Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: bol.com

02/11/2023

Beste, ik melde een product met standaard 5 jaar garantie defect aan en omdat de verkoper niet meer actief is op het platform, heeft de klantendienst van het hoofdkantoor de bemiddeling opgenomen en toegezegd het product als retour terug te sturen, waarna een terugbetaling op de credit card zou gebeuren. Op 26/09/2023 heb ik het product teruggestuurd via PostNL en het verzendbewijs gemaild naar de klantendienst, zodat de terugbetaling kon uitgevoerd worden. Op 27/09 wilde ik kijken of ze het product hadden aangekregen en ik zie op de website bij retouren dat de retour staat geannuleerd. Ik meld dit in een live chat, maar er wordt me verzekerd dat het bedrag wordt terugbetaald (binnen 5 werkdagen). Er was ook over bericht via e-mail, zei de medewerker (klopt). Na enige tijd bleek de terugbetaling nog niet voor te komen in de uitgavenstaat (t/m 04/10/23). Ik melde dit op 08/10 via live chat en de persoon zei me dat ik eerst mijn creditcard maatschappij moest contacteren om zeker te zijn dat de betaling niet was uitgevoerd, vooraleer ze zelfs maar de eigen boekhouding wilde bevragen. Uiteraard weer een uitstelmanoeuvre, want ik kreeg als bewijs van de bank dezelfde uitgavenstaat als degene die ik had bezorgd op 08/10 aan de klantendienst. Er volgde ook wat e-mailverkeer en op 16/10 nog een live chat waarin ik vroeg dat zij maar eens bij hun bank zouden informeren. Men zou me over enkele dagen contacteren. Op 19/10 kreeg ik een e-mail met de boodschap dat ze op 27/09 de terugbetaling hadden uitgevoerd en dat de bijhorende referentie meer licht op de zaak zou werpen voor de creditcard maatschappij: de referentie is ARN: 74987503285003475648726.Ik moest dit van de bank bevragen bij Worldline en na enige tijd aandringen, hebben ze de ref. onderzocht en wat blijkt? * de referentie betreft een andere persoon* de referentie is gelinkt aan een VISA-kaart, ik heb Mastercard* de referentie verwijst naar een betaling, niet een terugbetaling* de referentie betreft een ander bedrag dan € 189,00.Kortom, de ARN die ze gaven is allesbehalve de terugbetaling op mijn kaart en hieruit kan afgeleid worden dat Bol.com flagrant heeft gelogen. Meer nog, ze hebben me het defecte product ook nog eens afhandig gemaakt.Ik heb de mail van 19/10/2023 op 27/10/2023 beantwoord met de eis onmiddellijk over te gaan tot betaling van € 189,00 en een deel van de e-mail van Worldline als bewijs in het bericht ingeplakt. Tot op vandaag geen reactie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform