Terug

Problemen met tickets gekocht via cheaptickets

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. J.

Naar: CheapTickets.be

18/05/2021

Beste, ik kocht eerder deze maand tickets bij Cheaptickets voor een H/T vlucht met Ryanair naar Venetië voor volgende zomer. Daarmee heb ik ondertussen volgende problemen:1) Ik betaalde 76 euro voor gereserveerde stoelen op beide vluchten. Op de site van Ryanair bleek ik nadien enkel stoelen te hebben voor de terugvlucht, waardoor ik 16 euro extra heb moeten betalen op de site van Ryanair voor stoelen op de heenvlucht2) Voordat ik die extra kost maakte heb ik Cheaptickets proberen te bereiken. Dat is enkel mogelijk via Messenger, maar op mijn bericht van eerder deze week kreeg ik nog geen antwoord. Ook Ryanair probeerde ik te bellen, maar het nummer dat op hun website staat (+32 78 48 21 30) blijkt niet in gebruik. Met Ryanair en cheaptickets kan je ook chatten, maar dan zijn enkel chatbots, robots die mij niet konden helpen.3) Van Ryanair kreeg ik ondertussen ook 2 mails waarin staat dat ik geboekt heb via een bedrijf waarmee Ryanair geen commerciële banden heeft, waardoor ze foute gegevens hebben van mij waardoor ze mij niet van alle info op de hoogte kunnen houden, en ik dus extra vroeg op de luchthaven moet zijn. Zeer eigenaardig want Ryanair stuurt me toch mails, en op hun website staan mijn vluchten en mijn identificatiegegevens.4) Voor de terugvlucht heb ik kunnen inchecken, voor de heenvlucht lukt dat niet, ik krijg een melding dat dat komt omdat ik niet rechtstreeks met Ryanair heb geboekt5) Op de website van Ryanair vind ik terug wat ik gekocht heb met de ermee overeenstemmende prijzen. Dat kan je niet aansluiten met de prijzen die je hebt betaald bij cheaptickets. Kortom: hoewel ik in het verleden al probleemloos heb geboekt met cheaptickets (zelfs ook een Ryanairvlucht) ga ik dit in de toekomst nooit meer doen. Ook Ryanair zal ik in de toekomst zo veel mogelijk vermijden. Het is aan hen om publiekelijk bekend te maken dat ze geen banden (meer) hebben met cheaptickets, niet aan de klant om dat achteraf te ontdekken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform