Terug

Problemen na verhuis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. R.

Naar: Luminus

12/01/2022

Beste Testaankoop,Wij zijn in December 2020 verhuisd. Deze gegevens zijn toen correct overgebracht aan Luminus. Wij hebben toen ook bevestiging gekregen dat dit in orde was. Helaas was dit helemaal niet het geval.In het najaar van 2021 werden wij telefonisch gecontacteerd door een andere energie-maatschappij, om ons erop te wijzen dat ons contract aan hen ging doorgegeven worden wegens wanbetaling aan Luminus. Toen wij Luminus op dat moment contacteerden, bleek dat deze verhuis gegevens niet in orde werden gebracht. Al onze facturen werden opgestuurd naar ons oude adres, dus konden wij ze toen ook niet betalen. Luminus verzekerde ons na dit gesprek dat dit in orde werd gebracht. Wij betaalden toen openstaande rekeningen.Helaas heeft bovenstaande zich iets later herhaald en werden we gecontacteerd door Fluvius met hetzelfde nieuws. Toen we Luminus opnieuw contacteerden (december 2021), bleek dat deze gegevens nog altijd niet in orde waren gebracht (ze waren op de verkeerde plek in het systeem aangepast, zei de klantendienst). De persoon aan het telefonisch onthaal verzekerde ons toen dat:- Dit nu in orde was en dat wij nog een communicatie gingen ontvangen per mail dat dit tussen Luminus en Fluvius gesetteld is. Wij willen immers helemaal NIET veranderen en zouden gewoon bij Luminus willen blijven.- Dat al onze toekomstige facturen per mail zouden opgestuurd worden- Dat onze openstaande facturen reeds bij Incassobureau Alektum NV Group lagen. Wij hebben deze toen direct betaald. Ook hiervan gingen we nog een communicatie krijgen dat dit in orde was.Wij hebben echter geen enkel bericht meer gekregen. Sindsdien probeer ik ze te bereiken per mail en telefonisch, maar op beide kanalen krijgen we geen antwoord. Daarnaast hebben we ook Alektum Group gecontacteerd, zonder resultaat.Wij zouden graag informatie krijgen over de stand van dit dossier, aangezien wij ons ervan willen verzekeren dat we de facturen tijdig krijgen en dat we dus niet zonder elektriciteit zullen vallen of alsnog zullen overgeschakeld worden naar een sociale energiemaatschappij of pre-paid meter.Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!!Vriendelijke groet,Rani Redant en Seppe Moons

Berichten (1)

Luminus

Naar: E. R.

18/01/2022

Beste mevrouw RedantNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u vandaag, 18 januari 2022 een gedetailleerd antwoord via e-mail.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform