Terug

PROBLEMEN MET WAARBORG

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: KREFEL

17/01/2024

WEIGERING VAN TERUGBETALINGBeste,op 21/10/2023 kocht ik een stoomgenerator Calor GV9820CO en een kit voor strijkonderhoud WPRO KIM016. Uitleg over gebruik van de stoomgenerator werd gegevendoor Uw verkoper. Hij raade ons een onderhoudskit aan. We hebben de richtlijnen van de verkoper strikt gevolgd. Op 22/11/2023 (dus na juist 1 maand) heb ik het toestel voor nazicht bij de Krëfelvestiging van Grimbergen binnen gebracht. Na een eerste telefonisch contact (nog een maand later) werd me meegedeeld dat het toestel onherstelbaar was en vergoed zou worden door een terugbetaling (bon zou volgen binnen de twee dagen). Een week later belde ik terug omdat ik niets zag gebeuren, en de heer waarmee ik dan contact had vertelde me dat er van terugbetaling geen sprake was. Er was een nazicht gebeurd en het resultaat was me doorgestuurd (wat nooit gebeurde). Hij zou de klacht toch doorgeven aan de bevoegde dienst bij Krëfel. Na nog een week bel ik terug en dezelfde persoon vertelt me dat de mail nog niet gelezen was door betreffende dienst. Een week later: nieuw contact, nu een dame, die me vertelt dat er van terugbetaling geen sprake is omdat we het toestel verkeerd gebruikt hebben. Ik ben hiermee niet akkoord, omdat we de richtlijnen van de verkoper strikt gevolgd hebben, en alles gedaan hebben om geen schade te verwekken. Dat zou dom zijn bij een toestel van 499 €. Het is niet logisch (zelfs als we het toestel met gewoon leidingwater zouden gebruikt hebben) dat er na minder dan een maand al bruine smurrie uitkomt. Dit wijst volgens mij duidelijk op een probleem met het toestel. Ik heb een kopie van de aankoopfactuur opgevraagd, die ik dan ook ontvangen heb. De dame beloofde me ook een verslag van het nazicht van het toestel, maar daar wacht ik nog steeds op. Ik ben dan ook van oordeel dat er een defect aan het toestel was, en dat we recht hebben op de wettelijke waarborg. Ik verwacht dan ook een integrale terugbetaling van de prijs van dit toestel.

Berichten (2)

KREFEL

Naar: M. V.

24/01/2024

Beste,Bedankt voor uw mail.Om de beste service te bieden, worden al de toestellen steeds hersteld door een erkend servicecentrum van de betrokken fabrikant.Bij analyse van jouw strijkijzer heeft de technieker vastgesteld dat het toestel Economisch Onherstelbaar is.Geen zuiver water gebruikt in het toestel.Wij wensen er reeds jouw aandacht op te vestigen dat indien er zich binnen de garantietermijn een defect voordoet dat het gevolg is van verkeerdelijk gebruik of gebruik dat niet conform is met gebruiksvoorschriften van de fabrikant, de herstelling niet onder garantie valt.De herstelkosten zijn hoger dan de waarde van jouw toestel, waardoor je toestel economisch onherstelbaar werd verklaard.Indien je het toestel retour wenst, worden er analyse- en bestekkosten aangerekend door de hersteller en deze zijn ten laste van de klant (€16.5).Mogen wij je vragen ons het antwoord op het bestek door te geven?Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf03XYdw:ref

KREFEL

Naar: M. V.

22/04/2024

Beste Marc,Bedankt van je mail.Ik begrijp dat je misnoegd bent dat jouw stoomgenerator Calor niet onder garantie kon hersteld worden.Bij het nakijken van jouw dossier stel ik vast dat de technieker van Calor heeft vastgesteld dat er geen zuiver water werd gebruikt waardoor het toestel als economisch onherstelbaar werd verklaard. Er werd jou hiervoor een bestek opgestuurd op 20/12/2023 alsook een 2de rappel op 22/01/2023.Uiteindelijk werd het toestel onhersteld retour gestuurd, aangezien we geen antwoord hadden gekregen op het bestek. Het toestel is sinds 11/03/2024 beschikbaar in het filiaal te Grimbergen waar je het kan afhalen na betaling van de bestekkosten 16.50. Dit zijn de analyse kosten die het merk heeft aangerekend en jammer genoeg ten laste zijn van de klant.Het spijt mij dat er jou tussentijds verkeerde informatie werd bezorgd en wil me hiervoor alvast verontschuldigen voor de ongemakken dat dit teweeg heeft gebracht.Hierbij stuur ik je de vaststelling van de hersteldienst Calor Het spijt mij nogmaals dat we geen gunstig gevolg kunnen geven aan jouw mail.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf07ATW9:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform