Terug

Problemen met terugbetalingen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. E.

Naar: Helan (Partena en OZ)

06/04/2022

Beste,Ik heb rond 20.03.2022 twee medische getuigschriften voor terugbetaling van kine-behandeling ingediend bij mijn ziekenfonds Helan. Ik krijg telefonisch en per chat door dat ik 8 weken op de terugbetaling moet wachten. Ik moet in totaal 30 behandelingen doen en het gaat in totaliteit over een bedrag van +- 900 EUR. Ik kan dit niet voorschieten. Concreet betekent dit dat ik mijn behandeling moet stoppen omdat mijn ziekenfonds vertragingen heeft ten gevolge van een samenvloeiing. Een medewerker van Helan raadde mij aan om begrip aan mijn kinesiste te vragen, echter ik kan toch niet verwachten dat die dame 2 MAANDEN op haar loon moet wachten??? Wij betaalden steeds tijdig onze bijdragen. Ondertussen gaan we al de 4e maand in waarin Helan om begrip vraagt voor de samenvloeiing en de gevolgen hiervan. Bij een eerdere terugbetaling waar ik ook drie maanden heb op moeten wachten (aankoop veiligheid OZ-shop) werd me gezegd dat ze voorrang geven aan de hoge terugbetalingen. Gezien het hier over +_ 900 EUR gaat vind ik dat deze terugbetaling hieronder valt. In het belang van mijn gezondheid vraag ik dat mijn terugbetaling binnen een redelijke termijn behandeld wordt, dit zeker gezien alle gegevens langs mijn kant reeds in hun bezit zijn. Met vriendelijke groeten,Katrien Eerdekens

Berichten (1)

Helan (Partena en OZ)

Naar: K. E.

06/04/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform