Terug

Problemen met uitbetaling gewaarborgd inkomen wegens valse beschuldigingen van de maatschappij

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. D.

Naar: Ergo Life

03/11/2020

Beste, Ik sloot bij ERGO een verzekering af voor gewaarborgd inkomen. Na een tijd heb ik hier kunnen gebruik maken door nekproblemen die veroorzaakt werden door mijn job. Na enige tijd werd duidelijk dat ik door chronische pijn na de nekoperatie niet meer zou kunnen werken. Enkele jaren nadien kreeg ik van ERGO een bericht dat ik zou verzwegen hebben dat ik reeds 20j voordien nekproblematiek zou hebben gehad en hierdoor niet meer in aanmerking kon komen voor het gewaarborgd inkomen. Dit omdat ik niet meer gedekt zou zijn voor eventuele problemen aan de wervelzuil. Ik heb hun toen een aangetekend schrijven gestuurd naar hun met de vraag om een bewijs dat aantoonde dat ik die facetinfiltraties (zoals zij zeggen) zou gekregen hebben. Daar heb ik echter geen antwoord op gekregen. En het telefoontje dat ik nadien met hen gedaan heb bracht ook geen licht in de zaak want toen begonnen ze over mijn specialist dr Van de Moortel (die mijn huisarts is en geen specialist). Ben hiervoor al op verschillende plaatsen ten rade geweest en heb de indruk dat ik nergens geholpen kan worden. Jullie zijn mijn laatste hoop voordat ik juridische stappen moet ondernemen. Het gaat hier om ondertussen toch al een aanzienlijk bedrag. Ondertussen kreeg ik nog wel het bedrag teruggestort van mijn andere verzekeringen die ik bij hun heb afgesloten. Maar na mijn adresverandering, die ik hun had meegedeeld via mail, kreeg ik plots geen briefwisseling meer van hen. Na telefonisch contact kreeg ik ook te horen dat ik naar een dokter moest gaan dat ze me daar een brief voor gestuurd hadden (die heb ik nooit gehad) maar ze zouden dit in orde brengen. Dit is echter niet gebeurt waardoor ik nu ook al een hele tijd geen recht heb op de terugbetaling van de premies van mijn andere verzekeringen door het gewaarborgd inkomen. We spreken hier ondertussen op een gemiste vergoeding van meer dan 10.000 euro. Ik hoop dat ik jullie voldoende heb kunnen informeren over mijn klacht en dat jullie iets kunnen betekenen voor mij. Dit probleem sleept nu al aan van 26.07.2018Vriendelijke groeten,Draelants Nancy

Berichten (1)

Ergo Life

Naar: N. D.

17/11/2020

Geachte heer, mevrouw,Gezien de medische aard van dit dossier hebben wij de klant rechtstreeks bericht. Dit conform de GDPR-wetgeving.Met vriendelijke groeten/Meilleures salutations/Kind regards/Mit freundlichen Gra¼aŸenLaurent JasonParalegal Complaints AdvisorTel.: + 32 2 278 28 89laurent.jason@ergo.beERGO Insurance NV/SALoksumstraat 25 Rue de Loxum1000 Brussel - BruxellesRPRRPM 0414.875.829Nationale Bank van BelgieBanque Nationale de Belgique n° 735www.ergo.beRPRRPM 0414.875.829Nationale Bank van BelgieBanque Nationale de Belgique n° 735 ERGO Insurance NV/SALoksumstraat 25 Rue de Loxum1000 BrusselBruxellesRPRRPM 0414.875.829Onderneming toegelaten door de Nationale Bank van Belgie (NBB) onder het nr. 735Entreprise agréée par la Banque Nationale de Belgique sous le n° 735. De NBB is gevestigd te de Berlaimontlaan 14, 1000 BrusselLa BNB est située Boulevard de Berlaimont 14, à 1000 Bruxelles.IMPORTANT NOTICEThe information in this email (and any attachments thereto) is confidential. If you are not the intended recipient, any disclosure, reproduction, copying, distribution or other dissemination or use of this information is prohibited. If you have received this email by error, please immediately notify me by clicking '˜Reply' and permanently destroy the original and any copies or printouts thereof. Although this email and any attachments are believed to be free of any virus or other defect that might affect any computer system into which it is received and opened, it is the responsibility of the recipient to ensure that it is virus free and no responsibility is accepted by ERGO Insurance NV/SA or its subsidiaries or affiliates either jointly or severally, for any loss or damage arising in any way from its use.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform