Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. R.

Naar: ELEGANT

28/02/2024

Beste, op 24/12/23 werd mijn contract bij Elegant stopgezet om een overstap te maken naar Engie. Blijkbaar heeft Engie een verkeerd adres doorgegeven aan Fluvius om mijn meterstanden door te geven en dus mijn kaart toekwam op een totaal ander adres. Hier ben ik achtergekomen op 17/01/24. Meteen contact genomen met Engie en Elegant met de correcte meterstanden. Ik kreeg dus eerst van Elegant een afrekening met foutieve meterstanden waardoor ik moest bijbetalen. Na veel gedoe werd begin februari mijn eindafrekening van elektriciteit gecrediteerd en een nieuwe eindfactuur opgemaakt ( waar er een bedrag in mijn voordeel betaald zou worden binnen de 14 dagen - dus voor 15/02/2024). Uiteindelijk op 23/02/24 heb ik dit bedrag ontvangen. Van mijn afrekening van gas nog steeds niets ontvangen. Telkens ik mail krijg ik hetzelfde antwoord ' binnen enkele dagen wordt de correcte factuur opgemaakt. Dit is natuurlijk ook in mijn voordeel aangezien ze echt veel boven de meterstanden hadden gerekend. Nu begin ik het wel beu te worden. Men beweert op 17/02 de aardgasfactuur te hebben gecrediteerd maar een nieuwe factuur ??? 11 dagen later nog niet opgemaakt. Als ze dan nog eens de correcte factuur gaan opmaken en dan nog eens evenlang gaan wachten tot terug betaling, dan zijn we 4 maanden of meer verder ...

Berichten (1)

ELEGANT

Naar: K. R.

06/03/2024

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen omtrent de klacht van mevrouw ReniersKimberly.Hier werden inderdaad eindafrekeningen opgemaakt met geschatte waarden, ditmede omdat wij op dat moment geschatte meterstanden hadden ontvangen van denetbeheerder. Van zodra wij verbruiksgegevens ontvangen dienen wij hiermeeeen afrekening op te maken.Bij het nakijken van het dossier werd de eindafrekening voor elektriciteitgecorrigeerd en dit tegoed werd uitbetaald op 21/02/2024.Na telefonisch contact met de klant op 01/03/2024 werd ook deeindafrekening opgemaakt voor aardgas dit met een bedrag van 14,42 euro tebetalen. Deze factuur zal eersaags via mail naar mevrouw Reniers Kimberlygestuurd worden.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform