Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. L.

Naar: KREFEL

01/12/2023

Indienen van een klacht: bestelnummer 50144686- Iphone 15 pro besteld op 20 oktober. - Na 2 weken wachten krijg ik een mail dat mijn toestel verzonden is. - 7/11 Na 4 dagen staat er echter nog steeds bij bpost dat het toestel niet is aangekomen bij bpost. Na contact met de klantendienst wordt er een enquete bij bpost opgezet.- 8/11 Ik bel in de late namiddag terug: nog geen antwoord van bpost en jullie kunnen (lees: willen) mij geen nieuw toestel sturen zolang er geen antwoord is. Maar Bpost zou binnen 48u moeten antwoorden, dus ik krijg ten laatste 9/11 telefoon of mail.- 10/11: 2 dagen later teruggebeld want ik heb nog niets gehoord: hetzelfde antwoord, ik moet wachten.- 14/11 nog eens teruggebeld: ze gaan mij een nieuw toestel sturen en ik zou een verzendingsmail krijgen- 15/11 nog steeds geen verzendingsmail: ik bel opnieuw met de vraag waar mijn toestel is. De betreffende dienst heeft nog geen antwoord en ik moet wachten. - 16/11: nog steeds geen mail. Ik bel opnieuw en er blijkt geen toestel meer beschikbaar te zijn. De medewerker gaat eens horen voor mij en als ze terug aan de lijn komt zegt ze dat ze een terugbetaling voor mij heeft aangevraagd, dit zonder dat ik hierom vroeg. Ik bel onmiddellijk terug om te zeggen dat ik geen terugbetaling in vouchers wil (aangezien ik hiermee betaald heb) en indien de terugbetaling in vouchers zou zijn ik hier niet mee akkoord ga en wil wachten op mijn toestel. Ik heb dit 2x herhaald en gezegd dat dit belangrijk is, er wordt mij gegarandeerd dat dit zo doorgegeven is. - 17/11 ik heb een slecht voorgevoel en bel terug en wat blijkt: ze gaan mij toch terugbetalen in vouchers en mijn bestelling is verwijderd. Niets meer aan te doen. Ondanks dat het max 10 werkdagen duurt eer ik mijn geld zou terugzien kan dit zogezegd niet meer geannuleerd worden. Enige optie is voor mij om te wachten tot mijn vouchers terug beschikbaar zijn en dan opnieuw te bestellen.30/11: Ondertussen zijn we 10 werkdagen verder en mijn vouchers zijn nog steeds niet teruggestort. - 01/12: we zijn de maximale terugbetalingsduur van 14 dagen overschreden en ik heb nog niets ontvangen. Deze keer hoor ik van krefel dat ze mijn geld pas terugbetalen als het proces bij bpost is afgerond. Dit kan niet wettig zijn, ik heb betaal voor een product, dit product niet ontvangen en moet mijn geld terugkrijgen ongeacht wat er met bpost gebeurd. Totale tijd die ik kwijt ben met bellen naar krefel: 120 minuten en 1300 euro kwijt. Sara Longin

Berichten (3)

KREFEL

Naar: S. L.

04/12/2023

Beste Sara,Wij hebben uw mail goed ontvangen.Alvast onze excuses dat je jouw iPhone niet ontvangen hebt, en dat er ook geen andere voorraad beschikbaar is, waardoor we jouw bestelling hebben moeten annuleren en overgaan tot een terugbetaling.Wij hebben de aanvraag tot terugbetaling op jouw vouchers reeds doorgegeven aan de dienst boekhouding.Onze boekhouding kan jouw bestelling nog niet terugbetalen, daar het onderzoek bij Bpost nog niet afgerond is.Wij zijn dit momenteel nog verder intern aan het bekijken met de betreffende dienst.We houden je op de hoogte zodra we meer informatie hebben.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen-------------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf01sEDa:ref

S. L.

Naar: KREFEL

04/12/2023

Beste,Het is niet wettig om de terugbetaling niet door te laten gaan omdat jullie een probleem hebben bij bpost. Dit is bevestigd door mijn advocaat en indien ik morgen geen gunstig antwoord heb neem ik die advocaat aan om een officiële aanklacht in te dienen. Daarnaast klopt het niet dat er geen toestellen zijn, ik zie op de website dat er in zowat elke Krefel winkel een iphone beschikbaar is. Voor alle duidelijkheid: ik wilde mijn geld eigenlijk niet terug, ik wil graag een toestel. Dus als de terugbetaling niet gaat, gelieve mij dan gewoon en toestel te sturen. Sara

KREFEL

Naar: S. L.

07/12/2023

Beste Sara,Wij hebben jouw mail goed ontvangen.Onze collega’s van de boekhouding bevestigen ons dat de terugbetaling werd uitgevoerd op 5/12/2023.Onze excuses voor de vertraging door achterstand.Mogen wij je vragen jouw bankrekening na te kijken, alstublieft?De terugbetaling gebeurt op hetzelfde betaalmiddel als dat waarmee je betaald hebt.indien je betaald hebt via kredietkaart, dan ontvang je de terugbetaling op jouw kredietkaartindien je betaald hebt via bankkaart, dan ontvang je de terugbetaling op jouw bankrekeningindien je de betalingsmethode "Klarna" hebt gekozen, zullen wij dit intern annulerenindien je betaald hebt met vouchers of Gift Cards, ontvang je de terugbetalingAlvast bedankt.Met vriendelijke groeten,SandraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf01xm4z:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform