Fluvius - Intern
Beste
Ik heb uw melding goed ontvangen.
Fluvius heeft ook via de Federale Ombudsdienst en de Vlaamse Nutsregulator een klacht ontvangen van u.
Beide instanties werden ingelicht over de stand van zaken betreft uw klacht.
Via Fluvius heeft u ook communicaties ontvangen betreft uw klacht.
Het standpunt van Fluvius blijft behouden.
De oorzaak van uw verbruik dient gezocht te worden op uw binneninstallatie (gebruik van bepaalde toepassingen of een combinatie van toepassingen).
Na het controleren van uw elektriciteitsverbruik via de digitale meter merk ik op dat uw verbruik vanaf midden september stijgt.
Op 27.09.2025 heeft u een totaal verbruik van 30,4 kWh/dag. Op vrijdag 24.10.2025 heeft u een totaal verbruik van 60,2 kWh/dag.
Uw aardgasverbruik is heel laag. In oktober heeft u amper 2,5 m³ aardgas verbruikt.
Ik ga ervanuit dat uw woning elektrisch verwarmd wordt (warmtepomp?)?
Elektrische verwarming is een energieverslinder.
Zoals gemeld in onze vorige communicaties, zal Fluvius geen aanpassing uitvoeren aan uw verbruik geregistreerd door de analoge teller.
De analoge teller werd op 11.04.2025 onderworpen aan een controleproef.
Uit dit verslag bleek dat de elektriciteitsmeter uw verbruik correct registreerde.
De meetinstallatie werd meettechnisch in orde bevonden. U heeft de betwistingsprocedure beëindigd.
Het spijt me dat ik geen andere wending kan geven aan uw melding.
Met vriendelijke groeten
.
.
Kris Vermeersch
Medewerker KlachtencommissieKlachtenbeheer
Brusselsesteenweg 199, 9090 Merelbeke-Melle
www.fluvius.be
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: maandag 27 oktober 2025 12:01
Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be
Onderwerp: Problemen meterstanden en rechtzetting