Terug

Problemen met verhuurder + appartement

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: BOOKING.COM

27/07/2018

Beste,Ik en mijn 5 vriendinnen boekten volgend appartement in Parijs via Booking.com voor de periode van 20/07/2018 – 24/07/2018 (4 nachten):Paris Luxury Flat Paris Centrerdc 116 RUE ST MAUR, 11e Arrondissement, 75011 Parijs, Frankrijkhttps://www.booking.com/hotel/fr/paris-luxury-flat-paris-center.nl.html?aid=356988label=gog235jc-hotel-XX-fr-parisNluxuryNflatNparisNcenter-unspec-be-com-L%3Anl-O%3AwindowsS7-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3AXX-H%3Assid=7fc0755ca9e2fb9de26d8eb00e80ce03dist=0&sb_price_type=total&type=total& Wat een leuk weekendje zou moeten worden, is toch wel heel anders uitgedraaid.We kwamen rond 20u30 aan op onze bestemming, moe en hongerig van een lange rit met de trein. De voordeur van het appartementsgebouw opende vlot met de code die we per mail hadden ontvangen. Onderaan de brievenbussen in de inkomhal hing een kastje met een code waar de sleutel van ons appartement in zou zitten… wat niet het geval was, er zat géén sleutel in. Daar stonden we dan, 6 personen én bagage in een klein, warm inkomhalletje van het appartementsgebouw. We belden de eigenaar op om te vragen waar de sleutel was die normaal gezien in het kastje zou zitten en hoe we eventueel op een andere manier binnen konden geraken in ons appartement. Dit contact verliep heel moeizaam. We legden het probleem uit maar hij leek ons in eerste instantie niet te begrijpen. Het leek zelfs of hij ons niet vertrouwde. We moesten hem foto’s sturen van het lege kastje en van de gesloten deur. Het duurde heel erg lang voor hij ons terugbelde. Ondertussen kwam een buurman naar beneden en liet ons binnen in het appartementsgebouw. Zo waren we al één stap verder, maar konden nog steeds niet binnen in ons appartement. Toen we de eigenaar eindelijk terug aan de lijn kregen, vertelde hij ons dat het om een dubbelboeking ging. Er zaten dus andere mensen in ons appartement, die onze sleutel uit het kastje hadden gehaald. Toen we hem vroegen hoe hij dit ging oplossen, kregen we geen antwoord. Het was ondertussen al een uur later en we waren nog steeds aan het wachten voor een gesloten deur. Hij zei dat hij contact had opgenomen met de personen die in ons appartement zaten, maar dat zij niet bereikbaar waren. De enige optie was volgens hem wachten tot ze terug waren, er was geen reservesleutel. Het was ondertussen al erg laat en we vroegen of hij mee een oplossing kon bedenken zoals bijvoorbeeld een andere slaapplaats te voorzien en hij zei ons dat dit niet mogelijk was. We begonnen echt ons geduld te verliezen en vroegen of hij niet tot bij ons kon komen om zo het probleem te bekijken, dit was immers makkelijker dan telefonisch. Hier had hij geen gehoor naar, hij zei dat hij zijn kantoor niet kon verlaten. Toen we voorstelden of wij dan eventueel naar hem konden komen op kantoor, weigerde hij dit.Na 2,5 uur wachten, kwamen de personen die in ons appartement zaten toe van hun dagtrip in Parijs. Het was een gezin uit Argentinië die de dag zelf nog waren toegekomen. Ze spraken geen woord Engels, enkel de oudste dochter kon zich een klein beetje uitdrukken. Gelukkig waren ze heel begripvol en probeerden ze mee naar een oplossing te zoeken.Uiteindelijk bleek dat de verhuurder de mail met het adres en de toegangscode van het appartement zo wel naar ons als naar het gezin uit Argentinië had gestuurd. Er was dus sprake van een dubbelboeking. We belden de eigenaar terug op om dit te melden en hij zei dat de Argentijnen moesten vertrekken naar een ander appartement 1,5 km verderop en de sleutel aan ons moesten geven. Hij beloofde ons dat hij de dag nadien een poetsvrouw zou sturen. We hebben de verhuurder nooit in levende lijve gezien en weten zelfs zijn naam niet.Na bijna 3 uur konden we dus eindelijk in ons appartement maar ook daar kwamen we voor verrassingen te staan: Het rook er muf en duf, de verf van de muur bladerde af door de schimmel, er hingen spinnenwebben, de tv werkte niet, de glazen in de kast waren vuil, de kussens stonken… (zie foto 1 - 10 in bijlage). De matrassen waren zo hard dat we er de dag nadien nek- en rugpijn van hadden.Of de poetsvrouw effectief is langs geweest de dag nadien, hebben we het raden naar, er was geen verschil te merken. We hebben de verhuurder nadien ook niet meer gehoord, hij heeft zich amper geëxcuseerd en heeft geen compensatie aangeboden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform