Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Easy Jet

21/05/2024

Ik boekte een vlucht van Brussel naar Nice (H/T) Heenreis: 05/05/24Terugreis: 12/05/24Op de luchthaven (tijdens urenlang wachten voor de boarding) werd gemeld dat de terugvlucht naar Brussel geannuleerd werd. Via mail van EasyJet werd later gemeld dat dit te maken had met overmacht wegens slechte weersomstandigheden. Een vergoeding werd uitgesloten, maar in de kleine lettertjes stond wel dat er kosten voor verblijf, transfervervoer en maaltijden konden worden ingebracht. Veel passagiers waren in paniek. Probleem was dat het volgende vliegtuig van EasyJet pas 3 dagen later zou vertrekken. Het was dus voor iedereen 3 dagen behelpen. 3 dagen hotel (en heen en terug met een taxi) zag ik niet zitten. Ik ben met de tram van de luchthaven van Nice naar de binnenstad gereden en ben daar ingetrokken in een appartement (Immeuble Villa Pirron) voor 2 personen die ik in Nice had leren kennen. Het gezelschap huurde het appartement voor 3 weken aan de prijs van 3635,48 euro. Ik stelde voor mijn deel van het verblijf te betalen, dus (3635,48 : 21) x 3 gedeeld door 2 = 259,68 euro . Dit bedrag heb ik aan EasyJet teruggevraagd. EasyJet heeft dit geweigerd wegens onduidelijke bewijstukken. EasyJet heeft zelfs mijn 2 tramritten (3,40 euro) van en naar de luchthaven geweigerd omdat deze betaald werden met een 10-rittenkaart. Van de treinreis in Brussel die ik al betaald had voor de terugreis dd 12/05 (10,80 euro) werd geen melding gemaakt in het antwoord van EasyJet. Enkel maaltijden ten bedrage van 30,37euro in Nice werden aanvaard. Ik begrijp dat EasyJet argwanend is, maar een claim van 304,25 euro om zich in Nice 3 dagen te behelpen met logies, eten en drinken en vervoer van en naar de luchthaven + trein in België kun je toch niet overdreven noemen ?Kortom, ik dacht van goed te doen en kosten te besparen, maar ik kom van een kale reis terug.Misschien kan EasyJet zich wat empatisch tonen en toch nog tussenkomen (als commerciële geste) ?

Berichten (1)

Easy Jet

Naar: P. V.

21/05/2024

Thank You for contacting easyJet.We have received your email, and our team is working diligently to address your request. Please expect a response within the next 7 days.We appreciate your patience.Kind regards,easyJet Resolution Supportfly us:  easyJet.comholiday with us:  easyjet.com/holidaystweet us:  twitter.com/easyJetfriend us:  facebook.com/easyJetfollow us:  instagram.com/easyJetMobile App

Bemiddeling door Testaankoop 03 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform