Beste, Ik bestelde 28 dec 2023 bij Coolblue voor een bedrag van € 1.949,00. Ik besliste uiteindelijk deze ongeopend en in de doos waarmee de bestelling toekwam terug te sturen. Ik nam hiervoor contact op met Coolblue en dit was geen probleem. Via hun site kreeg ik een verzendlabel (323212022900075835335050 postcode:9320). Ik bracht dit (zoals hun website dit voorschreef in de doos waarin toekwam met dit verzendlabel erop) naar mijn dichtstbijzijnde postpunt(8/1/2024). Ik kreeg een bewijs van afgifte. Ik hield deze verzending nauwlettend in het oog omdat dit van zo'n grote waarde is (bijna 2000€ is voor mij al groot genoeg te noemen). Maar ik zag dat de details van verzending niet wijzigden. Daarom nam ik contact op met Coolbleu (ze hadden het pakket inderdaad niet ontvangen) waarop zij een onderzoek startten bij Bpost(dossiernummer 1/53108870537). Ze bleven me bij Coolblue maar aan het lijntje houden totdat ik via mail stuurde dat het reeds lang genoeg duurde, waarop ik het volgende antwoord kreeg van hun: Beste Joris,Retourzendingen komen voor eigen rekening en risico van de klant. Om deze reden gaan wij niet over tot het vergoeden van jouw pakket. Desgewenst kan je hiervoor contact opnemen met Bpost. Ondanks deze conclusie wens ik je een fijne dag toe.Ik contacteerde Bpost en hier wist me te zeggen dat dit een onverzekerd verzendlabel was dat Coolblue me bezorgde. Dus Bpost kan voor het verlies van het pakket geen vergoeding geven.Maar dit is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat dit pakket onverzekerd is? Coolblue gaf me dit label.Dan ga ik er toch van uit dat dit voor hen in orde is, er is op hun site nergens (DUIDELIJK) vermeld dat ikzelf nog een verzekering moet aangaan bij het verzenden van een retour, want zij geven aan dat dit gratis is.Kan u me adviseren wat ik dien te ondernemen? Alvast bedankt en met vriendelijke groet, Joris