Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. S.

Naar: Elektro Lommelen

17/03/2024

Onderwerp: Beëindiging van de overeenkomst wegens niet-nakoming van leveringsverplichtingGeachte,Hierbij wil ik graag uw aandacht vestigen op paragraaf 2 van de algemene voorwaarden van onze overeenkomst, met betrekking tot de levering van goederen. Zoals in de voorwaarden vermeld, heeft de consument het recht om de overeenkomst te beëindigen indien de onderneming niet heeft voldaan aan zijn verplichting om de goederen binnen de overeengekomen termijn te leveren.Helaas moet ik constateren dat de levering van de conventieoven na 12 weken nog niet heeft plaatsgevonden binnen de afgesproken termijn!Ik begrijp dat er logistieke uitdagingen kunnen optreden, en wil dan ook graag weten wat de reden daarvoor is na 12 weken en welke stappen er worden genomen om het probleem op te lossen?!Conform de voorwaarden wil ik hierbij de overeenkomst onverwijld beëindigen. Ik verzoek u daarom om de nodige stappen te ondernemen om de overeenkomst formeel te annuleren en terugbetaling te regelen!Ik wil u eraan herinneren dat ik geen aanspraak maak op schadevergoeding, zoals vermeld in de voorwaarden.Graag ontvang ik van u een bevestiging van de annulering van de overeenkomst en verdere instructies met betrekking tot terugbetaling.Ik ben ervan overtuigd dat we dit geschil op een constructieve manier kunnen oplossen zonder verdere escalatie, maar het vereist een gecoördineerde inspanning van beide kanten. Ik kijk uit naar uw spoedige reactie en hoop op een vlotte afhandeling!Met vriendelijke groet,Surmont ChrisArtikel § 2. Indien de onderneming niet voldaan heeft aan zijn verplichting om de goederen op het met de consument overeengekomen tijdstip of binnen de in paragraaf 1 bedoelde termijnen te leveren, verzoekt de consument hem de levering te verrichten binnen een aanvullende termijn die gezien de omstandigheden passend is. Indien de onderneming de goederen niet binnen de aanvullende termijn levert, heeft de consument het recht de overeenkomst te beëindigen. Het eerste lid van deze paragraaf is niet van toepassing op verkoopovereenkomsten waarbij de onderneming heeft geweigerd de goederen te leveren, of waarbij de levering binnen de overeengekomen levertermijn essentieel is, alle omstandigheden rond de sluiting van de overeenkomst in aanmerking genomen, dan wel waarbij de consument de onderneming vóór de sluiting van de overeenkomst ervan in kennis stelt dat levering uiterlijk op of op een bepaalde datum essentieel is. In deze gevallen, als de onderneming de goederen niet op het met de consument overeengekomen tijdstip of binnen de in paragraaf 1 bepaalde termijn levert, heeft de consument het recht de overeenkomst onverwijld te beëindigen. De consument kan geen schadevergoeding eisenAntwoord: Beste,Indien je wenst te annuleren gelieve bij voorkeur het herroepingsformulier op te sturen T.A.V de boekhouding naar info@elektrolommelen.beGelieve rekening te houden met de volgende informatie.Na ontvangst pas verwerkt zal worden binnen de 14 dagen. Dit wordt geheel ook verwerkt volgens de verkoopvoorwaarden en condities die je kan terugvinden in de algemene voorwaarden in het voordeel van de klant.Indien je besteld hebt als zakelijke klant volgens de opgegeven voorwaarden online dat u annulatie kosten heeft. Dit wordt geheel ook verwerkt volgens de verkoopvoorwaarden en condities die je kan terugvinden in de algemene voorwaarden in het voordeel van het B2B concept. In dat geval verliest u 25% van het aankoop bedrag.Indien je een set hebt besteld en u een setkorting heeft gekregen deze wegvalt en de 5 jaar garanties indien minder als 4 inbouw toestellen.Gelieve er bijkomend rekening mee te houden dat wij als klantendienst verder geen zicht op annulaties hebben.Rekening houdend met kosten (bv, bevestigde retour incl retour bewijs, etc..) van het betaald bedrag afgetrokken worden.Dit mailadres geldt enkel voor vragen omtrent het volgende:Uw bestellingLeveringstermijnenAanpassingenHerstellingenOmruilingSpecificaties vragenAlvast bedankt voor het nodige instructies te volgen.Je kan opteren voor de volgende mogelijkheden:Annulatie formulier opsturen (er wordt dan gecontroleerd op aankoopwijze B2C of B2B)Waardebon (onbepaalde duur geldig)Aanpassing naar een ander toestelJe wacht op het toestelIn de algemene voorwaarden vindt je alle informatie nog eens terug.Kind Regards,Met vriendelijke groeten,Bien à vous,? Het team van Elektrolommelen staat steeds voor je klaar! ?? L'équipe d'Elektrolommelen est toujours là pour vous! ?Sales & Service SupportElektrolommelenEmail: info@elektrolommelen.beWebsite: www.elektrolommelen.beWhatsapp: +32 498 97 40 42 (enkel berichten)Facebook: Elektrolommelen

Berichten (1)

Elektro Lommelen

Naar: C. S.

17/03/2024

Beste klachtenbox@test-aankoop.be,Alvast bedankt voor het mailtje!Uw ticketnummer is 752924170.Wil je nog meer info toevoegen aan dit mailtje? Klik dan op reply en voeg je extra vraag of antwoord toe.Wij reageren van maandag tot zaterdag binnen de 48u.Bij een reply kom je wel achteraan te staan en duurt het opnieuw 48u. Gelieve dit dan ook steeds te beperken binnen het mail verkeer.Gelieve er rekening mee te houden dat het met Belgische feesagen en zondagen langer kan duren._____________Cher klachtenbox@test-aankoop.be,Merci d'avance pour l'e-mail ! Votre numéro de billet est 752924170.Souhaitez-vous ajouter plus d'informations à cet e-mail ? Cliquez ensuite sur répondre et ajoutez votre question ou réponse supplémentaire. Nous répondons du lundi au samedi sous 48h. Avec reply, vous serez à l'arrière et cela prendra encore 48 heures. Veuillez toujours limiter cela dans le cadre du trafic de messagerie. Veuillez noter que cela peut prendre plus de temps les jours fériés belges et les dimanches._____________Dear klachtenbox@test-aankoop.be,Thanks in advance for the email! Your ticket number is 752924170.Would you like to add more information to this email' Then click on reply and add your extra question or answer.We respond from Monday to Saturday within 48 hours. With a reply you will be at the back and it will take another 48 hours. Please always limit this within the mail traffic. Please note that it may take longer on Belgian public holidays and Sundays.Kind Regards,Met vriendelijke groeten,Bien à vous,ElektrolommelenEmail: info@elektrolommelen.beWebsite: www.elektrolommelen.beWhatsapp: +32 498 97 40 42 (enkel berichten)Facebook: ElektrolommelenMagazijn(Afhaal op afspraak):Turnhoutsebaan 1662390 OostmalleBelgie(Op ons afhaalpunt worden geen bestellingen behandeld)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform