Terug

Problemen uitbetalen EU261 claim en onkosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. P.

Naar: RYANAIR

05/10/2022

Geachte mevrouw, geachte heerBij een reis naar Rome in juli werd de terugvlucht met Ryanair geannuleerd. 21/07/2022 14.00u werd ik per mail op de hoogte gebracht dat de terugvlucht FR2984 (op 23/07/2022) geannuleerd werd. Op deze moment was ik reeds in Rome (heenvlucht FR2983 op 21/07/2022). Via de app probeerde ik een alternatieve vlucht te boeken. Enkel een vlucht op dinsdag 26/07/2022 werd aangeboden. Ik probeerde meerdermalen Ryanair telefonisch te bereiken (op een Nederlands nummer, maar in het Engels). Telkens werd de verbinding verbroken na enkele minuten. Aangezien ik op zondagavond zeker thuis moest zijn besloot ik een alternatieve vlucht via ITA-Airways te boeken en de terugbetaling aan te vragen van de Ryanairvlucht (dewelke ik ondertussen reeds gekregen heb).Eens thuis probeer ik een EU261 schadeclaim in te dienen maar bij het zoeken van de juiste pagina op de Ryanair website word ik van link naar link gestuurd zonder op een juiste pagina terecht te komen. Via de Chat vraag ik waar ik een EU261 klacht kan indienen. Dit moet volgens Ahmed via 'After you fly Complaint' -> 'Payment query'. Ik dien de klacht met alle onkosten in op 26/07/2022. Na het sturen van enkele herinneringen om te antwoorden op de klacht, krijg ik een mail van Ryanair met de vraag mijn klacht te verduidelijken (was redelijk duidelijk m.i.). In de mail staan enkele links naar verschillende klachtenpagina’s op hun website. De klacht wordt nu weergegeven als 'opgelost'. Wanneer ik, om te proberen te verduidelijken, in de mail de EU261-link aanklik, wordt enkel de heenvlucht (en niet de geannuleerde terugvlucht) weergegeven. Ik kan dus geen klacht voor die vlucht indienen, blijkbaar. Ik dien een nieuwe klacht in met de mededeling dat ik voor FR2984 geen EU261 claim kan indienen. Hierop heb ik vooralsnog geen antwoord gekregen.Daar we met vijf personen deze reis maakten, heb ik volgens mij recht op 5 x 250 EUR schadevergoeding + 1875 EUR aan onkosten (bewijsstukken overgemaakt aan Ryanair: nieuwe terugvlucht, extra nacht hotel etc.).Ik hoop dat me met deze klacht kan helpen. Indien u meer info nodig hebt, gelieve me dit te laten weten.Bedankt!Vriendelijke groetenA.

Berichten (1)

A. P.

Naar: RYANAIR

17/10/2022

Gelieve te antwoorden op deze klacht.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform