Terug

Problemen terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: X²O

30/09/2020

Geachte,Ter plaatse in het X2O-filiaal te Oostakker werd getracht een oplossing te vinden voor volgend probleem:• 27/05/2020: bestelling 613373 werd geplaatst, goederen worden volgens verklaring van de verkoper (Thierry) in stock gehouden tot datum van levering • 11/09/2020: communicatie X2O: goederen kunnen niet geleverd worden op overeengekomen datum (22/09/2020), 29/09/2020 wordt voorgesteld door X2O en uiteindelijk weerhouden als nieuwe leveringsdatum• 29/09/2020: gedeeltelijke levering (een essentiële wandplaat werd NIET geleverd)• 23/10/2020: voorgestelde, maar niet gecommuniceerde, datum van levering zoals te lezen op website vastgesteld op 29/09/2020 (tegelijkertijd staat er ook ‘geleverd’: onduidelijkheid troef)X2O onderneemt geen poging om de kopers in te lichten en stelt ze bij de gedeeltelijk levering voor een voldongen feit waardoor de planning der werken onverhoopt opnieuw dient aangepast te worden.29/09/2020: telefonisch overleg om 1240hr, gesprekspartner van X2O ging terug contact nemen maar dat gebeurde niet29/09/2020: overleg ter plaatse met de manager van het X2O-filiaal te Oostakker. Ondanks onze tegemoetkomingen aan de manager inzake datum van levering en kleur van de wanden werd op laatste nippertje deze oplossing niet weerhouden omdat bleek dat X2O ook hier zijn eerdere beloften niet kon nakomen (het wandpaneel bleek plots niet meer voorradig… niet echt geloofwaardig en indien toch het geval op zijn minst merkwaardig).U kan onze teleurstelling begrijpen dat een firma niet in staat blijkt te zijn om binnen een aanvaardbare periode over te gaan tot levering. De aannemer welke de douche zou plaatsen kan niet op een vingerknip ter plaatse komen. Planning diende al aangepast te worden en opnieuw met een groot vraagteken over de betrouwbaarheid van X2O.De voorbereidende werken zoals uitbraak en voorbereiding van de werf werden al uitgevoerd waardoor we nu voor onbepaalde tijd niet beschikken over een douche.We zijn ten zeerste teleurgesteld dat door het gebrek aan ernst en beroepsfierheid van X2O klanten geconfronteerd worden met wekenlange onbruikbare sanitaire installaties tot gevolg.Het vertrouwen in X2O is door hun tekortkomingen onherstelbaar beschadigd.We zijn van mening dat X2O zijn verplichtingen zoals vastgelegd op datum van bestelling niet kan nakomen.Voor deze redenen stellen we X2O in gebreke.In de gegeven omstandigheden rest ons niet anders dan de betaalde sommen (in totaal € 4.254,46) te recupereren op rekening BE20 9791 3378 7556.Dit werd met de manager overeengekomen (het rekeningnummer werd door betrokkene genoteerd), het order tot terugbetaling ging deze avond doorgegeven worden.Graag hadden wij bevestiging en datum wanneer deze terugbetaling zal plaatshebben.De ondertussen geleverde goederen kunnen worden opgehaald worden.Hoogachtend,F. De LangheStenenkruis 159032 Wondelgem

Berichten (1)

X²O

Naar: F. D.

13/10/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform