Terug

Problemen met uitbetaling van veilingopbrengst

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: The Coinhouse Auctions

16/04/2024

Beste,Op uw veiling nr. 38 van 7 en 8 oktober heeft u een groot deel van mijn muntenverzameling verkocht via uw website www.thecoinhouse-auctions.eu, waarvoor u mij, volgens uw uitbetalingsdocument n°1 van 12/10/23 het netto-bedrag van €7.992 verschuldigd bent. Daarnaast werd telefonisch afgesproken dat u de niet-verkochte loten overnam voor een bedrag van €500. Volgens de vermelding op uw uitbetalingsdocument zou de betaling gebeuren tijdens de maand januari 2024.- Op 6 en 13 februari heb ik u een tekstbericht gestuurd met de vraag wanneer de betaling ging gebeuren, zonder antwoord van uwentwege. Ook mijn emails bleven onbeantwoord.- Op 14 februari heb ik u uiteindelijk aan de lijn gehad en vertelde u me dat door “laattijdige betaling van uw klanten” en door ziekte de uitbetaling vertraging had opgelopen maar dat dit “binnen de kortste keren” in orde zou worden gebracht- Op 4 maart heb ik u opnieuw een (onbeantwoord) bericht gestuurd, gevolgd door een telefonisch contact op 5 maart waar u me vertelde dat “de problemen opgelost waren, dat u een kapitaalsverhoging had doorgevoerd en dat de betaling uiteindelijk zou uitgevoerd worden, uiterlijk tegen eind maart”, wat niet is gebeurd- Op 8 april heb ik u opnieuw aan de lijn gehad, waarop u me vertelde dat “uw medewerker een hartaanval had gehad, waardoor het allemaal nogal hectisch was” en dat “het geld zeker tegen het eind van de week (12 april) op mijn rekening zou staan, 100% zeker”. Ik mocht op mijn twee oren slapen. Opnieuw is de betaling niet gebeurd- Op 12 april heb ik u in gebreke gesteld via een aangetekend schrijven, met een copie per email op 15 aprilIk vraag u nog een laatste keer uitdrukkelijk het totaalbedrag van €8.492 over te schrijven op mijn rekening, uiterlijk tegen 19/04/24, zoniet draag ik alles over aan mijn advocaat voor verdere juridische stappen.Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform