Terug

Problemen met terugbetalling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. Z.

Naar: Datona BV

12/03/2024

Beste, Antal weken geleden heb ik bij https://www.datona.be/ een straalketelgekocht met 6 zakken staalmiddelen erbij (order nummer: 30059243). Teneerste de kwaliteit van de product was slecht begin van de masker en vervolgde ketel en de zand. Ik kon niet fatsoenlijk werken door verstopping van detoestel en ik heb het gevraagd om terug te sturen. Aan de website ze geveneen periode van 180 dagen dat je kunt uw product terug sturen maar volgenshun uitleg de toestel was geopend en ze konden niet meer aanvaarden. Hoekon ik dat wisten dat de toestel zou niet werken als ik niet had geopend!? Ophet einde hadden ze alleen toestemming gegeven voor de drie niet geopendzakken zand terug te sturen. Ze hadden 3 retour labels gemaakt en haddenmij gezegd de zakken gewoon zo aan post nl lever punt binnen te brengen. 2zakken waren van een grootte doos en heb ik gewoon zonder ander extraverpakking naar hun gestuurd en de derde was allemaal in de origineleverpakking. Ik heb het gedaan zoals hadden ze mij gezegd en eindelijk mijnpakketen waren om Zaterdag 09/09/2024 bij hun terug geleverd. Gisteren,11/03, kreeg een e-mail van Datona dat ze de zaken hadden gekregen maar,ze waren toch beschadigd en ze konden niet meer terug betallen. Ze stureneen foto waarop alleen twee zakken waren die zonder extra verpakkinggestuurd waren. Ik vraag waar is de derde die in de originele verpakkingwas? Ze zeiden dat ze niet ontvangen hadden. Hoe komt dat ik stuur driepakketen en 2 zijn wel ontvangen een de derde die in de juiste verpakkinggestuurd was, was niet ontvangen!? Ik heb contact genomen met PostNL enPostNL zei dat Datona moet een onderzoeking starten bij PostNL zoals voorde verloren en ook voor de beschadigde pakketen. Terug gebeld bij Datonaen ze zeggen dat ze kunnen geen onderzoek starten voor de tweebeschadigde zakken maar ze gaan contact nemen met PostNL voor deverloren zaak. Ik heb alle e-mails en whatsapp berichten van Datona en zijnconstant aan het liggen, ze willen volgens mij gewon niet terug betallen en iktwijfel dat ze van zelf die twee zakken hadden beschadigd. Ik hoop dat ikhiermee geholpen ben want steel voor dat ik geen factuur bij hun zou niet betallenwat zouden ze hadden gedan!?Met vriendelijke groeten,Ardit Zaclli - Zaakvoerder van AZA Technic

Berichten (1)

Datona BV

Naar: A. Z.

12/03/2024

Beste Ardit,Bedankt voor de mail, hierin willen wij graag wat uitleg geven over de situatie:De aankoop betreft een straalketel met daarbij een aantal zakken straalgrit. Ineerste instantie is er een probleem opgetreden bij het gebruik van dezestraalketel en heb je hierover telefonisch contact met ons gezocht om ditprobleem te verhelpen. Hierin heb je aangegeven dat de slang van de compressornaar de straalketel 15 meter was en dit heeft het probleem veroorzaakt. In dehandleiding wordt duidelijk aangegeven dat het stralen alleen zal werken bij eenslang van maximaal 3 meter.Je gaf aan dat dit niet mogelijk was en de ketel te willen retourneren, dit isechter niet meer mogelijk nadat het product in gebruik genomen is. Je had hierineerst de handleiding moeten lezen, dan had je kunnen zien dat dit dus inderdaadniet goed zal werken met de manier waarop je de ketel hebt aangesloten. Welwouden we hier alsnog verder mee helpen en hebben video's van de situatieopgevraagd. Je hebt geweigerd om dit te versturen en aangegeven alleen te willenretourneren.Je hebt vervolgens contact met ons gezocht over het retourneren van deongebruikte zakken straalgrit, hier maken wij geen probleem van gezienongebruikte producten teruggestuurd mogen worden. Je hebt dit bij PostNLingeleverd op ons verzoek en vanuit PostNL is er tijdens de retourzendingonvoorzichtig mee omgegaan waardoor we hier 2 half lege zakken straalgrit hebbenontvangen en 1 ontbrak volledig doordat deze helemaal opengescheurd is en leegis geraakt.De verantwoordelijkheid bij schade aan/ontbreken van een retourzending ligtvolgens de Nederlandse wetgeving bij de consument. In deze situatie dien je duscontact te leggen met PostNL om dit probleem op te lossen en wellicht een claimin te dienen voor schade aan je zending. Wij leggen hiermee de schuld dus nietbij jou maar de verantwoordelijkheid wel.De beschuldiging dat wij zelf producten hier zouden hebben beschadigd om eenterugbetaling te voorkomen is volledig onjuist, wij worden hier zelf niet betervan en het liefste handelen wij elk probleem voor klanten zo positief mogelijkaf. Zo bieden wij bijvoorbeeld kosteloos retourneren aan waar wij niet toeverplicht zijn. De kosten voor deze retourzending voor ons zijn al hoog geweestgezien het gewicht en 3 losse zendingen maar dit dekken wij jou en hier makenwij geen probleem van. Hiermee zou het dus ook zeer onlogisch zijn om hiervervolgens zelf de producten te beschadigen.Met vriendelijke groet,Maarten Klantenservice Datona**8x Website van het Jaar 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 and 2023! Shopping Awards 2017, 2018 and 2019****Winnaar Thuiswinkel Awards 2014, 2015 and 2016 Winnaar BeCommerce Awards 2015en 2016**Website: www.datona.be [s:www.datona.be]E-Mail: klantenservice@datona.be [klantenservice@datona.be]Telefoon: +32 3 808 3168 [tel:%20038083168]Facebook: www.facebook.com/Datona.nl [s:www.facebook.com/Datona.nl]WhatsApp: +31 6 2015 5024 [s:wa.me/0620155024]Youtube: www.youtube.com/user/DatonaNL [s:www.youtube.com/user/DatonaNL]Datona.be Turfsteker 49 8433 HT Haulerwijk NederlandDeel je aankopen met ons met de hashtag showjewerkplaats of datona en we delen jouw post in onze story!Datona logo [s:m1.datona.nl/media/wysiwyg/Logoansactionele_mail.png]Op 12 mrt. 2024 om 12:10 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:Klacht - Problemen met terugbetalling - (CPTBE01985457-61) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform