Op 07/02/2022 kregen wij ons eindafrekening van Engie waarbij we 536,66euro terugkregen o.w.v. de hoge, reeds betaalde voorschotfacturen. We zagen echter dat er niks van gas aangerekend werd wat niet kon (we woonden hier nog niet maar verbruikten wel gas/warm water). We wilden dit liever meteen in orde zien mede omdat we toen nog een contract hadden met 40% korting doordat we nieuwe klant waren. We namen contact op met een medewerker die het voor ons in orde zou brengen. Pas in juni (!) werd dit aangepast en werd de factuur veranderd naar een teruggavebedrag van 464,79euro.Op 03/11/2022 zien we opeens in de app van Engie dat we 464,79euro moeten betalen zonder enige uitleg. Na wat uitzoeken blijkt dat ze de rechtzettingsfactuur van juni 2022 geanuleerd hadden. We vroegen via de helpdesk om uitleg maar dit moest doorgestuurd worden naar de bevoegde dienst en zij zouden ons contacteren. We wachtten een week, nog steeds geen antwoord... We namen contact op met de bank om de domiciliëring stop te zetten en de betaling nog tegen te houden maar dit werd ons afgeraden. Het beste was om gewoon te betalen en te wachten op antwoord. We namen opnieuw verschillende keren contact op met Engie om uitleg waarom onze factuur zonder enige uitleg werd geannuleerd én we dus 464,79euro moesten betalen (en intussen al betaald hadden). Telkens opnieuw kregen we het deksel op de neus, we moesten stoppen met sturen en klacht in te dienen want het zou het proces alleen maar vertragen werd ons gezegd. Uiteindelijk werd met ons eindafrekening alles rechtgezet (?) en werd ons een geheel van 1108,60euro terugbetaald (te zien op 2 facturen met heel ingewikkelde berekeningen). Dit was een geheel van die geannuleerde factuur en het teveel dat we al betaald hadden via voorschotfacturen van het jaar 2022. De facturene en berekeningen zijn zodanig ingewikkeld dat er onmogelijk kan achterhaald worden of die 464,79 nu veranderd werd of als het toch aangepast werd naar een lager of hoger bedrag. We waren intussen al tevreden dat er IETS in orde werd gebracht dus hebben dit dan ook maar zo gelaten.We kregen de mail met het goede nieuws van de terugbetaling op 09/01/2023. Het bedrag stond pas 23/01/2023 op onze rekening. Nu kregen we OPNIEUW de melding dat 1 van deze 2 facturen werd geannuleerd (op 23/01/2023, net de dag dat we het bedrag gestort kregen!!) waardoor we 377,59euro moeten betalen vóór 04/02/2023. Deze keer hebben we wel onmiddellijk de betaling tegengehouden. Ik stuur opnieuw naar de klantendienst dat ik uitleg wil waarom ze dit nu weeral annuleren. Ik krijg opnieuw het antwoord dat ze ons helaas geen antwoord kunnen geven. Ik antwoord dat ze mogen noteren dat ik die factuur dan ook weiger te betalen als wij geen uitleg krijgen waarom we dit bedrag nu opnieuw moeten terugstorten, al zeker gezien de hele historiek van de vorige 464euro. Er werd mij geantwoord dat als er een teruggavefactuur geannuleerd wordt, deze MOET betaald worden.Ik begrijp echt niet hoe dit kan. We betalen elke maand correct en op tijd onze voorschotfactuur en dit is nu al de 2e maal dat er een groot bedrag moet betaald worden zonder dat wij enige uitleg krijgen waarom of van waar dit komt.Ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen. We zijn het meer dan beu.