Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. P.

Naar: Elektro Lommelen

03/04/2024

Probleem:------------Gebruikmakend van mijn recht als consument zoals omschreven in het Burgerlijk Wetboek, Boek 5: verbintenissen, heb ik mijn online bestelling geannuleerd en de terugbetaling gevraagd van de betaalde aankoopsom, zonder betaling van kosten of van een vergoeding en zonder opgave van redenen.Tot op heden werd ik niet terugbetaald.Er is al veel correspondentie heen en weer gestuurd (zie beknopte samenvatting hieronder in Timeline).Helaas blijkt daar uit dat de leverancier geen gevolg wenst te geven aan art. 5.22.Voorstel tot oplossing:--------------------------De leverancier volgt de wet en betaalt het volledige bedrag terug op de in de herroeping aangeduide bankrekening.Timeline:----------02/03/24 online: mijn bestelling en betaling 992 €02/03/24 e-mail: bevestiging ontvangst betaling door leverancier05/03/24 e-mail: mijn opmerking aan leverancier dat ze hun eigen voorwaarden en beloftes niet nakomen, namelijk binnen de 48 uur te antwoorden.06/03/26 e-mail: mijn annulering bestelling (herroepingsrecht)06/03/24 e-mail: aankondiging levering door leverancier07/03/24 sms: aankondiging levering op 08/03/24 door leverancier07/03/24 sms: mijn bericht dat de bestelling geannuleerd werd07/03/24 sms: ontvangstbevestiging van bericht door leverancier07/03/24 e-mail: leverancier probeert retourkosten te claimen, ook al vond er geen levering plaats07/03/24 e-mail: mijn antwoord aan leverancier dat er geen levering was dus geen retourkosten mogen aangerekend worden15/03/24 e-mail: bericht leverancier waarin de feiten verdraaid worden15/03/24 e-mail: mijn antwoord aan de leverancier waarin ik gedetailleerd uitleg wat de werkelijke toedracht is en waarin ik verwijs naar mijn herroeping en vraag om terugbetaling met ultimatum 20/03/2420/03/24 e-mail: aankondiging levering door leverancier. 21/03/24 e-mail: mijn antwoord aan leverancier waarin ik nogmaals meld dat de bestelling geannuleerd werd, de redelijke termijn voor terugbetaling verstreken is en dat ik klacht zal indienen bij de bevoegde instanties21/03/24 e-mail: toewijzing ticket nummer door leverancier op voorgaand bericht22/03/24 e-mail: melding van leverancier dat de de terugbetaling zal uitgevoerd worden en uiteenzetting over hun visie22/03/24 e-mail: aankondiging leverancier dat bestelling retour is in hun magazijn sinds 15/03/2024 met aanrekening retourkosten25/03/24 sms: aankondiging levering door leverancier25/03/24 sms: mijn bericht dat de bestelling geannuleerd werd


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform