Beste,Sinds 12 December 2022 ben ik gedeeltelijk op ziekteverlof. Ik ben voor 40% thuisgeschreven. Dit is besloten omwille van een hoogrisico zwangerschap (vorige zwangerschap leed ik aan ernstige pre eclampsie en tijdens deze nieuwe zwangerschap heb ik een verhoogd risico op wederom pre eclampsie). De dokterS (ik word opgevolgd door 3 dokters en een professor) zijn het er allemaal over eens: ik moet rustiger aan doen qua werk omdat stressvolle situaties nefaste gevolgen kunnen hebben voor mezelf en mijn ongeboren kind.Ik heb meteen mijn papieren ingediend bij mijn ziektefonds (Solidaris) en mijn dossier werd zogenaamd goedgekeurd. Eind Januari ontving ik een brief: Ik werd op 6 Feb uitgenodigd op een controle raadpleging bij hun adviserend arts. Op 6 Februari had ik echter een al langer geplande zakenreis naar het buitenland geboekt (Deze zakenreis was al langer gepland dan de uitnodiging van de adviserend-arts). Aangezien het om een Europese top vergadering van mijn bedrijf ging, kon deze niet verplaatst worden. Ik heb hier omtrent METEEN contact opgenomen met Solidaris. De dame aan de telefoon wist me te vertellen dat ik een medisch attest moest aanleveren, om mijn afwezigheid te rechtvaardigen. Echter, zoals ik haar ook zei, was ziekte geen reden voor mij afwezigheid bij de controleraadpleging, maar een geplande zakenreis. Geen probleem, werd me op het hart gedrukt. Een schriftelijke bevestiging van mijn leidinggevende was eveneens voldoende. Op 1 Feb stuurde ik dus een mail met de bevestiging van mijn leidinggevende dat ik van 6 t/m 8 feb in het buitenland zou zijn. Op zondag 5 feb krijg ik een herinneringsssms en panikeer een beetje. Ik was bang dat de info die ik zowel telefonisch als schriftelijk had gedeeld met Solidaris, intern niet was doorgegeven. Dus op 6 Feb (geplande datum voor de controleraadpleging en tevens mijn vertrekdatum voor de dienstreis) bel ik nogmaal naar Solidaris, of ze alles wel goed ontvangen hadden. ik wilde namelijk zeker zijn dat ik in orde was met mijn papieren (Sinds 12 december had ik trouwens nog GEEN uitkering ontvangen - we waren ondertussen 6 Feb). De dame aan de telefoon verzekerde me, dat alles in mijn dossier stond, maar dat ze nog maar aan de mails van 31 januari toegekomen waren en dat ik daarom de herinneringssms ontving op zondag 5 feb. Ik was gerustgesteld.Een dag later (7 feb) ontving ik antwoord op de bevestiging van mijn leidinggevende - Solidaris wenste te weten waar de zakenreis plaatsvond. Ik antwoordde op 7 feb dat deze in Spanje was. Daarna radiostilte.Vandaag 17 feb ontvang ik een brief in de brievenbus. Solidaris weet me mee te delen dat ik niet op de controleraadpleging was en dus mijn uitkering stop wordt gezet.Ten eerste heb ik nog geen cent gezien...alle papieren braaf ingevuld en opgestuurd, alles opgevolgd in e-mut (digitaal platform van Solidaris) en zag ook dat alles in orde was. Mijn verbazing is dus groot dat ik nog geen cent heb mogen ontvangen.Ten tweede lijkt me deze brief ook absoluut niet in orde Ik heb 4 keer (2 maal telefonisch en 2 maal per mail) meegedeeld dat ik op zakenreis zou zijn. Telefonisch werd me ook telkens op het hart gedrukt dat dit geen probleem zou zijn en dat ik een nieuwe datum zou ontvangen. Per mail is een ander paar mouwen: behalve de vraag waar de zakenreis plaats zou vinden, krijg ik via de electronische weg geen reactie. Wél per brief... Wederom vragen ze me om een medisch attest voor te leggen, met de reden waarom ik niet aanwezig kon zijn op de raadpleging. Zoals al telefonisch met Solidaris besproken, lijkt het me onjuist om naar mijn dokter te hollen en een nep-medisch attest te laten schrijven ik ben immers niet te ziek om naar de controle raadpleging te komen, ik was in het buitenland voor het werk. Hierbij wil ik alsnog het feit bekrachtigen dat ik ALLE stress moet vermijden (hoog risico zwangerschap) en ik met heel deze bureaucratie van Solidaris toch wel redelijk inzit. Tot op heden GEEN uitkering. Ik heb een hypotheek te betalen, lopende facturen, een kind te voeden, doktersafspraken en facturen na te komen. Hoe moet ik dit doen als Solidaris niet punctueel kan betalen? Hoe moet ik dit doen als de medewerkers bij Solidaris me steeds geruststellen om nadien brieven te sturen die dit tegenspreken?Ik ben uiterst ontevreden van hun dienstverlening jegens (gedeeltlijk) zieken - Niemand kiest er toch voor om thuis te zitten? De bereikbaarheid van hun diensten laten aan hun wensen over: lange telefonische wachtrijen, om daarna tegenstrijdige info te ontvangen slechte schriftelijke opvolging (mails), ouderwetse brievenwisselingen met brieven die steeds later en later aankomen.Ik heb Solidaris vandaag nog een mail gestuurd om mlijn ongenoegen te uiten en om uitleg te vragen, gezien ze telefonisch niet bereikbaar zijn (sluiten om Vrijdag om 12:30). Ik verwacht geen antwoord voor 14 dagen. Dat zijn dus weeral 14 dagen extra zonder uitkering, zonder reactie, zonder begrip van hun zijde.