Ivm. de Dacia Sandero Stepway met chassisnr. UU1B5220165169540 , nrplaat 1-VDU-488.Aangezien deze ten 1ste: veel te laat geleverd werd (zonder ook maar enige communicatie van uwer kant), ten 2de: van dag 1 problemen had waardoor het niet veilig rijden was. Ook hier was de communicatie nihil en was er volgens u niets aan de hand. Ik heb contact opgenomen met testaankoop en volgens hun heb ik recht op terugname van de wagen en uiteraard terugbetaling van de alreeds betaalde gelden + het bedrag van overname van m’n oude wagen. Dit wil dus zeggen: 8000 euro voorschot+ betaling die ik al gedaan heb + 950 euro die ze van de overname van mijn oude wagen = teruggave van 9.104,28 euro. In feite heb ik nog recht op een compensatie voor de geleden last. Alsook word de financiering ,die ik bij Dacia heb afgesloten ,stopgezet.Hieronder voeg ik de klachtenmail toe die ik eerder al verstuurd had.De wagen is in serieuze gebreken waardoor deze niet in staat is om veilig mee te rijden. Op 10-2019 bij garage Kelgtermans te Lommel deze wagen aangekocht. Leveringsdatum zou 17/02/2020 zijn. De week van 17/02 naderde en aangezien ik nog niets van de garage had vernomen, heb ik zelf geïnformeerd hoe de stand van zaken was. Waar mij doodleuk verteld werd dat de auto nog zelfs niet geproduceerd was en dat ze op goedkeuring voor productie aan het wachten waren dus ik moest nog even geduld hebben, hoeveel geduld? Geen idee. Op de eerste plaats werd ik al niet duidelijk op de hoogte gebracht dat de leverdatum niet ging nagekomen worden, ik moest er dan nog zelf achter vragen ook. Deze datum werd elke keer met een maand opgeschoven, nadat ik er elke keer achter moest vragen, met elke keer een onnuttig excuus als uitleg. Inmiddels stond ik meerdere keren per maand in panne met mijn eigen wagen en was die een gevaar op de baan. In maart kwam corona dan in het gedrang waardoor alles stil lag. Ik vroeg voor een vervangwagen eventueel voor de resterende tijd op te vangen aangezien mijn wagen echt zijn laatste loodjes had gehad en werd me verteld dat als ik echt problemen kreeg maar moest bellen en dan zouden ze een oplossing voorzien. In april als de maatregelen verzachtte kreeg ik de melding dat eindelijk mijn wagen eraan zat te komen en ze verwachtte die zeker binnen de week. Na een week weer niets gehoord te hebben, neem ik weer zelf contact op en werd me verteld dat de chauffeurs staakten dus dat mijn wagen niet richting hier kon komen. Ik moest nogmaals wachten. Aangezien de datum elke keer opschoof geloofde ik er niet meer in dat mijn wagen nog deftig zou aankomen en zei dat ik de verkoop wou ontbinden. Waardoor ze dan uiteindelijk toch voor de resterende tijd een vervangwagen meegaven. Die vervangwagen ben ik op 18 mei gaan halen. Weer 3 weken later kreeg ik de telefoon dat mijn wagen eindelijk gearriveerd was en kon hem s’anderendaags gaan halen op 4 juni na ACHT maanden wachttijd. De verkoper verteld mij dat ik er op een bepaalde manier mee moet rijden, maar tegen dat ik thuis ben zou ik het al gewend zijn. Ik vertrek ermee naar huis en meteen denk ik 'tiens, die rijd nu wel heel raar, al schokkend en dat heeft mijn vorige automaat , van 17 jaar oud nog nooit gedaan' maar oke het is een nieuwe wagen, misschien moet die nog wat 'ingereden' worden. Elke ochtend als ik de deur uit ging en ik startte de wagen dan vertrok die al schokkend, precies alsof die niet goed wist wat die moest doen qua schakelen, of precies dat er iemand mee aan het rijden was die nog moest leren schakelen. Dan amper 13 dagen later wil ik met mijn moeder naar de borstkliniek rijden aangezien zij borstkankerpatiënte is en op controle moest en vallen wij gewoon stil na amper 20 minuten rijden, hij wou niet meer opschakelen waardoor hij niet meer verder reed en we hem zelf aan de kant hebben moeten duwen. Er was ook een lampje beginnen branden en bij nazicht in het serviceboekje meldde die mij dat als dit lampje brandde je er niet meer mee mocht verder rijden. Mijn moeder moest haar belangrijke afspraak noodgedwongen afzeggen. Als ik dan naar de garage belde deden die precies alsof dat doodnormaal was en wuifde het zo laks weg en ik moest Dacia assistance maar bellen. Na 2 uur op de depanage te wachten startte de auto gewoon weer vlot en was er niets meer op aan te merken. Depanage is verder gereden maar al na 15 minuten rijden verviel die terug in zijn oude patroon en begon terug te schokken. Nog een week aangezien en toen heb ik naar de garage gebeld en gezegd dat dit volgens mij niet correct is. Verkoper zei tegen mij dat ik de volgende dag moest binnenspringen dat de garagisten er naar konden kijken. De dag later(24 juni) ben ik langs geweest, iemand heeft er 5 min mee gereden en verteld mij dat hij 'niets' opmerkt aan de wagen, maar voor alle zekerheid moest ik maar een afspraak maken voor er de nieuwste software op te zetten, waarop ik antwoord 'de wagen is amper 2 weken oud, zit daar dan al niet de nieuwste software op'? Die antwoord doodleuk 'nee in het fabriek durven ze daar al eens de oude software op steken'! Daar koop je dan een nieuwe wagen voor! Ik wil vertrekken aan de garage, maar weer wilt de wagen niet starten en als die dan na 10 keer wel startte kon ik welgeteld 30 meter rijden waarop die het gewoon weer begaf. Dus ik terug naar binnen dat ze maar naar de wagen moesten kijken waar zogezegd 'niets' aan mankeerde en krijg ik een vervangwagen mee naar huis . Dit is inmiddels 5 weken geleden en krijg ik deze week (weer na zelf erachter te vragen) te horen dat de auto in Frankrijk is en dat ze nog steeds niet gevonden hebben wat er aan de hand is. En dat ze niet eens weten hoelang het kan duren eer die dus wel gemaakt is. In de tussentijd zit ik een auto af te betalen waar ik welgeteld 20 dagen zelf mee gereden heb mét van dag 1 problemen en waar ik dus helemaal niet tevreden van ben!Aangetekende brief volgt 2x naar garage en Dacia zelf.