Terug

problemen uitvoering garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. N.

Naar: VAN MARCKE

14/10/2019

Deze mail hebben we via de site van Van marcke gestuurd, 2de helft van september. Tot hiertoe geen teken van leven!Beste,Betreft: badverwarmer Wij hebben een buitenverblijf in Frankrijk en hebben er 13 jaar geleden een gasdoorstromer van Junckers op propaan geïnstalleerd. Deze heeft al die jaren goed gewerkt tot er in het voorjaar het ene na het andere defect optrad wat ons deed besluiten om de gasdoorstromer te vervangen door een nieuw toestel. Aangezien wij destijds de meeste aankopen voor de verbouwingen in België hebben gedaan (waaronder water en gasleidingen in Cu alsook de koppelingen hiervoor èn ook de Junckers hydroflow gasdoorstromer zelf!) dachten we het toestel gewoon te kunnen vervangen door een ander toestel ook gekocht in België. Na lang zoeken en vergelijken hebben we ervoor gekozen om een toestel van Van Marcke eco choice 11l-14l aan te kopen in Gamma.Bij aansluiten en installatie van het toestel hebben we ons laten bijstaan door een plaatselijke Franse loodgieter. Hij heeft samen met ons vastgesteld dat alle aansluitingen correct waren aangebracht en de voorgeschreven druk van water en gas gerespecteerd werden maar desondanks bij in dienstname niet werkte . Er was geen gasinjectie waardoor de brander niet aansloeg. In de gebruiksaanwijzing hebben wij geen reden of beschrijving kunnen terugvinden waarom de gasklep gesloten bleef. De Franse loodgieter wilde aan het nieuwe toestel niet sleutelen om de garantie niet te hypothekeren.Zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing hebben we vervolgens contact opgenomen met jullie klantendienst na verkoop. We kregen een heel vriendelijk dame aan de telefoon, die ons voorstelde om een technieker contact te laten opnemen met ons.De technieker heeft inderdaad gebeld maar kon of wou ons ook niet helpen: een depannage in Frankrijk was niet mogelijk en volgens hem lag het aan de gasmengeling die zou verschillen. Dit is echter onmogelijk omdat het vorige toestel steeds perfect gewerkt heeft én wij onze gasflessen in België of Nederland aankopen gezien ze hier een stuk goedkoper zijn. Hij raadde ons tenslotte aan om de waterverwarmer af te koppelen, terug mee te brengen naar België en opnieuw aan te bieden bij het verkooppunt Gamma dus.Bij Gamma hebben ze het toestel niet terug genomen omdat de afspraak met Van Marcke zegt dat een technieker steeds ter plaatse komt om het toestel te beoordelen en dus hebben ze een formulier ingevuld met verzoek tot herstelling. Na enkele dagen hebben we inderdaad telefonische reactie gekregen van een vriendelijke dame die ons wist te melden dat er alleen een technieker komt als de waterverwarmer terug ophangt! Dit is in ons geval dus onmogelijk! Wij bevinden ons in een patstelling en zijn nog steeds in het bezit van een nieuw toestel dat niet werkt.Wij wensen gebruik te maken van de geboden garantie maar kunnen onmogelijk aan uw bijkomend gestelde voorwaarden voldoen.Graag een voor ons wel aanvaardbaar voorstel formuleren.Hopend op een snel vergelijkmet vriendelijke groetenLuc en Betty


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform