Terug

Problemen meterstanden en rechtzetting

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

L. B.

Naar: FLUVIUS

27/10/2025

Geachte mevrouw/heer, Ik ben gekend bij uw onderneming onder de referentie Lesley Bellon. Ik stel vast dat alle klachten aangaande de rechtzetting van onze meterstanden van het afgelopen jaar telkens genegeerd worden. Ook als de vlaamse nutsregulator hierin betrokken wordt. Daarom verzoek ik u om binnen 7 dagen de nodige correcties aan te brengen en de herziene meterstand door te geven aan Eneco zodoende wij een terugbetaling kunnen ontvangen van onze foutief betaalde factuur van 3200 euro. Wij zouden 250Kwh/dag verbruikt hebben als een particulier gezin en van zodra we digitale meters laten installeren blijkt dat wij meer op het net terugplaatsen dan dat we verbruiken. Ondanks dat feit blijven we niet geloofd worden en komt er maar geen rechtzetting. Dit is al meer dan een jaar bezig en wij als consumenten worden telkens in de kou gezet. Het is heel duidelijk dat fluvius een overheidsbedrijf is en dus enkel en alleen naar zichzelf gekeken wordt. Als er geen gunstig gevolg wordt gegeven zijn wij genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Lesley Bellon

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: L. B.

28/10/2025

Fluvius - Intern Beste Ik heb uw melding goed ontvangen. Fluvius heeft ook via de Federale Ombudsdienst en de Vlaamse Nutsregulator een klacht ontvangen van u. Beide instanties werden ingelicht over de stand van zaken betreft uw klacht. Via Fluvius heeft u ook communicaties ontvangen betreft uw klacht. Het standpunt van Fluvius blijft behouden. De oorzaak van uw verbruik dient gezocht te worden op uw binneninstallatie (gebruik van bepaalde toepassingen of een combinatie van toepassingen). Na het controleren van uw elektriciteitsverbruik via de digitale meter merk ik op dat uw verbruik vanaf midden september stijgt. Op 27.09.2025 heeft u een totaal verbruik van 30,4 kWh/dag. Op vrijdag 24.10.2025 heeft u een totaal verbruik van 60,2 kWh/dag. Uw aardgasverbruik is heel laag. In oktober heeft u amper 2,5 m³ aardgas verbruikt. Ik ga ervanuit dat uw woning elektrisch verwarmd wordt (warmtepomp?)? Elektrische verwarming is een energieverslinder. Zoals gemeld in onze vorige communicaties, zal Fluvius geen aanpassing uitvoeren aan uw verbruik geregistreerd door de analoge teller. De analoge teller werd op 11.04.2025 onderworpen aan een controleproef. Uit dit verslag bleek dat de elektriciteitsmeter uw verbruik correct registreerde. De meetinstallatie werd meettechnisch in orde bevonden. U heeft de betwistingsprocedure beëindigd. Het spijt me dat ik geen andere wending kan geven aan uw melding. Met vriendelijke groeten . . Kris Vermeersch Medewerker KlachtencommissieKlachtenbeheer Brusselsesteenweg 199, 9090 Merelbeke-Melle www.fluvius.be Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 27 oktober 2025 12:01 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Problemen meterstanden en rechtzetting ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform