Terug

Problemen recovery gestolen IPhone 15 pro max

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: Telenet

04/12/2023

Beste,Ik bestelde op 3 oktober een IPhone 15 pro max via Telenet Toestelkorting. Dit model was tijdelijk uitverkocht en was pas terug verkrijgbaar op 14/11/23. Na anderhalve maand zou dit pakje toekomen. Die werd later gestolen door een PostNL courrier. Dit voorval gebeurde op 17/11/23.Daarna heb ik bijna elke dag in contact geweest met zowel Telenet als PostNL, maar het was contact met Telenet die de meeste problemen gaf.Aangezien dit voorval gebeurde op een vrijdag avond, kon ik kort Telenet contacteren, maar die wisten eerst niet wat te doen en legde de verantwoordelijkheid bij PostNL. Later bleek dat Telenet WEL de eerste stap moet leggen.In de eerste week na het voorval werd er mij door verschillende contactpersonen verteld dat ze sympathie hadden voor mijn situatie en dat ze DIRECT contact zouden maken met PostNL. De eerste 3 keer bleken echter lege woorden te zijn. Pas een week erna kreeg ik de documenten die nodig waren om het proces te starten. Dit kwam nadat een contactpersoon van Telenet zelf mij tweemaal vroeg Waarom zou u zelf een gsm kopen via Telenet?.Dit was weer op een vrijdag avond, dus ik moest opnieuw wachten tot na het weekend voor de volgende stap.Ik werd in contact gebracht met de home delivery afdeling. Die informeerde mij dat een mail was verstuurd naar PostNL en dat het proces was opgestart. Van PostNL kreeg ik dan te horen dat de eerste update binnen 2 dagen zou aankomen naar Telenet. Home delivery had mij gezegd dat ze mij zouden contacteren bij verdere updates. Na 2 dagen stuurde ik opnieuw naar home delivery voor meer info. Hierna kreeg ik te weten dat het nog een week zou duren tot het dossier ten laatste zou afgesloten worden. Hierna stuurde ik een mail waarin ik mijn frustraties verwoorde. Hierna stopte alle communicatie tussen mij en de afdeling. Ik probeerde meerdere malen te sturen, maar nog steeds geen reactie.Vrijdag 1 december heb ik daarna WEER 2 uur gebeld naar Telenet. Na 15 min kreeg ik een persoon aan de lijn die mij daarna opnieuw de wacht in sleepte. Na nog 20min werd de call plots gestopt aan hun einde. Hierna moest ik terug ellenlang wachten tot ik opnieuw aan de lijn was. Doorheen het proces moest ik meerdere malen herhalen dat ik NIET mijn vader was en dat er GEEN nieuw dossier moest opgesteld worden. Bleek het dan uiteindelijk te zijn dat er GEEN dossier gekoppeld was aan mijn account, maar wel aan die van mijn vader. Die had ook mails ontvangen in verband van dit dossier. De Telenet contactpersoon vertelde mij hierna dat home delivery niet kan gecontacteerd worden via telefoon en dat ik terug moest wachten op verdere respons. Hierna heb ik NOGMAALS gebeld naar PostNL, die mij hierna vertelde dat ik pas tegen 14 december een verdere opvolging zou krijgen.Na anderhalve maand te wachten op nieuwe stock mocht ik twee weken lang ping pong spelen tussen PostNL en Telenet. Telenet beloofde mij meerdere malen DIRECT contact op te nemen met PostNL, maar vertraagde het sturen van die mail met een week. Hierna kreeg ik enkel nog verwijten, lege beloften en radiostilte. De kers op de taart blijkt nu te zijn dat het dossier van deze diefstal plots op het klantennummer van mijn vader staat. Dit is ver voorbij incompetent gedrag. Nu weten zowel PostNL als Telenet al 2 weken niet waar mijn gsm van 1.479 euro is en dit zal waarschijnlijk nog eens 2 weken zou blijven. Pas een maand NA het verval kan ik horen wat de volgende stap zal zijn. Dit terwijl dit model langzaam aan weer uitverkocht raakt. Het zal dus eerder voor 2024 zijn wanneer ik mijn gsm kan ontvangen. Ik heb de factuur ingebracht in m'n job en hang dus vast aan dit model. Ik zit letterlijk vast.Ik ben doorheen dit proces respectvol en geduldig gebleven, maar dit houd mij al meerdere weken wakker. De maat is bij mij vol. Aangezien mijn vertrouwen in PostNL ook weg is, wil ik gewoon mijn geld terug. Als compensatie voor mijn verloren werkuren aan bellen met Telenet en de chaos die daarbij kwam, zou ik hiervoor de marktprijs ontvangen, waarmee ik zelf een model kan kopen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform