vijftig euro) incl. belastingen per Schadegeval.â– Insurance for Mobile 16 (16Eur): 50Eur (vijftig euro) incl. belastingen per Schadegeval.Ten gevolge van een foute systeemregistratie bij de de hersteller, werd de herstelling van het toestel in kwestie aangemeld als een «vervanging », terwijl het wel degelijk een herstelling betrof.Hierdoor vermelde de e-mail die de klant ontving helaas een «vervanging » terwijl het in realiteit om een herstelling ging die dan ook als dusdanig werd uitgevoerd.In naam van SPB bied ik dan ook mijn oprechte verontschuldigingen aan voor de verwarring hieromtrent.Wanneer er beroep wordt gedaan op de garantie die geldt op een herstelling, wordt er eveneens gevolg gegeven aan artikel 2.2. van de algemene voorwaarden, waarbij prioriteit wordt gegeven aan de herstelling van het toestel in kwestie. Slechts wanneer de herstellingskosten de aankoopwaarde van het toestel zouden overschrijden, wordt er geopteerd voor een vervanging.2.2 Verzekeringsdekking onder de Insurance for Mobile 8 (8 Eur), onder de Insurance for Mobile 12 (12 Eur) en onder de Insurance for Mobile 16 (16 Eur):De verzekering dekt de volgende Schadegevallen en prestaties met betrekking tot het Verzekerd Toestel:â– schade of oxidatieHet Verzekerd Toestel zal hersteld worden door een door SPB goedgekeurde hersteldienst.Wanneer de reparatiekost, de aankoopwaarde van een Vervangtoestel overschrijdt op het ogenblik van het Schadegeval, dan zal het Verzekerd Toestel vervangen worden door een Vervangtoestel.Gelet op bovenvermelde elementen spijt het mij dan ook te melden dat wij niet zullen kunnen ingaan op het verzoek van de klant.Met vriendelijke groet,Cordialement,Lien WoutersLegal AdvisorSPB Benelux BV - SPB Services BVRoderveldlaan 3 - 2600 Berchemwww.spb.beFSMA 102042A


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform