Terug

Problemen terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. B.

Naar: Water-link

06/09/2019

We kregen van Waterlink een factuur op 02/03/2018 tot 31/12/2018. Ze stellen hier dat we met 3 gedomicilieerd waren. Dit klopt echter niet. Mijn zoon is geboren in februari 2018. Dus waren we met 4 gedomicilieerd tussen deze periode. Ik belde zonet met waterlink 06/09/2019 omdat het aantal toegekende m³ aan basistarief hier niet zijn toegepast waarop we recht hebben. Het antwoord Ze zeggen maar 1 keer per jaar de gedomicilieerden te checken en dat dit toevallig daarvoor was, dus dat ik voor deze periode geen recht heb op de 30m³ water extra aan basistarief. Ook stelde ik de vraag hoe het dan zit met appartementsgebouwen waar maar 1 watermeter binnen komt, en waar van huurders wordt gewisseld, deze zouden dan indien ze met meer zijn dan de vorige huurders ook geen recht op m³ aan basistarief?Dat is echt pure diefstal! Ook heeft de consument niet het alternatief bij een ander leverancier te gaan. Ze spelen hun monopolie op de markt uit en zetten mensen met hun regels sinds 2016 regelrecht in het zak. Ze rekenen m³ van het basistarief aan, aan het comfort tarief.Ook belde ik gisteren reeds voor een ander gebouw in ons bezit. Daar waren de huurders reeds ingetreden van 2017, dus konden ze niet zeggen dat ze het niet zouden aanpassen. Maar ook daar werd er gewoon gerekend aan Foute tarieven. Daar rekenden ze aan 1 gedomicilieerde waar het er 4 waren. Een systeem dat ze dus naar eigen hand zetten en gebruiken en vooral misbruiken wanneer ze kunnen. Want voor een eigenaar is het niet gemakkelijk te weten te komen of de huurder zich al dan niet officieel registreert. Daar waar 1 watermeter van toepassing is, is dit systeem een klucht en kunnen we dit omschrijven als oneerlijk handel drijven. De omschreven of gekende tarieven gepubliceerd op hun site zijn niet van toepassing. De prijs van water is dus niet gekend. Al dacht ik dat het een economische vereiste was. Het hangt ervan af wanneer je geboren wordt en wanneer je ergens bij in gaat wonen, en of je dat al dan niet doet op het juiste moment. Het moment waarop ze de documenten opvragen of inkijken is ook niet officieel gekend. Trek maar een lotje! Misschien wordt het basistarief aangerekend, misschien heb je pech en val je onder het comforttarief dat het dubbele bedraagt. Echt wanpraktijken, dat dit nog kan is schandalig. De consument betaald hier voor een slecht beheer. Letterlijk werd er gezegd, in November vragen we de documenten op van het bevolkingsregister, dus vanaf dan krijg je water aan een basistarief. (wat ook niet het geval is want ik heb het pas gekregen vanaf januari 2019) Hoeveel mensen worden er bij waterlink op deze manier benadeeld? Als ze een systeem implementeren dienen ze het ook correct op te volgen en bij elk uitgaande slotfactuur de gedomicilieerden op te vragen.

Berichten (2)

Water-link

Naar: A. B.

09/09/2019

Beste mevrouw Boudewijns,Wij hebben uw schrijven dd. 06.09.2019 via testaankoop goed ontvangen. Om u beter van dienst te zijn hebben wij dossier   300129708 geopend. Momenteel onderzoeken wij uw vragen, wij komen hier spoedig op terug.Alvast bedankt voor uw begrip.Met vriendelijke groetenVildan     customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be

Water-link

Naar: A. B.

23/09/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform