Terug

Problemen met terugroeping

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: BMW

29/05/2024

Beste, Ik ben eigenaar van een BMW 316d Touring uit 2016 en kreeg onlangs het bericht over een terugroepactie. Na een bezoek aan BMW Jorssen Zuid te Aartselaar op 29/05/24 kreeg ik bij het afhalen te horen dat ze de technische actie niet konden uitvoeren door een aftermarket inbouw. Het betreft het inbouwen van een WLAN antenne om de functie Apple CarPlay te ontgrendelen. Dit is iets wat BMW zelf niet kon aanbieden. Ik ga echter niet akkoord dat het laten inbouwen van een klein kabeltje van 30 euro er voor zou zorgen dat ze de nodige acties om de auto veilig te maken/houden niet kunnen uitvoeren. Verder werd ik verplicht een document Afstand van elke aansprakelijkheid te ondertekenen, anders kreeg ik, na aandringen van mijn kant, mijn wagen zelfs niet terug mee. Als consument hoop ik in de eerste plaats dat ik producten koop die geen terugroepactie nodig hebben. Indien dit toch nodig is voor de veiligheid wens ik dat de fabrikant zijn verplichting nakomt, los van het feit of ik een CarPlay antenne heb laten installeren of niet.

Berichten (4)

BMW

Naar: E. B.

29/05/2024

Geachte heer Berx,Om dit dossier te kunnen verwerken hebben we het VIN nummer van deze wagen nodig.U mag ons deze per kerende mail toesturen.Instussen blijven wij tot uw dienst voor verdere vragen en bemerkingen.--BMW GroupCustomer CareDave LubinskiContact Center AdvisorLodderstraat 162880 BornemTel: +32 3 890 50 02E-mail: contact@bmw.beWebsite: s:www.bmw.beTel: +352 26 30 26 86E-mail: contact@bmw.luWebsite: s:www.bmw.lu-------------------- thread::HA4QiUmvFZmrWQBOMes5bA0::

E. B.

Naar: BMW

29/05/2024

Beste, Bedankt voor de snelle reactie. Hierbij mijn VIN nummer: WBA8L71050K782203

BMW

Naar: E. B.

30/05/2024

Geachte,We hebben de klacht van de heer Berx goed ontvangen, waarvoor dank.Naar aanleiding van dit schrijven hebben wij een dossier geopend, 06332543 dat met de nodige zorg door één van onze medewerkers zal worden behandeld.Om een zo passend mogelijke oplossing te kunnen vinden, zullen wij, in samenwerking met alle betrokken partijen waaronder de concessiehouder Jorssen Zuid, de noodzakelijke gegevens omtrent dit dossier verzamelen.De heer Berx zal verder op de hoogte gehouden worden.We wensen jullie alvast een prettige dag toe.Met vriendelijke groeten,Paola Masia--BMW GroupCustomer CarePaola MasiaContact Center AdvisorLodderstraat 162880 BornemTel: +32 3 890 50 02E-mail: contact@bmw.beWebsite: s:www.bmw.beTel: +352 26 30 26 86E-mail: contact@bmw.luWebsite: s:www.bmw.luthread::JqcV3sUTEKWf2WlqCm6O2w0::

BMW

Naar: E. B.

31/05/2024

Geachte heer BerxRef CPTBE02021532-5Ik contacteer u naar aanleiding van uw recent schrijven omtrent uw BMW 316d Touring.Vanzelfsprekend nam ik goed nota van uw bemerkingen.Zoals u van BMW Group Belux mag verwachten, nemen wij uw feedback graag ter harte.Om uw dossier zo adequaat mogelijk te behandelen nam ik contact met de concessie om mij van aanvullende informatie te voorzien.Sta mij toe u te informeren dat deze technische actie een proactieve maatregel is van BMW AG om potentiële problemen bij klanten te voorkomen.Ik kan u inderdaad bevestigen dat de programmatie van de DDE niet kon uitgevoerd worden omdat uw wagen is uitgerust met niet originele BMW onderdelen. Het is logisch dat niet-originele onderdelen hier een blokkerende factor vormen. Door het monteren van dergelijke onderdelen is het onmogelijk om het effect van een nieuwe software te voorspellen. Een panne is niet uitgesloten.Bijgevolg werd u correct aangeraden het onderdeel te laten demonteren door de partij die u dit onderdeel verkocht zodat de programmatie kan uitgevoerd worden.Indien u dit wenselijk acht kan u nadien de ontvanger opnieuw bij dezelfde partij laten monteren.Ten overvloede bevestig ik nog graag dat BMW Group Belux op generlei aansprakelijk kan worden gesteld voor de gevolgen van het plaatsen van niet-originele BMW onderdelen.Wij hopen hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groetenBMW Group BeluxTechnical Service, Warranty, Customer Service (C1-BE-A-6)Customer Relations OfficerLodderstraat 162880 Bornem - BelgiumWeb: www.bmw.bewww.bmw.lu-------------------- thread::JqcV3sUTEKWf2WlqCm6O2w0::


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform