Beste TestAankoop,zou het mogelijk zijn om onderstaande mail eens door te nemen die wijzelf gestuurd hebben via het contactformulier van bol.com naar de externe verkoper aub? (genaamd FarajiM)Het betreft telkens de retour die hij weigert en het als reden geeft dat wij het product wel willen houden. Wanneer wij de retour aanmelden kregen wij ook NOOIT een retourlabel. De externe verkoper is ook nooit bereikbaar. Ook Bol.com heeft meerdere pogingen gedaan. Nu zijn wij verplicht het bedrag te betalen en krijgen een bon terug om een aankoop te doen, echter willen wij dit echt niet.Dank voor feedback en hulp,Mail die wij zelf stuurden.. ===>Beste FarajiM,Ik mag hopen dat u deze mail ERNSTIG neemt en eens nadenkt of uw beroep u wel degelijk ligt!!Verkoop is niet enkel het verzenden van producten en ze op tijd bij de klanten te krijgen, MAAR OOK DE SERVICE NA VERKOOP!!!!!Dit laatste is iets wat HEEL TELEURSTELLEND is bij U! Om maar niet te zeggen SCHANDALIG.Ik licht u graag onze ervaring toe die wij hopen dat u met volle aandacht zal lezen en het liefst nog eens zal HERLEZEN!!Op 29 November 2019 bestelden wij een iPhone 11 Pro Max hoesje - transparant aan de prijs van €11,95. 30 November 2019 werd dit geleverd op ons gekend adres, het hoesje voldeed niet aan de wensen en wij wilden dit onmiddellijk terug retourneren.Wat via jullie niet echt simpel bleek te zijn. Op 3 December 2019 werd de eerste maal een aanvraag gedaan voor een retour met nummer 69840169. Hiervoor kregen wij GEEN retourlabel. Het antwoord luidde als volgt: Je retour is geannuleerd omdat je ons hebt laten weten dat je 1 artikel toch wilt houden. Wat NIET zo was.Op 5 December 2019 deden wij een 2e poging door opnieuw een retour aan te melden met als nummer 69894796. OPNIEUW kregen wij GEEN retourlabel toegestuurd. Het antwoord luidde als volgt: Je hebt je retour van 1 artikel geannuleerd. We wachten niet langer op je pakketje. Ook dit hebben wij NIET aangevraagd!!Op 9 December 2019 werd er een 3e retour gemeld met als nummer 70004830. Ik moet het waarschijnlijk niet herhalen maar ook hier kregen wij ALWEER geen retourlabel en kregen wij OPNIEUW hetzelfde antwoord als hierboven. Ik denk dat wij als klant HEEL geduldig zijn gebleven en dus probeerden wij dit op een andere manier nl. BOL.COM klantendienst contacteren. Na ons verhaal waren zij ZEER VERRAST dat U, als verkoper die samenwerkt met hen, zo tewerk gaat. Ook zij hebben U meermaals proberen contacteren, dit steeds ZONDER resultaat!! En ook zij hebben op 11 December 2019 een VIERDE retour aangemeld met als nummer 70071251. MAAR OOK ZIJ kregen hierop de melding dat de retour werd geannuleerd omdat wij zouden laten weten hebben dat we dit artikel toch wouden houden. Ik moet zeggen dat u wel volhard in de boosheid om het nog op een vriendelijke manier te verwoorden. En omdat ook wij personen zijn die volharden in de boosheid hebben ook wij op 17 December 2019 NOG een 5e poging gedaan om een retour aan te melden met als nummer 70208303. Het antwoord hierop was voor ons DE DRUPPEL die de emmer liet overlopen. Deze luidde als volgt: 1 artikel is naar je teruggestuurd omdat het niet voldoet aan de retourvoorwaarden. FarajiM kan alleen artikelen accepteren die binnen 30 dagen compleet en onbeschadigd worden geretourneerd. ??!!!!! Dit is iets wat ABSOLUUT NIET door de beugel kan en, ik moet zeggen, wij zijn een koppel die heel veel online aankopen doen, heel vaak via bol.com, maar DIT hebben wij NOG NOOIT meegemaakt.Wij hebben dit alvast al doorgegeven hogerop bij Bol.com en ik ga ervan uit dat jullie samenwerking van korte duur nog zal zijn EN om dan toch nog een extraatje achter de hand te willen houden zal alles ook worden doorgegeven aan Test-Aankoop. Ik heb zelf al een 17-tal jaar ervaring in de verkoop en ik heb hier zelf geen woorden voor. Het is heel teleurstellend om te merken, dat voor een lugubere €11,95, er ZOVEEL energie, mailverkeer, telefoontjes (die u NOOIT beantwoord) moet gestoken worden..Verder raad ik u aan om toch maar eens op zoek te gaan naar een ander beroep die beter matcht met uw “eigenschappen als persoon”.TIP : ik zou dan zeker niet kiezen voor beroepen waar er belang wordt gehecht aan SERVICE NA VERKOOP.