Terug

Problemen met verlengde garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. E.

Naar: Eldi

26/02/2021

Beste Test Aankoop, Ik heb op 16/03/2016 een Samsung wasmachine gekocht voor € 399,99 en daarbij een uitgebreide garantie (van 5 jaar) aangeschaft ter waarde van € 69,-. Begin dit jaar kreeg deze machine kuren en heb ik de klantendienst van Eldi benaderd om een reparatie aan te vragen. Volgens de garantie bepalingen zoals vermeld op de achterzijde van de aankoopbon en op de website www.eldi.be wordt een tegoedbon beschikbaar gesteld indien mijn apparaat onherstelbaar verklaard wordt. Er werd door Eldi geen repartie voorgesteld maar meteen een tegoedbon van 200 euro omdat volgens de klantendienst de machine niet te maken is volgens het advies wat zij hebben grkegen van van een door hun geslecteerde monteur. Op mijn vraag hoe is mijn machine onherstelbaar verklaard? Er is geen monteur geweest en ben ik ook niet gebeld door een monteur om het probleem vast te stellen? Kreeg ik van Eldi de reactie dat ik me niet zo op moest winden en akkoord moest gaan met de door hun gestelde oplossing. Gezien het feit dat ik betaald heb voor extra garantie en nu een bon krijg van 200 euro (die eigenlijk maar 130 euro waard is, want ik heb 69 euro betaald voor de garantie) zonder dat er ook maar een monteur is komen kijken bij de machine vind ik een vreemde gang van zaken. Ik heb dit ook per email aan Eldi geschreven maar hier tot op heden geen reactie op gehad: Beste klantendient, Middels dit schrijven dien ik een schriftelijke klacht in over hoe ik zojuist behandeld ben door een van uw medewerkers van uw Klantendienst. Ik ben vandaag op 4 januari om 13.57u gebeld door een vrouwelijke medewerker van uw klantendienst ter opvolging van een serviceverzoek die ik op 31 december 2020 ingediend heb bij jullie. Er werd mij medegedeeld dat het bestek wat ontvangen is hoger uitvalt dan de waarde van mijn wasmachine en dat er daarom een tegoedbon klaargelegd zou worden bij de Eldi winkel in Overpelt en dat ik dit terug kan lezen op de achterkant van de aankoopbon. Mijn reactie op dit voorstel was een vraag waarin ik vroeg om uitleg over dit besluit. Er is namelijk nog geen monteur bij mij geweest om te wasmachine te inspecteren en te kunnen bepalen wat er mis is met de machine. Hierop reageerde uw medewerker lichtelijk geïrriteerd en deelde mij mee: Mevrouw, dit is hoe wij werken, de kosten voor reparatie zijn hoger dan de waarde van uw machine dus u krijgt een bon ter waarde van € 200 en dat is het. Toen ik vervolgens aangaf dat ik dit probeer te begrijpen omdat ik verlengde garantie heb gekocht à € 69,- bij de aanschaf van de wasmachine en dat ik het vreemd vind dat er een diagnose gesteld kan worden zonder dat de machine nagekeken is, werd ik meerdere malen onderbroken door uw medewerker en werd haar stem steeds luider. Ik gaf aan dat ik dit gedrag niet gewend ben van een klantendienst en dat ik de klant ben die op zoek is naar een passende oplossing binnen de nog geldende garantie termijn, werd ik opnieuw onderbroken door uw medewerker en werd er mij gezegd dat zij enkel maar de procedure volgt en dat zij verder niks kan doen. Hierop heb ik mijn vraag herhaald en aan uw medewerker gevraagd of zij mijn verwarring kon begrijpen. Hierop werd uw medewerker nog meer geïrriteerd en zei snauwend dat ze wel terug zou bellen naar Samsung en een technieker langs zou sturen maar dat dit een verspilling van mijn tijd is en dit niks aan de uitkomst zal veranderen!!! De felheid en de boosheid van uw medewerker lieten mij versteld doen staan en toen aangaf dat ik niet zo wens toegesproken te worden, werd er door uw medewerker gezegd Dan dient u maar een klacht in!. Toen ik haar om haar naam vroeg om deze te kunnen vermelden in de klacht kreeg ik als reactie Ik ben wettelijk niet verplicht mijn naam door te geven, u kunt de klacht richten aan de klantendienst. Nu ben ik toch echt geen vervelende klant of een persoon die bekent staat om moeilijk doen, ik probeer oprecht te begrijpen waarom Eldi voor deze oplossing kiest om zo samen tot een passende oplossing te komen die voor beide partijen werkt. Maar door dit gesprek van vandaag met uw medewerker, ben ik niet meer overtuigd van de service die Eldi pretendeert te bieden aan hun klanten. Ik ben nog nooit zo schofterig behandeld door een klantendienst! Ik verzoek u dan ook om deze email als officiële klacht te beschouwen. Jullie beweren dat Gedurende de garantieperiode nemen wij het risico op defecten en de kosten voor herstel (verplaatsingskosten*, werkuren en wisselstukken) volledig voor onze rekening! Dit strookt echter niet met de oplossing die nu geboden wordt. Tevens bieden jullie mij een tegoed van € 200,- terwijl ik € 69,- heb betaald voor uitgebreide garantie waar ik niks aan heb, dus eigenlijk bieden jullie mij € 130,- die ik wederom bij jullie moet besteden (ik ben niet te spreken over de service, dus geen fan van Eldi op dit moment)! En vervolgens moet ik ook nog eens eigen geld uitgeven aan nieuwe wasmachine, zonder dat er ook maar iemand is komen kijken bij de huidige machine!!! Ik hoor graag u hoe u deze klacht af zult handelen en hoe u mijn service verzoek voor de wasmachine op gaat lossen. U kunt mij bereiken per email of per telefoon op 011 73 24 29. Zoals u kunt begrijpen, wens ik niet opnieuw te spreken met de medewerker die ik vandaag heb gesproken. Hartelijk dank voor uw begrip en uw snelle reactie. Met vriendelijke groeten, Karin de VriesOok de email wisseling met de monteur verliep erg ongemakkelijk. Ik ben ook naar de winkel in Overpelt gegaan waar ik de machine en de garantie heb gekocht en daar werd mij aangeraden om testaankoop in te schakelen want zelfs zij waren het er niet mee eens. Ik zou daarom graag de hulp van testaankoop in willen schakelen om tot een oplossing te komen. Eldi reageert niet en de garantie verloopt op 16 maart 2021. Hartelijk dank voor uw reactie! Met vriendelijk groeten, Karin

Berichten (1)

Eldi

Naar: K. E.

08/03/2021

Vue Ticket Geachte,Dossier HU 127/9209Na het bestek dat wij van de hersteldienst van Samsung ontvangen hebben wordt uw toestel economisch onherstelbaar verklaard.In dit geval, houdt de wettige procedure in dat wij uvergoeden door de middel van een aankoopbon of terug betaling op rekening die gelijk is aan de originele aankoopprijs van uw toestel verminderd met volgend afschrijvingspercentage: -tussen het 4de en het 5de jaar na aankoopdatum = -50%Uw aankoopbon heeft dus een waarde van 199,99Eur en ligt ter uw beschikking in onze filiaal van Overpelt.De bon zal worden afgetrokken van uw volgende aankoop en ugeniet van de gratis levering aan huis op gelijkvloer van deze aankoop en het defect toestel wordt dan meegenomen want dit is altijd in te leveren.26 février 2021klachtenbox@test-aankoop.be -il ya 10 joursJe hebt een klacht ontvangen vanKarin Enfield-de VriesDit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen:CPTBE01209626-36.Heb je vragen over ons platform?refToken: 58eb9a13-371f-4ce5-9acf-b82e2971488eProblemen met verlengde garantieNaam van de klant Karin Enfield-de VriesKlantreferentie Factuurnummer: 127/8059Beschijving van de klacht Beste Test Aankoop, Ik heb op 16/03/2016 een Samsung wasmachine gekocht voor Eur399,99 en daarbij een uitgebreide garantie (van 5jaar) aangeschaft ter waarde van Eur69,-. Begin dit jaar kreeg deze machine kuren en heb ik de klantendienst van Eldi benaderd om een reparatie aan te vragen. Volgens de garantie bepalingen zoals vermeld op de achterzijde van de aankoopbon en op de website www.eldi.be wordt een tegoedbon beschikbaar gesteld indien mijn apparaat onherstelbaar verklaard wordt. Er werd door Eldi geen repartie voorgesteld maar meteen een tegoedbon van 200 euro omdat volgens de klantendienst de machine niet te maken is volgens het advies wat zij hebben grkegen van van een door hun geslecteerde monteur. Op mijn vraag hoe is mijn machine onherstelbaar verklaard? Er is geen monteur geweest en ben ik ook niet gebeld door een monteur om het probleem vast te stellen? Kreeg ik van Eldi de reactie dat ik me niet zo op moest winden en akkoord moest gaan met de door hun gestelde oplossing. Gezien het feit dat ik betaald heb voor extra garantie en nu een bon krijg van 200 euro (die eigenlijk maar 130 euro waard is, want ik heb 69 euro betaald voor de garantie) zonder dat er ook maar een monteur is komen kijken bij de machine vind ik een vreemde gang van zaken. Ik heb dit ook per email aan Eldi geschreven maar hier tot op heden geen reactie op gehad:Beste klantendient, Middels dit schrijven dien ik een schriftelijke klacht in over hoe ik zojuist behandeld ben door een van uw medewerkers van uw Klantendienst. Ik ben vandaag op 4januari om 13.57u gebeld door een vrouwelijke medewerker van uw klantendienst ter opvolging van een serviceverzoek die ik op 31 december 2020 ingediend heb bij jullie. Er werd mij medegedeeld dat het bestek wat ontvangen is hoger uitvalt dan de waarde van mijn wasmachine en dat er daarom een tegoedbon klaargelegd zou worden bij de Eldi winkel in Overpelt en dat ik dit terug kan lezen op de achterkant van de aankoopbon. Mijn reactie op dit voorstel was een vraag waarin ik vroeg om uitleg over dit besluit. Er is namelijk nog geen monteur bij mij geweest om te wasmachine te inspecteren en te kunnen bepalen wat er mis is met de machine. Hierop reageerde uw medewerker lichtelijk gea¯rriteerd en deelde mij mee: Mevrouw, dit is hoe wij werken, de kosten voor reparatie zijn hoger dan de waarde van uw machine dus ukrijgt een bon ter waarde van Eur200 en dat is het. Toen ik vervolgens aangaf dat ik dit probeer te begrijpen omdat ik verlengde garantie heb gekocht àEur 69,- bij de aanschaf van de wasmachine en dat ik het vreemd vind dat er een diagnose gesteld kan worden zonder dat de machine nagekeken is, werd ik meerdere malen onderbroken door uw medewerker en werd haar stem steeds luider. Ik gaf aan dat ik dit gedrag niet gewend ben van een klantendienst en dat ik de klant ben die op zoek is naar een passende oplossing binnen de nog geldende garantie termijn, werd ik opnieuw onderbroken door uw medewerker en werd er mij gezegd dat zij enkel maar de procedure volgt en dat zij verder niks kan doen. Hierop heb ik mijn vraag herhaald en aan uw medewerker gevraagd of zij mijn verwarring kon begrijpen. Hierop werd uw medewerker nog meer gea¯rriteerd en zei snauwend dat ze wel terug zou bellen naar Samsung en een technieker langs zou sturen maar dat dit een verspilling van mijn tijd is en dit niks aan de uitkomst zal veranderen!!! De felheid en de boosheid van uw medewerker lieten mij versteld doen staan en toen aangaf dat ik niet zo wens toegesproken te worden, werd er door uw medewerker gezegd Dan dient umaar een klacht in!. Toen ik haar om haar naam vroeg om deze te kunnen vermelden in de klacht kreeg ik als reactie Ik ben wettelijk niet verplicht mijn naam door te geven, ukunt de klacht richten aan de klantendienst. Nu ben ik toch echt geen vervelende klant of een persoon die bekent staat om moeilijk doen, ik probeer oprecht te begrijpen waarom Eldi voor deze oplossing kiest om zo samen tot een passende oplossing te komen die voor beide partijen werkt. Maar door dit gesprek van vandaag met uw medewerker, ben ik niet meer overtuigd van de service die Eldi pretendeert te bieden aan hun klanten. Ik ben nog nooit zo schofterig behandeld door een klantendienst! Ik verzoek udan ook om deze email als officiele klacht te beschouwen. Jullie beweren dat Gedurende de garantieperiode nemen wij het risico op defecten en de kosten voor herstel (verplaatsingskosten*, werkuren en wisselstukken) volledig voor onze rekening! Dit strookt echter niet met de oplossing die nu geboden wordt. Tevens bieden jullie mij een tegoed van Eur200,- terwijl ik Eur69,- heb betaald voor uitgebreide garantie waar ik niks aan heb, dus eigenlijk bieden jullie mij Eur130,- die ik wederom bij jullie moet besteden (ik ben niet te spreken over de service, dus geen fan van Eldi op dit moment)! En vervolgens moet ik ook nog eens eigen geld uitgeven aan nieuwe wasmachine, zonder dat er ook maar iemand is komen kijken bij de huidige machine!!! Ik hoor graag uhoe udeze klacht af zult handelen en hoe umijn service verzoek voor de wasmachine op gaat lossen. Ukunt mij bereiken per email of per telefoon op 011 73 24 29. Zoals ukunt begrijpen, wens ik niet opnieuw te spreken met de medewerker die ik vandaag heb gesproken.Hartelijk dank voor uw begrip en uw snelle reactie. Met vriendelijke groeten, Karin de VriesOok de email wisseling met de monteur verliep erg ongemakkelijk.Ik ben ook naar de winkel in Overpelt gegaan waar ik de machine en de garantie heb gekocht en daar werd mij aangeraden om testaankoop in te schakelen want zelfs zij waren het er niet mee eens.Ik zou daarom graag de hulp van testaankoop in willen schakelen om tot een oplossing te komen. Eldi reageert niet en de garantie verloopt op 16 maart 2021.Hartelijk dank voor uw reactie! Met vriendelijk groeten, KarinGewenst resultaat VervangingHerstellingBijgevoegde documenten IMG_20210226_0001.pdfMet vriendelijke groeten,Test AankoopMet vriendelijke groeten,Cordialement,Carine DandoyCustomer Service - Tel +32 69 66 84 91


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform