Terug

Problemen met zonnepanelen en batterij na plaatsing digitale meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: FLUVIUS

02/03/2023

Beste,Op maandag 27/02 komt de firma GS Solutions in opdracht van Fluvius onze analoge meter vervangen door een digitale meter, in navolging van de plaatsing van zonnepanelen en een thuisbatterij in augustus 2022.Sinds de plaatsing van de digitale meter, laadt de batterij niet meer en gaat het zogezegde verbruik (gemeten via de app van de zonnepanelen) omhoog met de opbrengst van de zonnepanelen. Er is wel een grote injectie naar het net te zien, stroom die normaal naar de batterij moet gaan.Fluvius wijst naar de installateur van de zonnepanelen, maar die hebben niets gewijzigd.Fluvius wil geen technieker meer sturen zolang de installateur van de zonnepanelen niet is geweest, maar aan hun installatie is niets gewijzigd.Ondertussen leveren wij dagelijks gemiddeld 5KWh terug, stroom die we normaal 's nachts via de batterij zelf gebruiken.Graag uw advies voor recht op compensatie en een oplossing.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: P. V.

14/03/2023

Beste,Op 09/03/2023 heb ik u een brief gestuurd waarin ik aangeef dat het probleem zou zijn opgelost zijn door een medewerker van Fluvius.Ik begrijp dus niet goed waarom deze klacht dan alsnog doorgezet wordt naar een advocaat.Indien er nog issues zijn kunnen we dit zeker in onderling overleg uitklaren, wilt u dit toch verder regelen via advocaat is dit voor ons ook geen probleem.Afwachtend op uw reactie.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform