Terug

Problemen met verhuring camper

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Urbano Motorhomes

01/01/0001

Wij hebben een motorhome gehuurd bij Urbano Motorhomes te Aarschot. Hierbij zijn er echter enkele dingen misgelopen en dit is ons duur komen te staan, hoewel ons eigenlijk geen schuld treft.Toen we op 27/05/2016 de motorhome bij hen wilden komen halen, was hij volgens de mensen van Urbano door de vorige huurders te laat binnengebracht. Pas rond 17u mochten we langskomen op hem op te halen. Eens thuis aangekomen met de motorhome ontbrak er een matras, het lampje in de wc werkte niet en er was geen toiletvloeistof aanwezig, noch een brief of bewijs in welke staat de wagen was. Na telefonisch contact met hen zijn we dan maar terug naar Aarschot gegaan om de matras en vloeistof op te halen. Eens vertrokken op vakantie was alles oké tot we de tweede morgen een blaas op de deur van de bagageruimte vaststelden. Toen we de motorhome bij hen terugbrachten zeiden ze dat die blaas onze schuld was. Ze was er gekomen doordat de deur open had gestaan tegen het verluchtingsgat van de verwarming. In de papieren die meegegeven werden, staat nergens dat de deur van de bagageruimte niet open mag staan. Er staat zelfs een vergrendeling om de deur open te houden. En toen we de blaas opmerkten, had de deur nog niet eens open gestaan aangezien we de hele tijd gereden hadden. Na herhaaldelijk telefoneren met Urbano, kregen we steeds geen oplossing. Toen we de wagen terugbrachten zeiden ze dat ze de computer van de motorhome ging uitlezen om te kijken of we de verwarming hadden opgezet. Hier hebben we echter niets van gehoord. We weten zelf dat we geen verwarming opgezet hebben (in Italië is er geen verwarming nodig eind mei - begin juni). En ze hebben zelf eveneens kunnen opmerken dat we een minimum aan gas hebben verbruikt (slechts voor €1,15 aan gas getankt). Na enkele malen contact met hen opgenomen te hebben, zeiden ze in een telefoongesprek dat het een nuloperatie zou worden. In het telefoongesprek een dag nadien echter dat we ongeveer 580 euro schadevergoeding zouden moeten betalen. Ik was het hier niet mee eens en ze zouden voor een oplossing zorgen. Toen ik na enkele weken nog niets vernomen had van die oplossing, zelfs geen enkele schriftelijke nota had ontvangen, behalve een schrijven van de heer D. Simons waarin hij stelt dat de verantwoordelijke ons binnen de zeven werkdagen vanaf die datum zou informeren over hun bevindingen. Pas na aangetekend schrijven werd de waarborg deels terugbetaald. Van de €1000 huurwaarborg die we betaald hadden, kregen we maar €418,14 terug zonder enige uitleg.Nu blijkt dus dat wij verantwoordelijk gesteld worden voor iets waar we geen schuld aan treffen. Wij vermoeden dat hun controle vooraf onnauwkeurig gebeurd is, wegens tijdsgebrek (aangezien de vorige huurders de camper te laat binnen gebracht hebben en er ook nog andere dingen ontbraken).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform