Problemen met toekenning Vluchtkredieten en terugbetaling
Aard van probleem:
AndereKlacht
D. R.
Naar: VUELING AIRLINES
Op 9 November 2020, hadden we een vlucht (booking code TFWN9T) geboekt om Spanje te kunnen verlaten. Deze werd eerst eenzijdig door Vueling verplaatst naar 12 November 2020, waarop we een terugbetaling hadden aangevraagd. Eerst kregen we een bevestiging per email om aan te geven dat de terugbetaling (in de vorm van Krediet) onderweg was. Echter, kort daarna kregen we het bericht dat dit vluchtkrediet niet meer geldig was.Tot op vandaag is het onmogelijk gebleken om hierover contact op te nemen met een medewerker van Vueling. Hun website verwijst naar een Belgisch telefoon nummer, maar daar lopen alle opties dood op een verwijzing naar de website.Via de website klacht indienen is blijkbaar niet meer mogelijk, en via email contact opzoeken evenmin.Vreemd genoeg staat het vluchtkrediet onder dit boekingsnummer nog steeds op de status Pending Refund - zie hiervoor screenshot in de bijlage.We reizen regelmatig naar Spanje, en hebben ondertussen vluchtkrediet opgebouwd onder diverse vormen. Zo staat er nog vluchtkrediet open voor een vlucht die reeds herpland werd begin Maart 2021, maar waarvan Vueling eerder deze week de planning -alweer- heeft aangepast.We zijn het meer dan zat. Ik zou graag een overzicht bekomen vanwege Vueling van alle vluchtkrediet wat wij op onze account (info@imapro.be, klant nummer 3081471191576973) hebben openstaan & met hoogdringendheid een consolidatie hiervan opvragen.Daarnaast zouden we willen vragen om dit vluchtkrediet integraal terug te willen betalen - onze raming is dat het hier over meer dan 1.000 EUR aan krediet gaat. Indien Vueling dit bedrag aan vluchtkrediet op haar balans wil blijveb behouden, dan stellen we voor om dit bedrag te laten verhogen met de Spaanse wettelijke interest (3,75%) voor 2020 en 2021. In dat geval zijn we bereid om het krediet later bij hen te besteden.Bel gerust ivm meer infoDirk RemacleAndere boekingscodes waar krediet op uitstaat, telkemale gekoppeld aan onze klantenaccountTFWN9TUDZ3TPDBT7RPVEL3QZWJNYXKPH57QQZBJP9S
Berichten (8)
VUELING AIRLINES
Naar: D. R.
Dear LISA VERSPREET,CPTBE01172253-08In response to your request, we inform you that you must submit an individual claim for each booking.Best regards,Customer Service DepartmentVUELING AIRLINES S.A.Your reference number is: [SR_Number: 1-19869157795]Please use the above reference for future queries about your case, or click reply on this email.'We would like to inform you that VUELING AIRLINES, S.A. is the controller of the personal data that you provide, and that the data will be legitimately processed for the purpose of managing and replying to your enquiries and/or claims.You will be able to access, amend and delete your data, and limit the processing and portability by writing to Plaza Pla de l'Estany, 5, 08820, El Prat de Llobregat (Barcelona), Spain, together with a copy of your ID card or passport. Your details won't be given to third parties unless it is to fulfil a legal obligation. For more information about how we process your data, please visit www.vueling.com/en/customer-servicesrivacy-policy.'______________________________
D. R.
Naar: VUELING AIRLINES
Geachte, u vraagt ons om een individuele klacht aan te maken voor elkeen van onze geannuleerde reserveringen. Wij vragen u om alle betaalde sommen, voor elk van de openstaande reserveringsnummers dewelke gekoppeld staan aan onze account met nummer 3081471191576973 te willen terugbetalen. Een overzicht met lijst hiervan kunt u in onze vorige communicatie terugvinden.Indien u geen gevolg wenst te geven aan ons verzoek, dan verkiezen we om onze advocaat in te schakelen en eventuele bijkomende kosten hiervoor door te rekenen.Daarnaast geven we de voorkeur om alle verdere communicatie in het Nederlands te voeren.Waarvoor dank
VUELING AIRLINES
Naar: D. R.
Dear Lady,REF/ CPTBE01172253-08.DIRK REMACLEWe are contacting you in reference to the flight VY8920 VLC - BRU of 12/11/2020.In response to your request, we inform you that due to the impact of COVID-19 on the operation of airlines, currently the only way to request a cash refund is through our customer service. Therefore, we kindly ask the customer to contact them again.We thank you in advance for your understanding, and we remain at your disposal for any other questions.Best regards,Customer Service DepartmentVUELING AIRLINES S.A.Your reference number is: [SR_Number: 1-19869172250]Please use the above reference for future queries about your case, or click reply on this email.'We would like to inform you that VUELING AIRLINES, S.A. is the controller of the personal data that you provide, and that the data will be legitimately processed for the purpose of managing and replying to your enquiries and/or claims.You will be able to access, amend and delete your data, and limit the processing and portability by writing to Plaza Pla de l'Estany, 5, 08820, El Prat de Llobregat (Barcelona), Spain, together with a copy of your ID card or passport. Your details won't be given to third parties unless it is to fulfil a legal obligation. For more information about how we process your data, please visit www.vueling.com/en/customer-servicesrivacy-policy.'______________________________
D. R.
Naar: VUELING AIRLINES
Geachte, alvast bedankt voor de tegemoetkoming inzake de annulatie van onze vlucht op 9/11/2020.Nu nog de resterende casi:UDZ3TP DBT7RP VEL3QZ WJNYXK PH57QQ ZBJP9S,Waarvoor we evenzeer op zoek zijn naar een tegemoetkoming. U gaf ons de keuze tussen een cash terugbetalen of vluchtkrediet (+10%) en wij opteerden voor deze laatste.Onder deze voorwaarden zijn we zeker bereid om dit voor de andere (waaronder toekomstige) annuleringen te aanvaarden.Echter, daarnaast hadden we ook gevraagd om al deze versnipperde kredieten te willen consolideren tot een openstaan bedrag, en willen we u graag verzoeken om haar geldigheid te willen verlengen tot 31/12/2022Waarvoor alvast veel dankMet vriendelijke groetDe heer (niet Lady) Dirk Remacle
VUELING AIRLINES
Naar: D. R.
Beste LISA VERSPREET,Naar aanleiding van uw verzoek willen wij aangeven dat u, om uw verzoeken op een ordelijke manier te kunnen afhandelen, elke claim met de bijbehorende vluchtcode naar ons moet sturen, op deze manier is het gemakkelijker om uw verzoek op te lossen. Wij staan '‹'‹tot uw beschikking voor al uw vragen en maken van de gelegenheid gebruik om u hartelijk te begroeten.Vriendelijke groeten,Klantenservice afdelingVUELING AIRLINES S.A.Uw referentienummer is: [SR_Number: 1-19873675005]Gebruik de bovenstaande referentie voor toekomstige vragen over uw zaak, of klik op beantwoorden op deze e-mail.'We willen u erop wijzen dat VUELING AIRLINES, S.A. de verwerkingsverantwoordelijke is van de persoonlijke gegevens die u verstrekt, en dat de gegevens rechtmatig zullen worden verwerkt met het oog op het beheren en beantwoorden van uw vragen enof claims.U kunt uw gegevens inzien, wijzigen en verwijderen, en de verwerking en overdraagbaarheid beperken door te schrijven naar Plaza Pla de l'Estany, 5, 08820, El Prat de Llobregat (Barcelona), Spanje, samen met een kopie van uw identiteitsbewijs. kaart of paspoort. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt, tenzij dit om een '‹'‹wettelijke verplichting te vervullen. Voor meer informatie over hoe we uw gegevens verwerken, gaat u naar www.vueling.com/en/customer-servicesrivacy-policy. "______________________________De: klachtenbox@test-aankoop.beEnviado el: 21/01/2021 16:22:50Para: particulares@vueling.comAsunto: Klacht - Problemen met toekenning Vluchtkredieten en terugbetaling - (CPTBE01172253-08)E-MAIL VAN EEN EXTERNE AFZENDER - Klik niet op koppelingen en open geen bijlagen tenzij u de afzender vertrouwt en weet dat de inhoud veilig is.Je hebt een antwoord ontvangen van DIRK REMACLE.Dit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- Deze klacht is momenteel privé en dus niet zichtbaar op onze website.-- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen: CPTBE01172253-08.Heb je vragen over ons platform?refToken: f6895de8-0ee2-4769-81f5-28a544d7fcd0Klacht van DIRK REMACLE:Problemen met toekenning Vluchtkredieten en terugbetalingDatum:21-01-21 15:21:36VanDIRK REMACLEtotVLIEGVELDEN VAN VUELINGBericht:Geachte, alvast bedankt voor de tegemoetkoming inzake de annulatie van onze vlucht op 9/11/2020.Nu nog de resterende casi:UDZ3TP DBT7RP VEL3QZ WJNYXK PH57QQ ZBJP9S,Waarvoor we evenzeer op zoek zijn naar een tegemoetkoming. U gaf ons de keuze tussen een cash terugbetalen of vluchtkrediet (+ 10%) en wij opteerden voor deze laatste.Onder deze voorwaarden zijn we zeker bereid om dit voor de andere (waaronder toekomstige) annuleringen te aanvaarden.Echter, daarnaast hebben we ook gevraagd om al deze versnipperde kredieten te willen consolideren tot een openstaan '‹'‹bedrag, en willen we u verzoeken om haar geldigheid te willen verlengen tot 31/12/2022Waarvoor alvast veel dankMet vriendelijke groetDe heer (niet Lady) Dirk RemacleBijgevoegde documenten:Geen documenten bijgevoegdNaam van de klantDIRK REMACLEKlantreferentieKlantnummer: 3081471191576973Beschijving van de klachtOp 9 november 2020 hadden we een vlucht geboekt om Spanje te kunnen verlaten. Deze werd eerst eenzijdig door Vueling verplaatst naar 12 november 2020, waarop we een terugbetaling hadden aangevraagd. Eerst kregen we een bevestiging per email om aan te geven dat de terugbetaling (in de vorm van Krediet) onderweg was. Echter, kort daarna kregen we het bericht dat dit vluchtkrediet niet meer geldig was.Tot op vandaag is het onmogelijk om hierover contact op te nemen met een medewerker van Vueling. Hun website verwijst naar een Belgisch telefoon nummer, maar daar lopen alle opties dood op een verwijzing naar de website.Via de website klacht indienen is blijkbaar niet meer mogelijk, en via e-mail contact opzoeken evenmin.Vreemd genoeg staat het vluchtkrediet onder dit boekingsnummer nog steeds op de status "Pending Refund" - zie hiervoor screenshot in de bijlage.We reizen regelmatig naar Spanje, en hebben ondertussen vluchtkrediet opgebouwd onder diverse vormen. Zo staat er nog vluchtkrediet open voor een vlucht die reeds herpland werd begin Maart 2021, maar waarvan Vueling eerder deze week de planning -alweer- heeft aangepast.We zijn het meer dan zat. Ik zou graag een overzicht bekomen vanwege Vueling van alle vluchtkrediet wat wij op onze account (info@imapro.be, klantnummer 3081471191576973) hebben openstaan '‹'‹and met hoogdringendheid een consolidatie
D. R.
Naar: VUELING AIRLINES
Wie is Lisa Verspeet uit bovenstaande berichten?
D. R.
Naar: VUELING AIRLINES
Geachte, onze vorige reservering werd nog steeds niet uitbetaald. Daarnaast kregen we gisteren de melding dat ook onze volgende vlucht, dd 29/4/2021 zal worden geannuleerd. Zoals besproken met uw agent is dit een lastige manier van werken - en geen prettige wijze om een vlucht te kunnen plannen. Daarnaast valt het ons op dat het mogelijk blijft om in diezelfde periode vluchten te boeken.Het betreft in dit geval boekingen met referenties TGQ2WT & IJLM8U, gekoppeld aan ons klantennummer. Graag hadden we deze integraal terugbetaald gekregenZie screenshots van uw bericht in de bijlageMet vriendelijke groet,Dirk Remacle
VUELING AIRLINES
Naar: D. R.
Dear Ladies.,Ref. CPTBE01172253-08We are contacting you in reference to the flight VY8921 BRU - VLC of 29/10/2020.In response to your request, we would like to indicate that Mr. DIRK REMACLE can request a monetary refund by contacting the telephone number indicated in the email you received confirming the disbursement of the credit in your favor.We remain at your disposal for any additional informationBest regards,Customer Service DepartmentVUELING AIRLINES S.A.Your reference number is: [SR_Number: 1-19938219060]Please use the above reference for future queries about your case, or click reply on this email.'We would like to inform you that VUELING AIRLINES, S.A. is the controller of the personal data that you provide, and that the data will be legitimately processed for the purpose of managing and replying to your enquiries and/or claims.You will be able to access, amend and delete your data, and limit the processing and portability by writing to Plaza Pla de l'Estany, 5, 08820, El Prat de Llobregat (Barcelona), Spain, together with a copy of your ID card or passport. Your details won't be given to third parties unless it is to fulfil a legal obligation. For more information about how we process your data, please visit www.vueling.com/en/customer-servicesrivacy-policy.'______________________________
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten