Beste,Op 11 februari 2022 hebben mijn vrouw en ik bij TUI in Lommel een vliegreis geboekt naar Hurgada Egypte. Op 14 februari werd mijn vrouw ziek, met zware darmklachten tot gevolg. Na consultatie en behandeling door de huisarts werd duidelijk dat onze reis niet kon doorgaan. Op 1 maart heb ik, geholpen door de TUI medewerkster van het kantoor in Lommel, een aangifte met een medische vragenlijst, ingevuld door de huisarts, ingediend. TUI Travel Insurance/TUI Claims heeft via email de ontvangst bevestigd. Op 7 maart werd er per email bijkomende medische informatie gevraagd waarop onze arts in algemene termen heeft geantwoord omwille van privacy redenen en gebrek aan legitimatie van de TUI medewerkster. Op 15 maart werd aangegeven dat het dossier was afgewerkt, dat er nog een controle procedure moest gebeuren en dat wij na 6 tot 8 weken een antwoord mochten verwachten. Op 27 april kregen we, weer per email een antwoord: tot onze verbazing in het Frans! Een verzoek van ons om een Nederlandstalige versie te sturen is tot op heden genegeerd. Het betreffende document is een standaard formulier, bruikbaar voor iedereen die wegens ziekte zijn reis moet annuleren. Geen enkele verwijzing naar ons persoonlijk dossier, wel een opmerking dat een onafhankelijke arts (geen naam of andere referentie!) van mening is dat er geen enkele reden bestond om onze reis te annuleren. Een motivering voor dit besluit wordt er niet gegeven. Dit document is niet ondertekend. Mocht er meer informatie nodig zijn over de ziekte van mijn vrouw, dan had dit eenvoudigweg gevraagd kunnen worden. Deze hele procedure lijkt ons gewoon een schijnvertoning die altijd zal uitdraaien op een weigering van het nakomen van de verplichtingen van de verzekeraar.