Terug

Problemen met uitbetaling aanvullende vergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. W.

Naar: Helan (Partena en OZ)

03/08/2022

Beste, In het verleden was ik klant bij Partena Ziekenfonds. Nadat ik geen recht meer had op een aanvullende vergoeding voor de logo van mijn dochten, maar ik in april 2021 de switch naar Onafhankelijk Ziekenfonds (OZ) en had ik bijgevolg opnieuw recht op een aanvullende vergoeding van 10 € en dit voor 150 beurten voor de logopedie van mijn dochter. In januari 2022 fusioneerden Partena en Onafhankelijk Ziekenfonds en beslisten ze eenzijdig dat de voorwaarden die ik bij OZ had niet meer van toepassing waren en zetten ze de terugbetaling van de aanvullende vergoeding stop. Reden: mijn beurten van de voorgaande 5 jaar (dus ook bij Partena) werden opgeteld en meegerekend. Ik ben van mening dat de fusie mij geen nadeel mag berokken. Indien de voorwaarden van OZ niet meer van toepassing zijn, waarom zijn deze van Partena dan wel nog geldig. Ik heb op heden slechts 92 van de 150 beurten bij OZ opgebruikt en sta erop dat de resterende beurten verder worden uitbetaald.

Berichten (6)

Helan (Partena en OZ)

Naar: T. W.

03/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

Helan (Partena en OZ)

Naar: T. W.

05/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

T. W.

Naar: Helan (Partena en OZ)

05/08/2022

Beste, Ik wil graag aanvullend meegeven dat er vanuit OZ (als ik me niet vergis) 54 beurten zijn uitbetaald. Die 92 betreft een laatste status van bij de logo. Zelf vraag ik niet meer dan dat de mij resterende logosessies worden uitbetaald. Mijn dochter gaat trouwens niet meer naar de logo, dus behalve voor de maand juni zal u geen extra aanvragen ontvangen. Daarenboven wou ik meegeven dat jullie duidelijk OZ als entiteit nog erkennen want recente aanvragen (voor andere zaken) met klevers van OZ worden ook nog verwerkt. Mvg, Tess

Helan (Partena en OZ)

Naar: T. W.

05/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

Helan (Partena en OZ)

Naar: T. W.

08/08/2022

Bedankt voor deze aanvullende gegevens. Ik neem dit zeker meeMet vriendelijke groetenFilipBonnevalleStrategisch expert product management AV VPT. +32 50 40 52 20- M. +32 478 25 98 25Filip.Bonnevalle@helan.bewww.helan.beEuropese Ziekteverzekeringskaart(EZVK) nodig?Vanaf nu digitaal in de Mijn Helan app!Met deMijn Helan-app heb je de digitaleEZVK altijd op zak. Zelfs als je offline bent.Open de laatste versie van de app en je hebt je bewijs bij de hand. Zo vertrek je veilig op reis.Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011,RPR Antwerpen, verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor 'MLOZ Insurance',de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen (voor de takken 2 en 18), Lenniksebaan 788A, 1070 Brussel, RPR Brussel (422.189.629, n° CDZ 750/01).

Helan (Partena en OZ)

Naar: T. W.

10/08/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform