Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: EMMA Matelas

31/03/2023

Beste,Op 12 januari 2023 bestelden wij via de website van Emma Matras een Boxspring 'Kameleon' ter waarde van 1626,87 euro. Dit bedrag werd volledig betaald en kunnen wij staven met bankafschriften.Er werd ons een leveringstermijn van 4 à 6 weken opgegeven. Het bed zou tussen 24 februari 2023 en 03 maart 2023 geleverd worden.De leveringstermijn verviel en op 3 maart 2023 nam ik contact op met de klantendienst. De bestelling was misgelopen waardoor deze volledig werd verwijderd door de firma. Zij hebben onze bestelling opnieuw moeten doorsturen met een nieuwe leveringstermijn: tussen 17 maart 2023 en 31 maart 2023.De datum 17 maart 2023 passeert onze kalender en nog steeds zien we geen vorderingen in de bestelstatus. Wij nemen ettelijke malen contact op met de klantendienst via het nummer +32-023201501 en worden telkenmale afgewimpeld met het antwoord dat zij geen zicht hebben op de actuele leveringstijden en geen contact hebben met de transportfirma. Ze raden ons iedere keer aan de termijn af te wachten. Wij wachten de uiterste leveringsdatum af, 31 maart 2023 en alweer laat de firma ons in de kou staan.Op 31 maart 2023 nemen we telefonisch contact op met de vraag waar de bestelling zich zou kunnen bevinden en wanneer ze actueel kan geleverd worden. Er wordt ons een nieuwe termijn opgesteld: tussen 17 april 2023 en 3 mei 2023.Langer dan 16 weken wachten op een standaard levering vinden wij niet meer redelijk en zelfs onaanvaardbaar. Het ontbreken van een garantie dat het bed met zekerheid in de laatst gestelde periode tussen 17 april en 3 mei 2023 zal geleverd worden, gebiedt ons de eis te stellen om het volledige bedrag van 1626,87 euro aan ons terug te storten en de volledige bestelling bijgevolg te annuleren.Echter, de klantendienst kon ons niets beloven en ging bekijken hoe het probleem kon opgelost worden. Wij hebben coördinaten gevraagd naar de verantwoordelijke dienst voor annulatie en terugbetalingen, maar dit kon de klantendienst ons niet doorgeven.Wij kunnen op dit moment dus niets doen en gewoon wachten op een reactie van Emma Matras, waar we zeer zeker van zijn dat deze niet zal gebeuren.Wij pogen daarom via Test-Aankoop de klacht naar Emma Matras door te zenden, zodat wij zeker zijn dat de bestelling geannuleerd is en wij ons betaalde bedrag van 1626,87 euro terug zullen krijgen.Wij kunnen alle digitale correspondentie met Emma Matras staven en doorzenden indien gewenst.Met dank,Van Medegael Celien


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform