Terug

Problemen tankbeurt Dats24

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. K.

Naar: Colruyt

15/01/2020

Beste, op 31/12/2019 bezochten wij de Colruyt te Ninove. Daar werd gezegd dat mijn Xtrakaart was geblokkeerd. Raar. Nadien gingen we nog op ziekenbezoek in het ziekenhuis van Aalst. Daarna gingen we tanken bij Dats24 aan de Colruyt te Aalst. Zowel ik als mijn partner beschikken over de Xtra-app. Zodoende kunnen wij tanken via de app. Wij tankten benzine 95 aan pomp 2 met de app van mijn partner. Op dat moment waren er geen andere personen aan het tanken. Om te controleren of mijn xtrakaart effectief was geblokkeerd bediende ik mijn app voor pomp 4. Dit lukte dus mijn kaart was niet geblokkeerd zoals de winkelbediende in Colruyt Ninove beweerde. Ik heb dan de tankbeurt geannuleerd en de app afgesloten. Toen er iemand kwam tanken aan pomp 4 heb ik nogmaals gecontroleerd of de tankbeurt was geannuleerd. Volgens de app was alles ok. Enkele dagen later krijgen we bericht dat er aan de bewuste pomp 4 toch voor 40€ diesel werd getankt. Dit terwijl de app bevestigde dat alles geannuleerd was. We contacteerden onmiddellijk de Colruyt groep hierover. Zij gingen het nodige doen en zelfs de camerabeelden nakijken. Dit om te bewijzen dat bv een kennis van ons met onze kaart zou mogen tanken hebben. Op 15/01/2020 kreeg ik echter een mail waarin staat dat Colruyt ons jammer genoeg niet kan helpen en dat we die 40€ moeten betalen. Over het nakijken van de camerabeelden of nazicht over het correct functioneren van de app wordt met geen woord gerept. Qua klantgerichtheid is dit zeker beneden alle peil. Uit de mail van Colruyt blikt duidelijk dat men de camerabeelden niet heeft nagekeken en dat er geen verder onderzoek is gedaan.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform