Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Allianz Assistance

18/02/2023

Beste, April vorig jaar hebben wij een reis voor 4 volwassenen en 2 kinderen geboekt naar Disneyland. Wij zouden vertrekken op 3 oktober 2022. Bij het boeken hebben wij ook een optionele annulatieverzekering afgesloten die Disneyland aangeboden heeft, en die via Allianz zou lopen. De nacht voor we gingen vertrekken, op 2 oktober 2022, werd onze oudste zoon ziek, en zijn we naar de spoeddienst van het ziekenhuis geweest in Eeklo. Hier hebben de dokters beslist om hem onmiddellijk op te nemen, en hij is pas 7 oktober 2022 ontslagen uit het ziekenhuis. Ik heb 3 oktober laten weten aan Disneyland dat wij niet zouden komen omwille van de opname van onze zoon. Zij zeiden dat het verblijf toch ging moeten betaald worden (wat al gebeurd was), en dat we onze annulatieverzekering konden aanspreken voor de terugbetaling. Die dag heb ik Allianz nog gecontacteerd en alle gevraagde documenten (attesten, bewijs familie, ...) geüpload op hun online platform. Sinds 4 oktober bel ik om de 2 weken naar Allianz om te vragen wanneer de terugbetaling zal plaatsvinden. Telkens word ik aan het lijntje gehouden en zegt men dat ze eerst eens gaan kijken of ik alle documenten goed heb geüpload (dan zetten ze mij 10 minuten in een wachtlijn). Dan komt er weer iemand aan de lijn en melden ze me dat alles in orde is, maar dat we moeten wachten op onze terugbetaling. Ik vraag telkens hoe lang dit kan duren en daar geven ze geen antwoord op. Het kan toch niet zijn dat men een annulatieverzekering afsluit en meer dan 5 maanden moet wachten op hun terugbetaling? Het gaat over een bedrag van +- 1600 eur.

Berichten (3)

Allianz Assistance

Naar: J. D.

18/02/2023

Hartelijk dank voor uw email.Onze klachtendienst heeft deze goed ontvangen en zal met de betrokken operationele dienst de nodige analyse maken om uw een compleet antwoord te bezorgen.We streven ernaar deze zo spoedig mogelijk te beantwoorden.Voor aanvragen tot terugbetalingen, gelieve uw email te sturen naar het adress automotive.be@allianz.com. Deze worden via onze klachtendienst niet opgevolgd.Met vriendelijke groetKlachtendienst Bijstand-------------------------------------------------------------------------Nous vous remercions pour votre courriel.Celui-ci a bien été réceptionné par notre service plainte. Ce dernier prendra contact avec le service opérationnel concerné pour une analyse détaillée afin de vous répondre de la manière la plus complète.Nous mettons tout en oeuvre afin de vous répondre le plus rapidement possible.Pour les demandes de remboursement, nous vous invitons à faire parvenir votre courriel à l'adresse automotive.be@allianz.com. Il ne sera pas donné suite à votre remboursement via le service plainte.CordialementService Plainte Assistance

Allianz Assistance

Naar: J. D.

24/02/2023

InternalBeste,Wij melden goede ontvangst van onderstaande klacht.Een dossier hebben wij bij ons niet kunnen identifieren.Echter stellen wij vast dat het om een optionele annulatieverzekering zou gaan aangeboden door Disneyland.Deze polissen vallen onder Allianz Assistance Frankrijk.Wij raden klant dan ook aan zich te wenden tot Allianz Assistance Frankrijk voor de verdere afhandeling van haar dossier.Met vriendelijke groeten, Cordialement,An VanlaethemCustomer Contact OfficerKoning Albert II-laan 32 - 1000 Brussel32, Boulevard du Roi Albert II - 1000 BruxellesTel. +32 2 290 64 68claims.be@allianz.com

J. D.

Naar: Allianz Assistance

24/02/2023

Beste, Dank voor jullie antwoord. Het loopt inderdaad via Allianz Assistance Frankrijk. Heel toevallig, maar ik kreeg gisteren een mail met een bevestigingsbrief dat onze reis (eindelijk) na meer dan 5 maand eerstdaags zal worden terugbetaald.Bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform