Terug

Problemen met uitbetaling uitkering door mutualiteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Liberale Mutualiteit/Mutualité Libérale

29/01/2024

Beste, ik werk al verschillende Jaren in het kader van progressieve tewerkstelling. De uitkeringen verliepen steeds correct, m.a.w. zodra de mutualiteit het loonattest ontvangen had werd de uitkeringen berekend en ongeveer 4 dagen later uitbetaald. Helaas heb ik, tot op de dag van vandaag, nog geen uitkering ontvangen voor de maand december. Ik informeerde reeds verschillende keren bij de mutualiteit en kreeg de bevestiging dat zowel het loonattest van december alsook het Vakantieattest van 2023 in orde zijn, waardoor de uitkering betaald kan worden. 2 weken geleden kreeg ik de melding dat het vertraging had, vorige week kreeg ik op woensdag de melding dat ze de betaling hebben kunnen verrichten maar tot op vandaag staat het nog steeds niet op de rekening. Vandaag heb ik opnieuw een mail gekregen, als reactie op mijn klacht bij hen, vandaag spraken ze in de mail dat Al onze medewerkers doen hun uiterste best om alles zo vlug als mogelijk te verwerken. Door een uitzonderlijke omschakeling van ons informaticasysteem duurt de verwerking langer dan normaal. Wij willen ons hiervoor oprecht verontschuldigen. Uw dossier werd inmiddels verwerkt. U zal eerstdaags betaling voor de maand december 2023 ontvangen.. Dus moet ik opnieuw enkele dagen wachten terwijl er vorige week al sprake was dan men de betaling had uitgevoerd. We hebben ondertussen al spaargeld op onze zichtrekening moeten zetten zodat we onze facturen en dergelijke konden betalen. Elke dag dat we op de uitkeringen moeten wachten, is een dag te veel. Kan er druk gezet worden bij de mutualiteit? Kan ik hiervoor van de mutualiteit een schadevergoeding vragen?

Berichten (1)

Liberale Mutualiteit/Mutualité Libérale

Naar: J. D.

29/01/2024

Mevrouw, Mijnheer,We hebben uw bericht goed ontvangen en we danken u hiervoor.We nemen er kennis van en we geven er zo snel mogelijk een passend gevolg aan.Gelieve voortaan enkel nog te mailen naar infonl@mutplus.beMet vriendelijke groeten,Opgelet: Dit is een automatische ontvangstmelding. Gelieve hierop niet te reageren.Suggestie: gelieve steeds je rijksregisternummer mee te delen wanneer je contact opneemt met ons.Adres Koninginneplein 51-52 1030 BrusselTel 02 209 48 11E-mail infonl@mutplus.beWeb www.lm.beP Denk aan het milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint!De e-maildisclaimer van de Controledienst voor de ziekenfondsen en de landsbonden van ziekenfondsen is van toepassing op dit bericht.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform