Beste Ardit,Bedankt voor de mail, hierin willen wij graag wat uitleg geven over de situatie:De aankoop betreft een straalketel met daarbij een aantal zakken straalgrit. Ineerste instantie is er een probleem opgetreden bij het gebruik van dezestraalketel en heb je hierover telefonisch contact met ons gezocht om ditprobleem te verhelpen. Hierin heb je aangegeven dat de slang van de compressornaar de straalketel 15 meter was en dit heeft het probleem veroorzaakt. In dehandleiding wordt duidelijk aangegeven dat het stralen alleen zal werken bij eenslang van maximaal 3 meter.Je gaf aan dat dit niet mogelijk was en de ketel te willen retourneren, dit isechter niet meer mogelijk nadat het product in gebruik genomen is. Je had hierineerst de handleiding moeten lezen, dan had je kunnen zien dat dit dus inderdaadniet goed zal werken met de manier waarop je de ketel hebt aangesloten. Welwouden we hier alsnog verder mee helpen en hebben video's van de situatieopgevraagd. Je hebt geweigerd om dit te versturen en aangegeven alleen te willenretourneren.Je hebt vervolgens contact met ons gezocht over het retourneren van deongebruikte zakken straalgrit, hier maken wij geen probleem van gezienongebruikte producten teruggestuurd mogen worden. Je hebt dit bij PostNLingeleverd op ons verzoek en vanuit PostNL is er tijdens de retourzendingonvoorzichtig mee omgegaan waardoor we hier 2 half lege zakken straalgrit hebbenontvangen en 1 ontbrak volledig doordat deze helemaal opengescheurd is en leegis geraakt.De verantwoordelijkheid bij schade aan/ontbreken van een retourzending ligtvolgens de Nederlandse wetgeving bij de consument. In deze situatie dien je duscontact te leggen met PostNL om dit probleem op te lossen en wellicht een claimin te dienen voor schade aan je zending. Wij leggen hiermee de schuld dus nietbij jou maar de verantwoordelijkheid wel.De beschuldiging dat wij zelf producten hier zouden hebben beschadigd om eenterugbetaling te voorkomen is volledig onjuist, wij worden hier zelf niet betervan en het liefste handelen wij elk probleem voor klanten zo positief mogelijkaf. Zo bieden wij bijvoorbeeld kosteloos retourneren aan waar wij niet toeverplicht zijn. De kosten voor deze retourzending voor ons zijn al hoog geweestgezien het gewicht en 3 losse zendingen maar dit dekken wij jou en hier makenwij geen probleem van. Hiermee zou het dus ook zeer onlogisch zijn om hiervervolgens zelf de producten te beschadigen.Met vriendelijke groet,Maarten Klantenservice Datona**8x Website van het Jaar 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 and 2023! Shopping Awards 2017, 2018 and 2019****Winnaar Thuiswinkel Awards 2014, 2015 and 2016 Winnaar BeCommerce Awards 2015en 2016**Website: www.datona.be [s:www.datona.be]E-Mail: klantenservice@datona.be [klantenservice@datona.be]Telefoon: +32 3 808 3168 [tel:%20038083168]Facebook: www.facebook.com/Datona.nl [s:www.facebook.com/Datona.nl]WhatsApp: +31 6 2015 5024 [s:wa.me/0620155024]Youtube: www.youtube.com/user/DatonaNL [s:www.youtube.com/user/DatonaNL]Datona.be Turfsteker 49 8433 HT Haulerwijk NederlandDeel je aankopen met ons met de hashtag showjewerkplaats of datona en we delen jouw post in onze story!Datona logo [s:m1.datona.nl/media/wysiwyg/Logoansactionele_mail.png]Op 12 mrt. 2024 om 12:10 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:Klacht - Problemen met terugbetalling - (CPTBE01985457-61) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]