Terug

Problemen met vervanging beschadigde frigo

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. H.

Naar: Vanden Borre Kitchen

13/01/2023

Beste, ik bestelde op 23/10 de Samsung Bespoke 2 -Deurskoelkast online. De frigo was niet in voorraad. Op 11/01 werd de frigo na lang wachten geleverd door een externe transportdienst. De mannen leverden de frigo in mijn woonkamer, ik tekende voor ontvangst en betaalde (1379 euro) en ze vertrokken weer. Niemand raadde me aan de koelkast te controleren. Pas 's avonds maakte ik de verpakking los en merkte ik een deuk en krassen op aan de zijkant. Ik belde meteen naar het webshopnummer dat op de factuur stond (02/3340000) waar een vriendelijke man me zei dat ik foto's moest nemen en een mail moest sturen naar consumer@vandenborre.be hetgeen ik dan ook gedaan heb.Op 12/01 kreeg ik reactie van Cynthia (consumentendienst) die me zei dat ik had getekend oor ontvangst en dat dat betekende dat ik geen recht had op terugbetaling of omruiling, enkel op een vergoeding van 175 euro. Ik mailde extra uitleg, zij bleef bij haar standpunt en reageerde nauwelijks op mijn motivering en vragen. Er zijn in totaal 4 mails uitgewisseld, ze reageerde niet meer op mijn laatste mail die ik op 12/01 stuurde. Het gaat hier om een vrijstaande frigo waarbij beschadigingen enorm opvallen. In geen enkele bevestigingsmail van aankoop, aankondigingsmail van levering of op factuur wordt vermeld dat de klant verplicht is de verpakking los te maken alvorens te tekenen voor ontvangst. Ook de mannen die leverden waren gehaast en moesten ongetwijfeld nog heel wat andere toestellen rondbrengen. Als klant ga je ervan uit dat de klantenservice achteraf goed genoeg is om ter goeder trouw niet alles meteen tot in de kleinste details te moeten controleren. De leuze van Vandenborre uw akte van vertrouwen is op dit moment helemaal niet toepasselijk. De manier ook waarop gecommuniceerd werd is helemaal niet respectvol en op maat van de klant. Het gaat hier immers niet zomaar om een kleine aankoop... Ik roep dan ook de hulp in van Testaankoop om alsnog gehoor te krijgen. Ik reken erop dat de frigo vervangen wordt door een onbeschadigd toestel.

Berichten (3)

Vanden Borre Kitchen

Naar: B. H.

17/01/2023

Geachte Mevrouw Hellin,We bevestigen de goede ontvangst van uw email van 13/01 die onze beste aandacht heeft gekregen.Om u beter te kunnen helpen, kunt u bevestigen dat dit een aanvraag is voor Vanden Borre Kitchen en niet voor Vanden Borre Electro?Wij danken u bij voorbaat en wensen u een prettige dag,Met vriendelijke groeten,SvenjaKlantendiensts:vandenborrekitchen.be/[Vandenborre Kitchen]------------------- Message d'origine ------------------- [s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]

B. H.

Naar: Vanden Borre Kitchen

17/01/2023

Beste, Ik heb er zelfs geen idee van, het blijkt alleszins niet duidelijk uit de mail die de aankoop bevestigt. Het zou inderdaad kunnen dat het Vanden Borre Electro is maar ik kan me inbeelden dat jullie de klacht kunnen doorspelen naar jullie zusterbedrijf? Zoniet dan laten jullie mij dat ongetwijfeld weten zodat ik de juiste instanties kan aanschrijven zonder nog meer tijd te verliezen. Alvast bedankt.

B. H.

Naar: Vanden Borre Kitchen

17/01/2023

Ik ben zo vrij geweest de klacht ook te formuleren naar Vanden Borre. Ik stel alleszins voor dat er naar de klant toe duidelijker gecommuniceerd wordt welk bedrijf wat precies vertegenwoordigt. Het is immers vrij voor de hand liggend dat een koelkast deel uitmaakt van een keuken...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform