Terug

Problemen met verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: MediaMarkt

10/08/2020

Beste, ik heb ondertussen al een tijdje geleden een iPhone aangekocht bij media markt en zoals gewoonlijk neem ik daar ook altijd een verzekering bij. Echter is de verzekering van Media Markt alles behalve klantvriendelijk. Het begon al bij het aangeven van de schade, deze kon enkel in het Frans worden ingediend hoewel ik niet Franstalig ben. Ik heb nu schrik dat de verzekering hun eigen gaan terugtrekken omdat ik iets fout heb gedaan tijdens het invullen van de aangifte. Elk excuus dat men namelijk kan gebruiken om niet tussen te hoeven komen zal men ook gebruiken. Ik heb toen naar de klantendienst van Media markt gebeld en hen ook een bericht gestuurd via Facebook en telkens kom ik op het zelfde uit we hebben de verzekeringen uitbesteed aan een externe firma en kunnen u daar bijgevolg niet in verder helpen. Ik zou namelijk een contract zijn aangegaan met de verzekeringmaatschappij zelf en Media markt heeft er dus niets mee te maken. Toen ik vervolgens vroeg waarom er dan in het groot Media markt op de site stond waar je je aangifte van uw schadegeval moet invullen, kreeg ik geen antwoord. Ook kreeg ik geen antwoord waarom de klantenservice van Media markt mij niet verder kon helpen. Men had in eerste instantie het zelfde excuus gebruikt van dat de verzekering een aparte onderneming is maar toen ik hun er vervolgens op wees dat alle mails die ik kreeg van de verzekering in naam van de klantendienst van Media markt worden verstuurd bleef het ineens opvallend stil. Na het invullen van mijn aangifte kreeg ik dan een bevestigingsmail waarin staat dat er binnen de 72 uur een beslissing wordt genomen. Echter zijn we al een week verder en nog steeds is er geen antwoord. Wanneer je dan probeert om rechtstreeks contact op te nemen met de verzekering stoot je ook recht op een muur af. Je kan onmogelijk rechtstreeks contact met hun opnemen. Alles loopt namelijk via nog een ander bedrijf die dan de telefoon opneemt en alles dan doorgeeft. Echter, vanaf je een beetje meer vragen stelt van hoe of wat heb je gelijk door dat die mensen u totaal niet kunnen verder helpen. Naar de media markt winkel gaan waar ik de gsm heb gekocht helpt ook niet aangezien de winkelmedewerkers niet anders kunnen doen dan zelf naar de tussen-onderneming te bellen. Zij zeggen u dit te zullen doorgeven en slaan de telefoon vervolgens gewoon op u dicht. Je zit bijgevolg als consument in een zeer benarde situatie doordat Media markt uw eerst een verzekering aansmeert en vervolgens doen alsof hun neus bloed wanneer je vraagt wie verantwoordelijk is. Ondertussen neemt men hoogstwaarschijnlijk wel een procentje per aangesmeerde verzekering. En ook de verzekering maatschappij zelf voelt zich onaantastbaar door de hele constructie die ze hebben opgebouwd waarbij ze zelf nooit in rechtstreeks contact staan met de consument. Dit is dan ook zeer verontrustend hoe een onderneming zomaar kan doen wat ze willen, zonder zich daarbij aan hun woord te houden, maar ondertussen hun consumenten zeer zwaar laten afrekenen door op de kleinste letters te wijzen. Echter weet ik zelf als consument niet wat ik hieraan kan doen en hoop bijgevolg dat jullie mij hierin kunnen verder helpen!

Berichten (3)

MediaMarkt

Naar: R. S.

10/08/2020

Beste klant,Het spijt ons dat u een onaangename ervaring heeft gehad met de verzekering.Opdat we het dossier voor u kunnen nakijken hebben wij een kopie van het aankoopfactuur nodig. Zou u ons deze kunnen bezorgen?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie

R. S.

Naar: MediaMarkt

02/09/2020

DATA NOT AVAILABLE

MediaMarkt

Naar: R. S.

03/09/2020

Beste,Wij willen zeker het probleem niet afwimpelen.Echter om een onderzoek te openen, hebben wij het contractnummer van uw verzekering nodig dat terug te vinden is op uw aankoopfactuur.Kan u ons deze bezorgen?Wij bieden alvast onze oprechte excuses aan voor deze zeer onaangename situatie.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform