Terug

Problemen verhuis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. W.

Naar: Telenet

10/01/2022

Beste,in oktober ben ik begonnen aan mijn verhuis bij telenet, dit verliep al niet vlekkeloos. Bij het aanvragen van je verhuis moet je een nieuw adres ingeven, ook een adres waar je de modem kan ontvangen. Ik had zogezegd het fout adres opgegeven en niet het nieuwe adres. Hierdoor was de modem geleverd bij het oude adres en kon ik er onmogelijk achter. Ik vroeg of er dan een mogelijkheid was om deze ergens op te halen in de buurt maar ook dit was een probleem. Ik moest bellen van Telenet naar PostNl om dit probleem, dat zij gecreëerd hadden, op te lossen. PostNL kon me niet helpen. Op eigen houtje ben ik dan een telenet center binnengestapt, hier hebben ze mij goed geholpen. De installatie ging normaal gezien plug-and-play zijn maar ook dit ging niet. Er waren problemen en er moest een installateur langskomen, deze is langsgekomen en loste het probleem op. Hierna moest het gsm nummer van mijn vriend overgenomen worden. In totaal heeft dit ongeveer een 6 weken geduurd. Ergens na 2 weken heb ik nog eens gebeld om te vragen wat het probleem was. We moesten toen allerlei documenten doorsturen, online documenten indienen en informatie doorgeven. Na een week belde ik terug om te vragen of ze dit hadden ontvangen en aan de slag waren gegaan met de documenten. Telenet liet me toen weten dat ze deze documenten helemaal niet ontvangen hadden en dit ook niet aan ons was om dit te doen. Op deze momenten hebben we de provider van mijn vriend gecontacteerd en eigen handig alles overgezet. Na een zes-tal weken was het gsm nummer eindelijk overgezet. Nu zijn we een twee-/drie-tal weken verder en zijn we ondertussen nog eens moeten verhuizen. Tot vandaag was er geen probleem met met Telenet. Nu staat we vandaag op en hebben we weer problemen met het mobiel internet. Een ander telefoontje naar Telenet. Mijn probleem is opgelost maar hij heeft nu een week geen internet doordat er ergens een foutje is gelopen met de verhuis. Blijkbaar stond mijn vriend zijn nummer niet op het juiste adres en is dit dus niet meegekomen met de verhuis. Volgens mij is dit een administratieve fout van telenet en niet iets waar wij iets aan kunnen doen. Mijn vriend zit hele dagen buiten (door zijn werk) en kan dus nu weer een week geen gebruik maken van zijn gsm. Ik heb helemaal in het begin een compensatie gekregen van 5 euro korting/maand voor het geduld dat ik toen heb laten zien, dit was midden november. We zijn nu begin/midden januari en zitten weeral in de problemen door Telenet.

Berichten (1)

Telenet

Naar: I. W.

12/01/2022

Klantennummer: 1091270915Beste, Wij wensen u hierbij in te lichten dat de vraag van mevrouw Wijns Ine beantwoord werd. Met vriendelijke groeten, Kristof Customer Value Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform