Terug

Problemen met vergoeding vertraagde bagage.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. C.

Naar: LUFTHANSA

26/09/2022

Beste Op 12/07 vloog ik met lufthansa LH 1007 van Brussel naar Frankfurt en met Lufthansa LH 498 van Frankfurt naar Mexico City. Bij aankomst in Mexico city bleek dat er geen ruimbagage ingeladen was in Frankfurt. Deze zou de volgende dag aankomen in Mexico city. Helaas had ik, 2 uur voor het aankomen van de bagage, reeds een nieuwe binnenlandse vlucht naar Puerto escondido. Ik heb bij aankomst in Puerto Escondido Lufthansa herhaaldelijk recontacteerd, tevergeefs. Na langs zoeken ben ik terug naar de luchthaven van Puerto Escondido gereisd om daar een stafmedewerker te spreken. Uiteindelijk kwam mijn bagage op 25/07 aan in Puerto Escondido waar ik hem zelf moest gaan ophalen op de luchthaven. In de 13 dagen dat ik mijn bagage niet had, heb ik redelijk wat zaken moeten aankopen. Dit voor een totaal bedrag van 8109,36 Mexicaanse Pesos (of ongeveer 388 euro). Volgens het lufthansa beleid betalen zij tot 1300 euro terug bij vertraagde bagage. Ik volgde de vooropgestelde procedures twee maal, zonder gevolg noch bevestiging dat de procedures ontvangen zijn. Daarop stuurde ik op 17/08 een mail naar customer.relations@lufthansa.com met opnieuw een beschrijving van mijn klacht, met de vermelding dat ik reeds twee keer de klacht via officiële weg indiende zonder gevolg. Echter, ook op deze acties kwam geen reactie van Lufthansa. Heel dit verhaal heeft een groot stuk comfort en ook tijd van mijn reis weggenomen. Het minste wat Lufthansa kan doen is effectief antwoorden op mijn klacht en me vergoeden voor de kosten die ik nooit had moeten maken indien ik mijn bagage tijdig gekregen had. Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform