Terug

Problemen terugbetaling Cash Back

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. L.

Naar: Celside Insurance

07/06/2022

Via de verdeler van Apple producten, firma Switch, Noorderlaan 79/4 te 2030 Antwerpen, werd mij in januari 2021 en in maart 2021 voor de aankoop van respectievelijk een Apple Macbook Air en een Apple Iphone 12 een verzekeringscontract verkocht dat liep bij de firma SFAM (adres hierboven). Aan deze contracten was een cashback verbonden waardoor ik op het einde van het contract (telkens 1 jaar) een bedrag van 150 euro per contract zou terugbetaald krijgen. Het enige dat ik daarvoor moest doen was op het einde van elk contract telefonisch contact opnemen met SFAM en de cashback aanvragen. Dit heb ik ook gedaan voor de beide contracten.Voor het eerste contract was dit op 14 januari 2022 en voor het tweede contact was dat op 23 maart 2022. De persoon aan de andere kant van de lijn bevestigde dat het contract op de vervaldatum werd opgezegd en dat de aanvraag voor de cashback in goede orde ontvangen werd. De terugbetaling van de 2 X 150 euro zou telkens 6 tot 8 weken in beslag nemen. Ondertussen is deze termijn ruimschoots verstreken en heb ik ondertussen al vijfmaal telefonisch contact gezocht met SFAM. Hier werd telkens bevestigd dat alles in orde was en dat ik de betaling van 2 X 150 euro mocht verwachten. Men kon alleen geen preciese uitbetalingsdatum meegeven omdat deze niet wordt meegedeeld door hun financieële departement vanwege een achterstand. Ik heb ondertussen vernomen via de pers dat er door Testaankoop onregelmatigheden werden vastgesteld bij de verkoop van verzekeringscontracten van SFAM door de firma Switch. Ondertussen zou zelfs, om die reden, Apple het contract met Switch als officiële verdeler van Aplle producten in België hebben opgezegd. De moedermaatschappij van SFAM uit Frankrijk zou een hele tijd geleden Switch hebben overgenomen toen dit bedrijf het faillissement had aangevraagd. In ruil voor die overname zou Switch dan de producten van SFAM verplicht mee hebben moeten aanbieden bij de verkoop van elk Apple product. Dat is nu compleet uit de hand gelopen met het gekende gevolg als resultaat. Om terug te komen tot mijn zaak met SFAM : Ik maak me nu echt wel grote zorgen dat ik mijn 2 X 150 euro (300 euro in totaal) misschien wel kwijt ben door heel deze historie. Vandaar mijn vraag naar U om als bemiddelaar te kunnen tussenkomen in deze zaak en de firma SFAM aan te manen om hun contractuele verplichtingen alsnog na te komen. Het eerste contract werd afgesloten op 14 januari 2020 met vervaldatum 14 januari 2022. Het contractnummer is BE242642 voor de verzekering van een Aplle Macbook Air.Het tweede contract werd afgesloten op 23 maart 2021 met vervaldatum 23 maart 2022. Het contractnummer is BE248981 voor de verzekering van een Apple Iphone 12.Beide contracten werden afgesloten op mijn naam en mijn adres (zie onderaan de handtekeing) Ik hoop van harte dat u in deze zaak kan bemiddelen en ervoor kan zorgen dat de firma SFAM in het beste geval mijn 300 euro effectief asap terubetaald zoals contractueel overeengekomen of dat ze op z’n minst een datum van terugbetaling laten weten zodat we daar dan naar kunnen uitkijken. Ik dank U alvast van harte voor uw tussenkomst in deze zaak. Met vriendelijke groeten, Dirk Cuypers Palmbosstraat 292990. Loenhout – Wuustwezel Belgium Tel. Dirk : +32 468 412 902

Berichten (2)

Celside Insurance

Naar: L. L.

07/06/2022

DATA NOT AVAILABLE

Celside Insurance

Naar: L. L.

25/06/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform