Terug

Problemen met verzekering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Orange Insurance

17/12/2020

Beste,Ik melde in september dit jaar een schadegeval van een telefoon. Blijkbaar waren er verschillende problemen maar niemand nam ooit contact met me op en ik moest telkens zelf bellen om te horen wat de situatie was. U kan waarschijnlijk. Heel het dossier lezen. Ook werd ik zeer hautain behandeld door enkele van uw medewerkers,vooral dan de mannelijke medewerkers die ik aan de lijn kreeg. Nu 3 maanden later na nog maar eens telefonisch contact werd er gezegd dat ze al enkele weken klaar waren met de telefoonen en ze er nu haast gingen achter zetten. Wat nu juist de situatie was konden ze me niet vertellen. Die avond kreeg ik een mail van de post dat er een pakje onderweg is en ik 50 euro moet betalen aan de post hiervoor. Zonder enige andere uitleg. Nu snap ik dat dit niet het werk is van de post maar nu had ik wel verwacht van jullie een mail of telefoon te krijgen over de situatie zodat ik tenminste op de hoogte was. De verzekering is toch geen kansspel waar we 50 euro betalen voor een verassing. Ik vind de dienstverlening beneden alle pijl, zeker na het laatste gesprek vandaag waarin de man zij dat dit toch maar normaal ia. Voorlopig ga ik dus het pakje weigeren en had ik graag contact en uitleg gehad van een verantwoordelijke die eens door het dossier gaat want eerlijk gezegd is dit volgens mij niet de mannier waarop men omgaat met klanten.Toch een vriendelijke groet, Jesse van bauwel

Berichten (4)

Orange Insurance

Naar: J. V.

21/12/2020

Geachte heer Van Bauwel,Ik verwijs naar het in rand vermelde dossier.Na bestudering van alle elementen in uw dossier concludeer ik het volgende:Op 25/08 deed u online een aangifte, waarna uw dossier op 27/08 geweigerd werd na de IMEI verificatie.Op 08/09 werd Orange aangesproken met de vraag om uw dossier ten uitzonderlijke titel alsnog te aanvaarden.Op 18/09 werd het dossier aanvaard en werd u verzocht om de Find My iPhone functie te deactiveren.Op 22/09 werd de prestatie gelanceerd.Op 30/09 namen wij uw toestel in ontvangst, maar door een interne registratiefout werd het IMEI nummer van uw toestel niet correct herkend, waardoor het toestel onhersteld aan u terug werd bezorgd.Op 06/10 verzond de hersteller u opnieuw een postpack.Op 14/10 namen wij het toestel in ontvangst, maar de Find My iPhone functie bleek nog steeds actief te zijn.Op 17/11 ontvingen wij bevestiging dat de Find My iPhone functie gedeactiveerd was.Door toedoen van een systeemfout echter werd de prestatie niet gelanceerd en werd uw vervangtoestel slechts op 16/12 verzonden.Met betrekking tot de franchise van 50 EUR houd ik eraan u te wijzen op artikel 5.1 van de geldende algemene voorwaarden:5. Vrijstelling en wijzigingen5.1 De vrijstelling dient contant betaald te worden door de Verzekerde bij ontvangst van het herstelde Toestel of het Vervangtoestel.De vrijstelling bedraagt:â–  Insurance for Mobile 6 (6Eur): 20Eur (twintig euro) incl. belastingenper Schadegeval,â–  Insurance for Mobile 8 (8Eur): 30Eur (dertig euro) incl. belastingenper Schadegeval,â–  Insurance for Mobile 12 (12Eur): 50Eur (vijftig euro) incl.belastingen per Schadegeval.â–  Insurance for Mobile 16 (16Eur): 50Eur (vijftig euro) incl.belastingen per Schadegeval.In naam van SPB wens u evenwel mijn oprechte verontschuldigingen aan te bieden voor het ongemak veroorzaakt door de moeizame afhandeling van uw dossier en stel ik u ter compensatie graag de terugbetaling van de premie voor de maanden oktober, november en december voor.Indien u zich hiermee akkoord kan stellen, ontvang ik graag uw bevestiging per kerend bericht opdat het nodige voor u kan worden gedaan.Met vriendelijke groet,Cordialement,Lien WoutersLegal AdvisorSPB Benelux BV - SPB Services BVRoderveldlaan 3 - 2600 Berchemwww.spb.beFSMA 102042A

J. V.

Naar: Orange Insurance

21/12/2020

Beste Lien,Hartelijk dank voor de verontschuldigingen maar gaag had ik in dit geval gewoon de vrijstelling laten vallen. Natuurlijk hebben we al zeer lang een nieuw toestel dus het zou enkel een reserve toestel zijn. Hiervoor wil ik echt geen 50 euro betalen. Moest dit niet kunnen hoeft het voor mij niet en mogen jullie het toestel houden.Vriendelijke groeten, Jesse

Orange Insurance

Naar: J. V.

23/12/2020

Geachte heer Van Bauwel,Ik verwijs naar het in rand vermelde dossier.Na intern overleg stellen wij ons akkoord met uw verzoek om de franchise voor het vervangtoestel te laten vallen.Aangezien het toestel reeds werd verzonden, dient u evenwel het bedrag van 50 EUR bij ontvangst te betalen, maar wij zullen u het bedrag eersaags overmaken.Om het nodige voor u te kunnen doen verzoek ik u om ons de gegevens van het bankrekeningnummer te communiceren waarop u het bedrag wenst te ontvangen.Eenmaal wij deze gegevens van u hebben ontvangen zal de betaling worden voltrokken.In de hoop u hier alsnog mee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groet,Cordialement,Lien WoutersLegal AdvisorSPB Benelux BV - SPB Services BVRoderveldlaan 3 2600 Berchemwww.spb.beFSMA 102042A

J. V.

Naar: Orange Insurance

23/12/2020

Beste Lien,Hartelijk dank voor deze geste.Ik ga nu naar de post om het toestel op te halen.hierbij het rekening nummer waarop het geld mag overgemaakt worden.Jesse Van BauwelBE65 2300 5677 2096Vriendelijke groeten,Jesse


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform