Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. A.

Naar: Worldline

13/11/2023

Beste, ik bestelde vliegtickets bij e-dreams. Deze zouden voor mij geboekt moeten zijn bij Ryanair. Ze zijn betaald met VISA. Ik heb geen plaats reservatie ontvangen en zij zijn ( E-dreams en ryanair) niet bereikbaar voor schriftelijke bewijsstukken. Daarom weigert VISA ons terug te betalen hoewel wij geen tickets hebben gehad. Wat nu ??? Reeds vele mails gestuurd naar de bank, Worldline, Ryanair, E-dreamszonder succes. graag uw advies ! mvg Guy

Berichten (3)

Worldline

Naar: G. A.

14/11/2023

Geachte meneer/mevrouw,Wij ontvingen van meneer Auwers een eerste betwisting op 10 augustus 2023 wegens fraude. Aangezien dit een pin and chip transactie is, kan dit worden behandeld als fraude. Dit hebben wij aan de kaarthouder op 17 augustus medegedeeld.Hierop kregen wij op 28 augustus een tweede betwsting van de kaarthouder, hierbij stuurden we de mail in bijlage op 1 september 2023 naar de kaarthouder.Concreet vroegen wij om het geschil met de handelaar op te lossen omdat wij geen chargebackrecht hebben alvorens de vlucht heeft plaatsgevonden tenzij er een annulering plaatsvond.Wij vroegen aan de kaarthouder de volgende bewijzen:- bewijs van contact met de kaarthouder (eDreams)- bewijs van annulering van de vlucht OF een bewijs van toegang tot de vlucht.Op 28 september werd nogmaals gevraagd naar deze informatie, alsook op 3 oktober 2023.Op 9 oktober ontving een mail van meneer Auwers om te melden dat hij de mails naar eDreams heeft gewist. Enkel het bewijs van Ryanair dat de reservatie niet bestond. Aangezien dit twee verschillende bedrijven zijn, is het logisch dat reservatienummers niet overeenkomen.Wij hebben de gevraagde documenten die wij nodig hebben voor het dossier verder te zetten niet ontvangen, en daardoor kunnen wij volgens de regels van   VISA het dossier niet verder zetten.Indien u nog vragen heeft, aarzel niet om ons te contacteren.Met vriendelijke groetenLore Van Den BremtIssuing Dispute and Fraud AdministrationHaachtsesteenweg 1442 Chaussée de Haecht1130 BrusselsBelgiumwww.mijnkaart.bewww.macarte.beHoe contact met ons opnemen?Via  e-mail: door een antwoord te sturen op dit e-mailbericht via de 'reply' functie. Het is belangrijk dat u op deze manier contact met ons opneemt voor een vlotte opvolging van uw dossier (niet onder vorm van het opstellen en versturen van een nieuwe e-mail).Via telefoon: +32 (0)2 205 85 85.  (na uw taalkeuze, kies optie 1, en voer snelcode 1200 in om rechtstreeks doorgeschakeld te worden met een medewerker.)*   * Vermeld altijd de referentie die bovenaan deze  e-mail  staat.

G. A.

Naar: Worldline

15/11/2023

Geachte,Ik heb Mevr. Van Den Bremt van Worldline al meermaals geantwoord op haar vragen:- Ik heb geen bewijs van contact met E-dreams. Ze zijn telefonisch, per mail of andere media NIET bereikbaar. Als Mevr. Van Den Bremt zelf eens contact had opgenomen met E-dreams had ze dit al lang geweten.- Het bewijs van annulering van Ryanair heb ik al meerdere keren naar haar doorgestuurd: Dear Guy Auwers this booking, ZN2KTA, appears to have been made through a third-party travel agent who has no commercial relationship with Ryanair to sell our flights. Therefore, Ryanair has blocked this booking.- En een bewijs van toegang tot onze vlucht heb ik uiteraard niet... Dan had ik op vakantie kunnen gaan en was er geen probleem.Worldline houdt mij al meer dan 3 maanden aan het lijntje met steeds dezelfde wederkerende vragen/mails maar er gebeurt niets! Als er geen oplossing komt zal ik een advocaat inschakelen die gespecialiseerd is in deze materie.Met vriendelijke groeten,Guy Auwers

Worldline

Naar: G. A.

16/11/2023

Geachte,Alle betwistingen worden behandeld, rekening houdend met de algemene voorwaarden van Visa en uw financiele instelling. Aangezien de meermaals gevraagde bewijzen ons niet bezorgd werden kunnen wij volgens de algemene voorwaarden van VISA niets ondernemen.Het dossier wordt hierbij definitief afgesloten.Indien u hiermee niet akkoord kan gaan, raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met de klachtendienst van uw financiele instelling.Met vriendelijke groetenIssuing Dispute and Fraud AdministrationHaachtsesteenweg 1442 Chaussée de Haecht1130 BrusselsBelgiumwww.mijnkaart.bewww.macarte.beHoe contact met ons opnemen?Via  e-mail: door een antwoord te sturen op dit e-mailbericht via de 'reply' functie. Het is belangrijk dat u op deze manier contact met ons opneemt voor een vlotte opvolging van uw dossier (niet onder vorm van het opstellen en versturen van een nieuwe e-mail).Via telefoon: +32 (0)2 205 85 85.  (na uw taalkeuze, kies optie 1, en voer snelcode 1200 in om rechtstreeks doorgeschakeld te worden met een medewerker.)*   * Vermeld altijd de referentie die bovenaan deze  e-mail  staat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform