Terug

Problemen met ziekte-uitkering van OZ Partena

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. J.

Naar: Helan (Partena en OZ)

10/03/2020

Geachte, sinds 26/09/2019 ben ik in ziekteverlof geweest tot en met 11/11/19,.Op 12/11/2019 heb ik mijn werk hervat, maar op 13/11/2019 ben ik ter hervallen tot en met 5/12/2019. Vanaf die datum werkte ik 50% i p v 70% met goedkeuring van de adviserend geneesheer, mijn huisarts en mijn werkgever. Op 28/01/2020 herviel ik terug op ziekte uitkering en tot op heden ben ik na een operatieve ingreep herstellende en tot nu toe afwezig tot 24/04/2020. Door het ontbreken van een inlichtingenblad van mijn sociaal secretariaat Acerta en het daar verkeerdelijk inputten van één ziektedag nl 12/11/2019, die eigenlijke een werkdag was. Ontving ik sinds 13/11/2019 GEEN ziekteuitkering meer van uw ziekenfonds en dit tot op heden.De nodige documenten van mijnentwege zijn steeds correct ingediend. Mijn werkgever heeft ook de nodige inspanningen gedaan om alles in orde te brengen.Met andere woorden door de dwaasheid van een sociaal secretariaat wordt ik gestraft met het NIET uitbetalen van mijn ziekte uitkering.Dit brengt mij en mijn gezin in een steeds moeilijker wordende financiële positie. Waardoor rekeningen zich blijven opstapelen. Wij hebben 2 zeer goed studerende kinderen die op kot zitten waarvan één in het buitenland. Dit is in een normale financiële situatie met tweeverdieners zelfs geen gemakkelijke financiële puzzel, laat staan als iemand uitvalt met fysieke problemen en met operatie tot gevolg.Heeft het ziekenfonds zomaar het recht om een zieke die, ten eerste niet vraagt om ziek te zijn en ten tweede aan deze administratieve mallemolen totaal geen schuld heeft zomaar in zo’n financieel nauwe schoentjes te zetten. En eenzijdig te beslissen wij betalen niet uit?!Sinds begin februari 2020 bel ik bijna dagelijks om mijn dossier te bespoedigen maar zonder enig resultaat!! Ook mijn werkgever doet al het mogelijke. Maar niets helpt. Ik ontvang dansen telefoontje van de dienst uitkeringen om nog eens hetzelfde te herhalen wat ik allang weet en toe te voegen dat ik vrijdag aanstaande 14/03/2020 op haar planning sta om mijn dossier nog eens te openen en te zien in hoeverre het sociaal secretariaat de nog ontbrekende documenten heeft doorgestuurd. En vandaag zijn we dinsdag 11/03/2020 Dit wil zeggen dat, als iedereen zijn werk doet, ik ten vroegste binnen een tweetal weken misschien mijn broodnodige centen ontvang!!!! de achterstal in de afhandeling van de dossiers nog niet meegerekendIs dit service? NEEN DIT IS GEEN SERVICE! Wel alle facturen steeds op tijd betalen! Maar ontvangen waar ik recht op heb, dat is ONMOGELIJK.Ik ben dan ook als trouwe klant UITERMATE ONTGOOCHELD in jullie beschamende organisatie.In de hoop op een betere samenwerking en een directe uitbetaling.Met dank.

Berichten (1)

Helan (Partena en OZ)

Naar: H. J.

11/03/2020

Geachte mevrouw Jans,Hartelijk dank voor uw bericht.Het spijt ons te vernemen dat u het gevoel hebt niet de dienstverlening te krijgen waarvoor wij staan.We bekijken uw vraag en zullen u zo snel mogelijk contacteren.Gezien het om uw medisch dossier gaat en dit platform publiek is, stellen wij voor u niet via dit platform te antwoorden, maar rechtstreeks contact met u op te nemen.Met dank voor uw begrip,Partena Ziekenfonds.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform