Beste,Op 5 oktober 2020 heeft mijn jongste zoon 2 jassen besteld bij Zalando. Hij wou een zwarte jas, maar die was er op dat moment niet in zijn maat. Daarom is deze in een M besteld en dezelfde jas in andere kleur in L. Na het plaatsen vd bestelling kregen we bericht dat de zwarte toch terug voorradig was in L en hebben we deze ook besteld. De L werd behouden. De M en de L werden binnen 2 dgn geretourneerd, samen in dezelfde doos als waarin ze door Zalando werden verstuurd. Eind november krijg ik een herinnering met vermelding openstaand factuur. Er werd op 1/12/2020 telefonisch contact opgenomen en ook een mail verstuurd met in bijlage het betalingsbewijs. Op 8/12/2020 nog geen reactie gehad en nogmaals mail gestuurd met vraag om respons van Zalando. Op 9/12/2020 reactie gekregen van Zalando waarin stond dat de betaling inderdaad in orde was, maar er nog 15 euro open stond, waarop ik terug via mail de vraag stelde waarom ik 15 euro diende te betalen. Hun reactie op 10/12/2020 was dat we die 15 euro wel moesten betalen. Op 12/12/2020 mail van Zalando dat er geen openstaande factuur meer was. Ik heb nogmaals mail gestuurd met de vraag of alles nu zeker in orde was. Reactie van Zalando op 13/12/2020 met bevestiging dat er geen openstaande bedragen meer waren. Op 5/01/2021 een aanmaning van incassobureau CIB, met aanmaning het openstaande bedrag plus 41,08 extra kosten voor incassobureau binnen 10 dgn te betalen of dat er anders gerechtelijke procedure zou opgestart worden. Terug telefonisch contact met Zalando...een arrogante kerel genaamd Denzel M. aan de lijn gehad...die vroeg dan ( voor het eerst ) het bewijs van retour, want dat het saldo van de jas nog steeds open stond en diende betaald te worden. Dit had ik uiteraard weg gegooid omdat ik ervan uitging na hun mails, dat alles in orde was. De man zei mij op aanmanende toon dat het dus mijn fout was, want dat ik geen bewijs van retour had. Nochtans was er bij Zalando wel 1 jas terug gekomen met retour...hoewel ze alle 2 in dezelfde doos zaten ( zoals ze naar ons verzonden werden ), dus de fout ligt duidelijk bij Zalando...niet enkel mbt het niet juist registreren van de retour, maar ook mbt hun foutieve interne communicatie/ administratie. Maar...na mijn uitleg ging hij het bedrag kwijtschelden en vond hij duidelijk dat hij mij een enorme gunst had bewezen. Wat het incassobureau betrof...dat moest ik zelf maar regelen volgens hem. Contact opgenomen op 5/01/2021 met het incassobureau, op hun vraag alle mails doorgestuurd. Uiteindelijk toch de kosten van het incassobureau moeten betalen...41,08 euro onterecht moeten betalen! Want nu was volgens de retour ineens te laat gebeurd volgens Zalando. De retour is echter binnen de week gebeurd...maar mijn zoon had dit niet aangeklikt op zijn account van Zalando.In alle eerlijkheid is onze betaling niet binnen de 14 dgn gebeurd...want ik dacht dat het direct betaald was, terwijl mijn zoon met overschrijving gevraagd had. Maar ondanks het feit dat de betaling gebeurde op 4/11/2020, zijn er veelvuldig foutieve herinneringen en dergelijke van Zalando uit verstuurd na 4/11/2020 tot zelfs een incassobureau 2 mdn later. Ik ben jaren klant bij Zalando geweest...nooit doe ik er nog een bestelling. Een bedrijf dat zijn zaken intern niet kan regelen en dan hun klanten onterechte kosten laat betalen en dan de fout in de schoenen van hun klanten schuift...daar heb ik geen vertrouwen in. Mvg